Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-09-16, 21:33   #1
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Embird problem

Har köpt och installerat alla delar förutom alfabeten av Embird. Var lite problem med nedladdningen, fick inte Font Engine att fungera men det visade sig vara en uppdatering som behövde göras. Tyvärr så har jag flera problem med programmet. När jag har gjort ett projekt och skall spara ner det så fryser Embird. Då går mitt arbete förlorat och det är bara att börja om igen. Det blir ett moment 22. Jag har fastnat och kan inte göra några projekt färdiga, träna går ju bra men det går ej att spara. Jag har varit i mailkontakt med Monica och hon föreslog att jag skulle fråga på forumet om någon av er haft samma problem. Tydligen så fungerar inte Vista speciellt bra med programmet. Har ni några förslag?

Karin
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 22:02   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har laddat ner den senaste versionen 9 och har inga problem med att Embird hänger sig eller fryser.
Jag har gjort klar en stygnsättning idag och det varinga problem.

Har Du laddat ner "rätt" del?
Har Du 64-bitars eller 32-bitars dator?

Jag har Embird i en dator med Vista i och det var inga problem då. Det är en 32-bitars dator.
Och så har jag en 64-bitars dator med Windows 7, det fungerar hur bra som helst.

Ta kontakt med Embird om Ditt problem, Du får snabbt svar från Dusan.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 22:22   #3
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Vem Dusan är vet jag inte men jag har mailat till Monica som säljer Embird i Sverige. Jag har laddat ner version 9, 32 bitar.
Det är väldigt enerverande när Embird fryser och jag får stänga ner det och börja om. Inga problem med övriga program som jag har på datorn utan enbart Embird. Monica skulle ta tag i saken på tisdag, imorgon var hon upptagen.
Jag har en uppgraderingsskiva till Windows 7 så jag får väl söka någon som kan hjälpa mig att uppgradera, kanske det kan avhjälpa problemet
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 22:33   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du fick ju Dina lösen och nycklar från Dusan Balara från Embird.
Jag mailade när Font Engine inte fungerade och fick snabbt svar.
Dagen efter fanns version 9 ute och problemet var löst.

Skicka mail till support@embird.net med Ditt problem så får Du svar.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 11:21   #5
Englavitt Englavitt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 86
URSÄKTA att jag lägger mig i...

Men det är ju lite det jag menar med att skriva och få svar på engelska...jag är rätt duktig på att förstå och skriva *vardagsprat* men när det blir tekniska termer då är jag borta helt...

Hoppas att det löser sig för dig Appolonia...jag har stora funderingar på att skaffa Embird, men är ju helt NOVIS, så jag vet inte om jag vågar!!!

Kramen...Lee (Englavitt)
Englavitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 13:52   #6
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Ja, jag har mailat till Dusan, började med skriva att jag hoppades vi skulle förstå varandra eftersom min engelska inte var så bra.. Jag kunde dock ha väntat till i morgon då lovade Monica att hjälpa mig. Hon skulle då kontakta Embird gänget för min räkning. Det känns ju som jag vill komma igång och använda programmet så jag duvade (är det ett svenskt ord eller dialekt )mig att skriva till Embird direkt. Fick svar här mitt på dagen och har fått instruktioner att skicka uppgifter till dem. De talade om exakt hur jag skulle göra och det var inte svårt. Jag fick två alternativ ifall det ena inte skulle fungera.
Englavitt du vågar köpa programmet, dom flesta har inga problem att installera det. Skulle det bli problem så gör nog Monica allt för att hjälpa dig om du inte själv vågar skriva direkt till Embird.
För egen del tror jag att det beror på att jag har Vista samt Norton Antivirus, det brukar kunna ställa till problem.
Nu väntar jag bara på svar så får jag se om det går att fixa, annars har jag beslutat mig att uppgradera till Windows 7. Jag ligger på en uppgraderingsskiva som kom med datorn när jag köpte den. Håller nu på att undersöka vilka problem det medför att uppgradera till Windows 7. De ena ger det andra, skulle ha uppgraderat för länge sedan men inte fått tummen ur ändan.....
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
embird, programmet fryser.


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons