Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-08, 16:07   #1
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Någon som har erfarenhet av Singer Quantum Futura

Idag var jag på Hem och Villa-mässan och naturligtvis fastnade jag vid symaskiner. Jag blev lite intresserad av Singer Quantum Futura, de hade ett mässpris nu på 14.495:- och då ingår broderienheten, USB-kabel, dataprogrammet och automatisk stygnsättning. Hjälp jag blir alldeles snurrig på alla maskiner snart, är det någon som har erfarenhet av denna? Är det ett bra pris?
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 16:59   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Tja, för svenska förhållanden är det väl ett bra pris... Men visst blir man fundersam på varför den ska kosta så mycket här när den kostar runt 6000 i USA (där den också finns i en billigare varient för runt 4000).. Nåja... inte mycket att göra åt!
En grej som inte jag gillar är att man måste ha den ansluten till datorn när man broderar (det är därför den är förhållandevis billig, för att man inte betalar för en dator i maskinen som i andra broderimaskiner).
Programvaran har jag inte hört mycket gott om bland de amerikanska användare jag sett skriva om den, men man kan naturligtvis använda andra program till den här maskinen också!
Testa den! Både att sy och brodera! Och den ska brodera det DU bestämmer, inte en försäljare! Och den ska sy i tyg som DU bestämmer! Som någon skrev i ett annat ämne: försäljarnas tyg brukar vara av det slga som vilken leksaksmaskin som heslt kan sy snyggt i!
Gillar du den har du ju fått både sy- och brodermaskin till ett hyfsat pris! Har du redan bra symaskin finns det bättre alternativ, dock!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 17:43   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Tack Åsa.
Jag hade just de funderingarna, bl.a. att man måste ha den kopplad till datorn. Jag har redan både bra symaskin och overlockmaskin så jag behöver bara broderimaskinen. Jag funderar på en Janome 300 också men då måste man köpa till program för att kunna ta ner motiv från datorn eller scanna in bilder och stygnsätta om jag fattat det rätt.
Jag har några veckor till på mig innan jag måste besluta mig så jag kommer att lyda alla råd jag kan få. Absolut att jag ska prova att sy själv och med tyger som jag har med mig. Jag syr i en massa olika material så det är nog säkrast.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 18:40   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Inte behöver du program för att ta ner bilder och överföra till Janome 300!
Du behöevr ett Compact Flashcard och en adapter för några hundringar, men inget särskilt program!
För att stygnsätta behöver du köpa program, det är sant. Men ärligt talat, vill du ha stygnsättningar med kvalitet behöver du göra det till Singern också!
Och du behöver inte köpa Janoems eget program, men det kommer naurligtvis inte försäljaren att tala om för dig!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 18:44   #5
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Hej
Jag har en Janome 300E som jag är jättenöjd med. Man måste inte köpa Janomes Customizer och Digitizer för att ladda ner eller göra egna bilder. Tyvärr har jag träffat på flera symaskinsförsäljare som säger så. Jag vet inte om de verkligen tror detta, eller om de försöker sälja extra. Kort och adapter är mycket billigare att köpa på en data affär eller liknande.
Tro inte på allt som försäljaren säger, om du är osäker på något fråga här på sysidan.
(Tur att jag hade läst på ordentligt innan jag köpte min maskin. Jag ÄR arg och besviken, jag har varit kund där i flera år och köpt alla mina symaskiner och ångstation mm)
Lycka till med ditt köp!
Mvh
Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 21:05   #6
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Erbjudande

Hej Agneta
Tänkte bara tala om för dig att enligt senaste Symagasinet har Janome nu ett erbjudande till dom 50 första som köper en 300E för 11695:- så får du även Customizer med på köpet.
Men även om erbjudandet är slut så kostar den ju 11695:- och Customizern kostar :2349:- så summan för maskin + program blir ju 14044 :- alltså lite billigare än Singern så du får nog kortläsare + adapter också för samma pengar. //Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 21:14   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Om du tänker köpa en Janome 300E så rekomenderar jag Stockholmsycenter på Hagagatan. De är hjälpsamma och ger bra rabatter.

De var/är väldigt ärliga om vad man behövde och inte till maskinen. Försökte inte kränga på nåt onödigt utan sa att man kunde köpa kortläsaren i en databutik istället för janomes egna o s v.

300E är en bra maskin till ett vettigt pris, lätt att använda.

Senast redigerad av Alvan den 2005-10-08 klockan 21:20.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-11, 14:01   #8
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Hej alla och tack ska ni ha för alla tips och råd. Jag kommer nog att rekommendera mina nära och kära att köpa en Janome 300 till mig. Har lovat dem att släpa mig runt på syfestivalen innan jag bestämmer mig helt. Klart man offrar sig.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons