Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-26, 15:50   #1
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Resår i midjan på för små jeans

Min dotter har köpt ett par wranglerjeans i 70-talsmodell på second hand. De har ganska hög midja och den är något för smal. Jag skulle vilja sätta in resår i sidorna så att de sitter snyggt över baken i alla fall. Har någon ett bra tips på hur man kan gå till väga? Rent av någon beskrivning på Internet? JAg antar att man klipper upp i sidsömmarna och syr fast en liten kil med jeanstyg och resår överst. Eller tänker jag helt fel där?
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 01:20   #2
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Går det int att göra midjan lite lägre, då får du ju lite tyg till den föflängda midjan och kan på så vis dölja förstoringen. Tusan att jag är så dålig på att förklara. hjälp ni som kan!!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 20:17   #3
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Jag tror att jag förstår hur du menar men dessvärre är nog den höga midjan en av de stora poängerna med dessa retrojeans. (JAg begriper aldrig riktigt vad det är som är ”inne” men tjejen är stensäker på att denna modell är helläcker...) Jag försöker med kilar. Har klurat på det i några dagar och tror att jag vet hur jag ska göra. Men om någon har ett bra trix är jag fortfarande tacksam...
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-01, 11:09   #4
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
På 1980-talet var det väldigt modernt med kilar jeansen. Då skulle man ha jeans som var vida upptill och drogs ihop av ett skärp och insydda nedtill. Kilarna syddes antingen av jeanstyg eller rosa bomullstyg.
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-01, 13:11   #5
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Då blir de ju extra retrofräscha efter min förbättring!
Lustigt nog minns jag inte alls det här med insydda kilar i upptill på jeansen trots att jag var tonåring under 70-talet. Däremot de extremt vida byxbenen med infällda kilar som gjorde dem extra flaxiga kring vadorna. (Såg inte klokt ut men vi kände oss extremt coola
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons