Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-08-24, 21:24   #1
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Beställa tillsammans med personer?

Hej!

Jag undrar bara...

Vem som befinns sig i Sthlm, så kan gärna beställa tillsammans med flera som beställer från England, för att billigare med delivery (fraktkostnad), o att dela på det. Det kan handla om frakt för ca 100-500 kr. Mönsterpapper med 1 m beredd eller vikt är tung så blir det dyrare ännu, etc..

Hur ska det gå tillväga?
Överföra pengar till konton o sen en person som beställer för hela o ser till. Vad jag tänkt... Pakten framme hos mig eller nån, så nån kommer till mig o hämta saker... eller jag till nån.
Jag skulle bjuda kaffe o saftiga muffins

Har ni förslag istället?
Eller våga inte?
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-24, 22:01   #2
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
jumen...

det känns ju som en jätte bra ide. Inte för att jag bor i sthlm, men jag har 'folk' där, så...

MEN... det är dock inte ekonomiskt tid för oss att köpa just nu tyvärr. Vet inte när det blir heller. Har du brådis?

Jag ska när jag beställer, ha en symaskin och en overlock. Spanar in dom dära utställningsexen dom har på den dära engelska sidan... enda sättet för mig att köpa både ock.
/karina
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-24, 22:13   #3
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja ..

jag har direkt inte brådis. Min kommande lön är mindre eftersom jag hade lång sem i juli, kan inte handla mkt hur som helst.
Men mönsterpapper o skärmatta som jag måste köpa snart, för jag ska börja gå på en sömnadkurs i höst. Nödfall skulle jag köpa mindre metervara på nån tygbutik.

En del pressfötter som jag skulle beställa snart oxå. jag tror att jag behöver 3-4 st, o några tråd till. www.sewingmachines.co.uk

Skärmatta - jag ska beställa från www.creativegrids.com, 1A ca 90x60 cm £15.28.

O vet inte fortfarande vad jag ska skaffa in några fina o snygga tyg som jag vill passa på att beställa oxå, för att slippa extra fraktkostnad nästa gång...

jag väntar på några tipser från USA som om de känner till webshop i England, vilket är billigast o de har ALLT o ALLT småsaker o tyg.. jag är efter ute att beställa från EN webshop på en gång o inte från olika företag/butiker
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 01:01   #4
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
ok

Ju jag förstår att du vill hitta något ställe där man kan beställa allt på en gång

Jag ska, som jag vet, bara ha maskiner och det var just här http://www.sewingmachines.co.uk/exdem_sew.htm jag tänkte beställa från sen.

Såhär är läget. Min man har här om dan visat sig positiv till att jag 'OM ETT TAG' kan beställa en symaskin och en overlockmaskin. SEN vet inte jag när 'tid är' lixom.
Allt beror ju lite på hur läget är rent ekonimiskt.
Men när du inte kan vänta längre, då säger du till. Då får jag se hur läget är just då.
Men tills dess ska jag bearbeta min lilla man
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 16:20   #5
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja, jag förstår absolut. samma här när jag beställde både symaskin o overlock så kunde jag inte beställa de andra saker till, så om ett tag som du sagt. Det ska vara så. Inget fel med alls. Men när jag syr mer o mer då behöver jag en del småsaker till.

Skärmatta som jag har hemma det är bara 15x30 cm! Det användes bara papper... Jobbigt med tyg


Det är inte panik, för kursen börjar 22 sept, så det är gott om tid.

När ska du beställa därifrån?
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 16:37   #6
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
OT: Vad är det för kurs du ska gå? Blev det något på Tillskärarakademin? Jag är nyfiken. Jag skulle vilja gå något men vet inte vilken som skulle passa mig.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-25, 16:50   #7
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja ok med OT..
Jag ska gå på "grundkurs i sömnad", tillskäraradakemi.
O sen jag ska välja en anna kurs... jag vet inte vilken. Måste lära mig mer mönsterkonstruktion, o "Modeteckning - Stora kursen", kanske deltid utbildning efter grundkurs i sömnad. Det börjar senare i höst så lugnt med det. det är en kurs som heter "Designa och sy upp en kollektion"

I vinter - Jag kanske går på modedesign på heltid. Rätt dyrt uhmm..

Det är lite svårt att säga exakt. Jag måste ha förkunskap på bevis, motsvarande intyg.
Det är möjligtvis att de känner mig vem jag är o de vet vad jag har kunskap så får jag vända mig till rätt kurser vidare efter behov.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 13:14   #8
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
OT jag anmälde mig till grundkurs i sömnad.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 14:50   #9
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Det ska bli jättespännande att höra vad du tycker om kursen sen. Jag vill också gå en kurs men jag har inte tid den här terminen. Ska se om jag kan få till det nästa termin.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 16:02   #10
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
Citat:
Addes skrev:
Ja, jag förstår absolut. samma här när jag beställde både symaskin o overlock så kunde jag inte beställa de andra saker till, så om ett tag som du sagt. Det ska vara så. Inget fel med alls. Men när jag syr mer o mer då behöver jag en del småsaker till.

Skärmatta som jag har hemma det är bara 15x30 cm! Det användes bara papper... Jobbigt med tyg


Det är inte panik, för kursen börjar 22 sept, så det är gott om tid.

När ska du beställa därifrån?
Ja a du... det är ju det jag inte vet... jag vet inte när jag kan beställa. Men hur lång tid tar det för sakerna att komma hit om man beställer?
När är sista dagen att beställa innan du behöver dina saker?
Kan man kanske ta lite från denne månads lön och sen resten från nästa månadslön och sen beställa? Då har du ju börjat kursen! -Barnpeng fre d 19 sep...
Får se hur det ser ut efter betalda räkningar
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 20:41   #11
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
tyvärr...

jag har kollat lite närmre med min lilla man och tyvärr så måste jag nog avstå från sambeställning denne gång.
Han säger att han vill att jag ska komma igång att sy ordentligt innan han tycker att vi ska investera och det kan han väl ha rätt i.

Så jag får nog vänta några månader innan det blir dax. Tack ändå.
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 01:18   #12
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja ok.

helt ok för mig att du avstår.


Se till beställa småsaker som att passa på, o vad som är ett måste.

I hope that it gets good things you get.


Senast redigerad av Addes den 2008-08-27 klockan 01:20.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 01:22   #13
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Citat:
Sophia skrev:
Det ska bli jättespännande att höra vad du tycker om kursen sen. Jag vill också gå en kurs men jag har inte tid den här terminen. Ska se om jag kan få till det nästa termin.
Ja men det finns några kurser som börjar i mitten av hösten, typ okt.

Jag kommer att berätta vad som händer... smånyheter återkommer också..
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 09:58   #14
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Anders: Har din kurs börjat nu? Vad tycker du om den?
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons