Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-14, 23:31   #1
Melina Melina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 2
Hoppar över stygn

Hoppas att någon här har nå tips på mitt problem.

Det började krångla för ett tag sen när jag skulle sy i en dragkedja, maskinen sydde bra men hoppade över vissa stygn. Sydde 2-3 och sen hoppade över 7-8 stygn. Jag bytte nål till en lika dan fast ny och det var lika dant, bytte till en tjock jeansnål och sömmen blev bra igen. Fixade nya normaltjocka nålar då jag misstänkte att det var fel märke på de andra jag hittade och gjorde rent ner i och då blev det bra. Men sen nu när jag var klar med mitt förra projekt och skulle börja på nästa så hoppar den över stygn igen. Jag har åter igen bytt till en ny nål och gjort rent trots att det inte var just nå dammigt men jag har fortfarande samma problem med att maskinen nu tar en 5-6 styng och sen hoppar över 1-3 stygn.

Har en Singer hittar inge mer märke/nummer på den för utom på sidan där det står 8506 C men tror att det är nå serienummer eller är det modell? Är köpt för 5-6 år sedan på postorder från halens 1000-1500 kr klassen.
Melina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 02:39   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nya maskiner är kräsna. Man får ha olika nålar till olika material och man får prova sig fram. Och om man ofta syr över knappnålar kan de bli uddstötta eller snea forta och då får man byta till nya.

Men det kan också vara så att symaskinen blivit ur synk då är det att lämna in på service så de fixar timingen. Kan hända om man råkat sy i någonting hårt och det hoppat ur sin intrimmade läge.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons