Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-27, 13:47   #16
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Under varje produktkategori finns tre sidor - information, till salu och exempel.
Är man på kategori Övrigt och klickar på Information kommer man helt enkelt ingenstans eftersom just den med älvflickan är informationssidan (och förstasidan) för kategorin. Klickar man på till salu eller exempel och sen på information igen så kommer man helt enkelt tillbaka till kategorins förstasida.

De andra kategorierna har motsvarande underkategorier med samma funktioner - dvs information visar kategoriens förstasida.

Inget konstigt tycker jag, men det handlar väl mest om hur man uppfattar det. En länk tillbaka kan ju behövas, alternativet är att man klickar på huvudlänken igen för att komma dit.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 13:55   #17
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Precis, jag skulle kunna ta bort ordet information helt och hållet. Men samtidigt så vill jag någonstans ha med det för att man just ska veta att här får man mer info om just denna kategorin. Tar man bort det så blir det inte lika tydligt (tycker jag), t ex om man skulle komma in på sidan via en undersida och inte direkt via förstasidan.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 14:00   #18
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag tycker länken behövs. Och eftersom den ligger "en rad under" kategorierna tycker jag inte att det är så oklart - eventuellt skulle den kunna heta 'Övrigt - Information' respektive 'Barnkläder - Information', 'Väskor - Information' osv så den inte misstas för en informationssida för hela siten...
Kan det vara ett alternativ?
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 14:21   #19
atervo atervo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 126
Jag har kikat igenom sidan och tycker att den är klar och tydlig. Om jag skall påpeka något så är det att på sidan Kontakt har du missat att länka mailadressen till ordet e-brev.
Måste du jobba direkt med HTML det finns ju så många trevliga verktyg som underlättar.
atervo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 14:31   #20
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för era åsikter jag suger åt mig som en svamp, keep them coming som dom säger.

Ska se till att länka ordet e-post på kontaktsidan, bra sett! Vad gäller färdiga verktyg så använder jag mig av Frontpage men ibland så måste jag ändå in i koderna och härja för att få det som jag vill. Sedan finns ju andra sidor med verktyg som skapar en sida men då känner jag att jag tappar kontrollen på utseendet för mycket. Detta är ju ihop slängt på rätt kort tid, om det funkar bra så får jag se till att styra upp det mer framöver.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 17:04   #21
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Snygg sida. Inget krångligt och rörigt utan enkelt och tydligt.
Forstätt på det sättet.
Åsa
P.s dina trekantsväskor gillar jag skarpt. D.s

Senast redigerad av iamia den 2007-03-27 klockan 17:07.
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 17:05   #22
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej.

Jag tycker att du lyckats utmärkt. Det är lätt att hitta och det finns bilder.
Grattis till en fin hemsida!

Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 17:25   #23
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
På sidan "Kontakt" (som för övrigt har en helt underbar bild) saknar jag en länk ovan bilden.
Nu finns den bara längst ner..

I övrigt är det en jättefin sida!

Bra gjort!
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:01   #24
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack allihop! Känns skönt att ni uppskattar en så pass enkel sida som denna. Ibland behövs det inte så mycket kanske.

Jag ska rätta till felen som länken på kontaktsidan, priser och hur man betalar. Kommer ni på något mer så säg i från
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:06   #25
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Vilken underbart skön "icke-amerikansk" sida!
Ytterst behaglig!
Kryssade runt lite och hittade inget att klaga på.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:08   #26
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Det är skönt med en enkel, "okomplicerad" sida ibland. Vissa sidor är så utsmyckade så man nästan tror det är en tävling i vem som kan klämma in flest funktioner på minsta möjliga yta - det är bakgrundsmusik som inte går att stänga av (jag trodde sånt avskaffades -94?!), blinkande och snurrande ikoner (helt ok med enstaka för att uppmärksamma nyheter tex) eller varför inte små snöflingor eller hjärtan som följer muspekaren över hela sidan?? Man blir ju helt stirrig.

Nej, tacka vet jag stilrena sidor som man inte blir yr av...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:25   #27
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Oh, vad jag gillar din hemsida Enkel, tydlig, fina färger och jättefina broderier och saker du sytt!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:29   #28
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 103
Jättefin sida! Grattis till ett bra jobb!

Jag har bara två detaljkommentarer:
- det vore snyggt om underrubrikerna fick samma bakgrundsfärg som huvudrubrikerna får när de är markerade. Sen behöver naturligtvis underrubrikerna en ny färg när de är markerade
- Du har en underrubrik som heter "Exempel" och det känns som en lite för torr och tråkig rubrik när du visar så fina saker under! Jag har dock inget förslag på alternativ...

Sen tycker jag du ska byta namn på ditt broderi "badande flicka" till "badande kvinna"

Återigen, grattis!
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:32   #29
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Citat:
Neferu skrev:
Det är skönt med en enkel, "okomplicerad" sida ibland. Vissa sidor är så utsmyckade så man nästan tror det är en tävling i vem som kan klämma in flest funktioner på minsta möjliga yta - det är bakgrundsmusik som inte går att stänga av (jag trodde sånt avskaffades -94?!), blinkande och snurrande ikoner (helt ok med enstaka för att uppmärksamma nyheter tex) eller varför inte små snöflingor eller hjärtan som följer muspekaren över hela sidan?? Man blir ju helt stirrig.



Nej, tacka vet jag stilrena sidor som man inte blir yr av...
*asg*
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 18:50   #30
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Neferu: ja vissa sidor kan man bli galen på.

Tack igen alla andra!

Citat:
QuiltNina skrev:
Jättefin sida! Grattis till ett bra jobb!

Jag har bara två detaljkommentarer:
- det vore snyggt om underrubrikerna fick samma bakgrundsfärg som huvudrubrikerna får när de är markerade. Sen behöver naturligtvis underrubrikerna en ny färg när de är markerade
- Du har en underrubrik som heter "Exempel" och det känns som en lite för torr och tråkig rubrik när du visar så fina saker under! Jag har dock inget förslag på alternativ...

Sen tycker jag du ska byta namn på ditt broderi "badande flicka" till "badande kvinna"

Återigen, grattis!
TAck! Bra åsikter, man kan bli lite hemmablind ibland och då är det bra med andras synpunkter på just sådant här. Den indrelisten ska få samma färg som den aktuella sidan i den övre och sedan ska jag på något sätt markera den undre.

Håller med om "Exempel" men jag kunde inte heller komma på något annat. Någon som har ett förslag? (ska inte vara för långt)

Och det är nog mer kvinna än flicka med de brösten

Jag ändrar inget förens i morgon, bättre ta allt i ett svep.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons