Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-08-12, 03:21   #1
LMS LMS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 3
Förstår inte beskrivning

Beskrivningen säger "Sätt sedan de mittersta 14 m på en tråd restgarn. Varje sida stickas färdig för sig. Sätt m på högersidan (sett från rätsidan) på en tråd restgarn."

Sedan börjar beskrivningen med att beskriva hur man stickar vänster sida. Och sedan höger.

Hur skall jag kunna börja sticka först vänster sida om jag ska sätta ihop maskorna på höger sida samt i mitten först?
Förstår inte alls, snälla någon hjälp!


Det är halskragen jag gör: http://www.garnstudio.com/lang/se/vi...d_id=5&lang=se
LMS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 09:38   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Antingen tar du av garnet eller stickar som vanligt med maskorna kvar på höger sticka.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 11:47   #3
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Först sätter du de 14m på mitten på en bit garn sedan de högra maskorna. Stickar vänstersida färdigt och sedan plockar du upp de högra maskorna på stickan och stickar den sidan.
Hoppas du förstår hur jag menar.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 13:30   #4
LMS LMS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 3
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra och förstår tyvärr inte.
Sticktråden/garnet är på höger sida, hur ska jag kunna börja sticka vänster sida när tråden på garnet är på höger?
LMS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 13:31   #5
LMS LMS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 3
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Antingen tar du av garnet eller stickar som vanligt med maskorna kvar på höger sticka.
Så jag kan sticka höger sidas och mittersta maskorna och sen börja på vänster? När sätter jag då in tråden?
LMS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 13:43   #6
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Har du garnet på högersida börja då sticka den sidan och sätt de mittersta maskorna och vänstersidas maskor på en tråd. Ta av garnet när du är färdig med högersida. Tag sedan garnet och börja sticka vänstersida.
Alternativt kan du ta upp ett varv så att du har garnet på vänster sida och sicka enligt beskrivningen om du tycker att det känns enklare. Hoppas det löser sig för dig.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 00:36   #7
Emeliie Emeliie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 22
Jag brukar sätta halsmaskorna på en tråd, eller på en stor säkerhetsnål, sedan så stickar jag bägge sidorna på samma gång. Men då behöver du två ''trådändar'' om du förstår. En tråd att sticka höger sida med, och en att sticka vänster sida med, det brukar bli lättast att få bägge sidorna lika långa då.

Sticka så att du är på rätsidan, sticka tills du kommer till de mittersta maskorna, sätt dom på tråd eller säkerhetsnål. Tag en ny tråd och börja sticka på andra sidan, vänster framifrån sett. Sedan stickar du avigsidan likadant på vänstra sidan. Börja sedan på högersidan, kom ihåg att byta tråd!
Sticka så tills det är färdigt

Hoppas att du förstod någonting, jag tror inte att jag är så bra på att förklara
Emeliie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons