Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-02-18, 07:25   #1
Neoma Neoma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 24
Question Någon som handlat av Fabricparadise.com?

Fabricparadise.com

Jag har ju som sagt varit på jakt efter ett tyg med Berner Sennen på och fick några tips här på Sysidan som var ganska ok. Men tyvärr är jag ju rätt kinkig ang hur en hundras ska se ut så min jakt har fortsatt. Men nu har jag hittat en sida där se säljer riktigt fina tyger med Berner Sennen på.

Sidan heter http://www.fabricparadise.com/ och nu undrar jag om det är någon här som har handlat därifrån och kan ge något slags utlåtande? Tog det lång tid att få hem varorna, hur var kvaliten osv.

Här är iaf en av de tyger jag har hittat:
Namn:  dogs-E668.jpg
Visningar: 1399
Storlek:  53.3 KB

För övrigt så hade de en HEL DEL andra fina tyger oxå! Å ganska mycket!
Neoma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 11:46   #2
mannagrynet mannagrynet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 11
Exclamation kan bli mycket dyrt

Jag har inte handlat där, men eftersom de skickar från USA kan du räkna med att priser för frakt, tull och moms mm blir mycket dyra. Här kan du se vad det kostar: http://www.tullverket.se/innehallao/...188000173.html (postens importdeklarationsavgift är 100 kr)
mannagrynet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 16:34   #3
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Har handlat en hel del från USA både trådar och tyg. Har aldrig råkat ut för tullavgifter utan enbart betalat portot som du i regel får veta innan du betalar! Trots en eventuell tullavgift blir tyger fortfarande billigare än i Sverige!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 21:42   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det blir billigare även med tullavgift. Jag har handlat från USA i sju år. I förra veckan åkte jag på min första tullavgift, så det är inte så ofta förekommande. Det som blev dyrast i mitt fall var just postens avgift. Tullavgiften blev bara 66 kr. Fraktkostnaden kan variera mycket men det får du reda på när du klickar shippinginformation vid beställningen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 23:19   #5
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Jag handlar mycket från USA, allt från ett mönster som får rum i ett vanligt kuvert till en 10 yards-bolt av t.ex. mellanlägg. Även de FÅ gånger jag har råkat ut för tullavgift ger en mycket billigare totalsumma än om jag skulle ha handlat det här.

Har även beställt nån gång från England. Det blir då inom EU, och har inte råkat ut för några tullavgifter.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 07:30   #6
Neoma Neoma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 24
Hmm....
Ingen av er har alltså handlat från just detta ställe då mao. Men jag gör en chansning och köper lite tyg därifrån. Läste nånstans att om maninte handlar för över 40dollar så hamnar man under "tullgränsen". Så jag får väl göra en provomgång.

De är nämligen det enda stället där jag hittat Berner Sennen som jag är helt nöjd med och så hade de även Betty Boop

Funkar det bra så kanske jag vågar mig på att handla tyg utanför Sverige igen. Iofs så har jag under årens lopp köpt en hel del pärlor från både Kina, USA och Frankrike utan några problem, men det är ju som lite mindre paket som kommer då.

Ja ja, vi får väl se hur det går!
Neoma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 12:04   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Där ringde det en liten klocka! När jag fick betala tullen nu så handlade jag för 41,85 dollar. Det är första gången som jag har överstigit 40, så det förklarar saken. Då vet jag det till nästa gång.Tack!
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 12:15   #8
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Det finns ingen magisk gräns för tull. Man är egentligen skyldig att betala det för allt. Däremot så är det mindre sannolikt att tullen kommer att kontrollera paket som är små och som har små värden deklarerade.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 17:29   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Fast mitt paket var ett madrasserat a6 kuvert med strasspärlor så det var ju egentligen litet. Tror att det var summan i mitt fall.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 17:39   #10
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Citat:
chery skrev: Visa inlägg
Där ringde det en liten klocka! När jag fick betala tullen nu så handlade jag för 41,85 dollar. Det är första gången som jag har överstigit 40, så det förklarar saken. Då vet jag det till nästa gång.Tack!
Jag köpte ett litet paket med cupcaketillbehör från USA för ett tag sen. Värdet var märkt med 30 dollar, men jag fick lösa ut det med nästan 300:- till.
Det blev dyra cupcakes ;-)
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 15:49   #11
mannagrynet mannagrynet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 11
Det verkar som att det kan bli billigt att handla från usa ändå då Saken är den att jag har köpt kläder från usa och då fick jag betala mycket moms och tull så att kläderna blev mer än dubbelt så dyra
mannagrynet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-25, 21:17   #12
Ilsefina Ilsefina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 24
Jag handlar nästan alla mina fleecetyger från Usa av den enkla
anledningen att vi har ingen tygaffär!!!
Men reglerna här i Norge är att allt som man handlar under 200NOK
betalar man ingen tull på men om du går över den magiska gränsen så har dom lov att räkna ut tull även på fraktkostnaden!
Så jag kan handla för max 34$ för att hålla mig under tullplikten! Tror att reglerna är ungefär samma i Sverige
Ilsefina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-02, 20:10   #13
Neoma Neoma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 24
Talking

Nu har jag fått hem mina tyger!! Å så FINA dom var! Å ingen tull fastnade dom i heller! Jag köpte 4 olika tyger, totalt 4 yard tror jag att det var och betalade inkl frakt ca 240kr! Tycker det var helt ok prismässigt!

Så det blir nog fler inhandlingar därifrån!
Neoma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 07:33   #14
ElisabethAhlen ElisabethAhlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 55
Så roligt! Det är som julafton att få hem nya tyger. Oavsett om man handlat i affär eller beställer på nätet. Så fort jag får hem mina från USA ska jag meddela hur allt har gått.

MVH Elisabeth
ElisabethAhlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons