Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-11, 08:10   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vilken maskin ska man ha.

Har länge suktat efter en brodermaskin, och suget blev ju inte mindre sen jag provade på syfestivalen . Har just nu inte råd men skulle ändå vilja veta vad ni använder och hur mycket maskinerna kostar.

Jag vill kunna göra egna mönster och så vitt jag kunnat se så kostar sådana maskiner inkl dataprogram som en bättre begagnad bil!! Min man tyker det verkar såååå billigt
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-11, 10:12   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ja, nog kan det lätt kosta som en begagnad bil (särskilt med de bilar jag haft!)!
Försök hitta begagnat! Inte så lätt, men börja med att se om du hittar något bland annonserna här i alla fall! Jag ser till exempel att det finns en Janome 300E för 9500, som jag tycker låter som ett bra köp om du har symaskin redan. Det är en ren brodyrmaskin med ganska stor stygnyta. (kan kolla sedan, har inte sifror i huvudet).

Räkna med att du behöver ut med i alla fall 15000 kr för maskin, kortläsare och program om du ska kunna göra egna mönster. Visst kan du ha tur och komma billigare undan, men räkna med det i alla fall och låt allt annat bli en positiv överraskning! Uppåt finns det i stort sett ingen gräns!

Jag har själv en enkel Brother PE200 som jag köpt utomlands. Den har en stygnyta på 10x10 cm, och det är ju ganska lite, men jag har klarat mig mycket bra med den i några år nu. (Anne (Dianno) här på sysidan har haft en motsvarande till salu för ett bra pris.)

Jag har också nyss köpt en Bernina 180 begagnad. Den har en stygnyta på 15x20 cm , men den har jag inte hunnit leka med ännu. (Tyckte det var bäst att lämna in på rengöring, kontroll och service aftersom man inte vet vad den varit med om förut!). Ska bli jättespännande!

Oh, jag skulle kunna skriva jättemycket, men jag är på jobbet, och ska väl jobba lite också!! Återkommer!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-11, 10:53   #3
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Min Designer 1 gör mig lycklig varje dag och rekommenderas!!! (Men den kostade 44.000.) Du har ju inte heller nån god erfarenhet av Huskvarna i motsats till mig.....
Har sett att nån auktionerar ut en hel drös med D1r på eBay med utgångspris 200$, vet inte hur pålitligt det skulle vara att köpa där, nån annan kanske har erfarenhet, verkar ju finnas en hake nånstans med det priset!
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-11, 15:58   #4
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Citat:
barkle skrev:
Har sett att nån auktionerar ut en hel drös med D1r på eBay med utgångspris 200$, vet inte hur pålitligt det skulle vara att köpa där, nån annan kanske har erfarenhet, verkar ju finnas en hake nånstans med det priset!
Barbro
Antingen så har de bara satt ett lågt utgångsbud för att de vet att det går upp till ett vettigt pris eller så har maskinerna "trillat av ett lastbilsflak" mao dom är stulna.
Kanske finns en annan vettig förklaring, men det är mina 2 cent i debatten.
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-11, 16:55   #5
cinna cinna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 33
Hej!

Det finns ett stort utbud med brodermaskiner på marknaden. Själv har jag alltid gillat Pfaff, de har två olika brodermaskiner och man kan väl säga att man får fler finesser och möjligheter ju mer maskinerna kostar... Min handlare har fått hem en ny brodermaskin från Singer som kopplas direkt till en dator och man för över bilderna därifrån direkt in i symaskinen. Jag tror den kostar mellan 13-15000:- och då får man med allt man behöver, 2 bågar, kablar och även program så man kan både ladda hem broderier och göra egna, även ett stygnsättningsprogram följde med. I och med att maskinen är komplett med allt man behöver och kopplas direkt till datorn slipper man allt med att köpa broderkort och kortläsare som oftast plockar på en hel del pengar.....
cinna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-14, 17:55   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack...

.. för era svar. Jag funderar, som jag nämt i ett annat inlägg, på en Pfaff 2124. Jag kom på att jag kanske kan lämna in min andra Paff maskin som inbyte ska kolla i morgon om jag hinner.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 17:49   #7
Ingsy Ingsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 96
Hej!
Jag har en Pfaff Creativ 2140 som jag köpte genom
att först lämna in min gamla Pfaff trotjänare som jag hade haft i 40 år i utbyte. Jag bytte upp mig till en Pfaff som qviltade men den trivdes jag inte med för jag qviltar inte så mycket. Sedan jag bytte in den och fick en Pfaff Creativ 2140 nu uppdaterad till 2144. Den ger mig skräckblandad förtjusning för den kan så hemskt mycket. Den är en utmaning för mig men också för Pfaff personalen som fått justera den flera gånger. Jag skulle vilja ha kontakt med Er
i Stockholmstrakten som har Pfaff Creative.
Ingsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 19:09   #8
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ser att den Janome 300 som finns bland annonserna är nere i 8000 nu. Bra pris om allt är som det ska.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons