Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-18, 09:11   #1
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Sykurs i Ystad - klädsömnad

Hej!

Medborgarskolan kommer att ha en sykurs på onsdagkvällar i Ystad, det handlar om klädsömnad. Jag och min mor gick i höstas, men vi var så få att kursen nästan inte startade.
Nu hoppas jag att någon mer kan tänka sig att gå, så att jag kan sy klart kavajen jag började på.
Jag vet att det finns medlemmar från Ystad här på sysidan, men tyvärr verkar de vara jätteduktiga på att sy redan. Hoppas att det finns någon mer än jag som behöver handledning.
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 09:21   #2
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Hej Frida!
Om inte din kurs startar, får du gärna komma ner till min ateljé på Stora Norregatan 27. Jag har lämge planerat att en dag i veckan ha typ Öppet Hus med förlängt öppethållande men ännu inte kommit till skott. Tanken var att man ska kunna träffa andra handarbetsintresserade (kanske mest med tanke på mig själv, saknar arbetskompisar) om man vill använda mina maskiner mm får man betala en liten slant. Det är bara när man vill hyra maskinerna som man bokar i förväg ( eller chansa att de är lediga ) annars kommer man bara när man känner för det.
Hur tycker du att det låter? om du eller någon annan är intresserad kör jag nog igång.
Mvh
Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 16:26   #3
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Det låter förstås trevligt, men som jag skrev behöver jag handledning/undervisning. Det var kanske inte riktigt det du hade tänkt dig? Men jag har i varje fall nära, jag bor på Västra Vallgatan
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 17:21   #4
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

HejFrida o Mariette, kul hade det varit men jag jobbar för det mesta onsdagkvällar, Det hade varit roligt med öppethus, Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 09:59   #5
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Hej!
Frida - jag är ju inte utbildad sömmerska men jag har sytt en hel del.Jag lovar inte att jag kan hjälpa dig men jag kan försöka, och jag har ganska många böcker och tidningar med tips och ideér.

Karin - ingenting är ju bestämt än, men det blir onsdagar eller torsdagar, från kl 12 till kl 20.

Ni är båda välkomna in, om inte annat än för att säga hej. Alla som har vägarna förbi är hjärtligt välkomna!
Mvh Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 10:04   #6
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej igen. Jag har ingen utbildning inom sömnad. Men tycker att det är roligt om inte så att bytta ider och träffas. Man kan alltid få tips,Och vi gör saker olika etc. Bli inte förvånad jag kanske dyker upp.Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 22:33   #7
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Låter spännande. Hör gärna av dig när du har valt dag. Vad gäller kursen får jag kanske inte besked förrän en bit in i februari, men jag kan ju hälsa på dig i alla fall
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons