Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-14, 13:25   #16
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Citat:
iamia skrev:
Hej Hanne!
Reglerna är bara ex som vi haft förut. Men jag håller med dig att blocken bör vara lite större som du säger. Sommartema kan väl vara block sydda i sommartyger lr block sydda i sommarmotiv.
Men än så länge är det inte bestämt nåt alls lr är det så?
ÅsaS
Nej, det er derfor, jeg kommer med nogle forslag nu. Og for jer, der inte har varit med til en swap förut, så er det jo så, vi gör - alla kan komme med forslag til storlek, tema, antal block eller block pr set, eller max antal set - ock forslag til slutdatum.
Et sommertema er en god idé, /Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 14:35   #17
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
nej inget är bestämt ännu. Men 15x15 låter lagom tycker jag.

Som sagt blocken ska ha sommartema, sen kan man tolka det själv. vill man bara sy med sommartyger eller applikationer eller liknande med sommarmotiv så går det även bra tycker jag.

är det någon annan som har något förslag??
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 18:28   #18
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Her findes gratis mönstre 15 x 15 cm

http://www.patchwork.dk/projekter/pu...r/moenstre.pdf

mönstrene er brugt til quilts til barn på social aflastningshem "Julemærkehjem" hedder de i DK, igennem 10 år, hvor vi har syet disse täcken i et projekt i Dansk Patchwork Forening. Vi havde 10 års jubilæum i 2007, hvor jeg tegnede alle mönstrene og lagde dem ud til frit brug. Der er billeder af de quilts, vi syede til udstilling i Ålborg. De mål, der står på hvert mönster, er originalmålene, tegningerne måler 15 x 15 cm.
/Hanne

Senast redigerad av hannes den 2008-04-14 klockan 18:30.
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 19:32   #19
Nekochan Nekochan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 3
Smile

Jag är gärna med och sommarswappar om ni kommer fram till storlek och slutdatum och sånt
Nekochan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 06:27   #20
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
???

Tog det stopp här? Saknas intresse denna gång? Jag vet inte om jag hinner vara med, men är jättesugen... Jag avvaktar ett tag till och ser om det händer nåt mera. I så fall är mitt onskemål att inte göra för små block, 18x18 cm med sömnsmån (skärmått) är mitt förslag. 4 block per set känns mera lagom än 6, tycker jag. Blir det nåt så blir det, vi får se. / Helena
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 07:58   #21
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
jag har haft lite fullt upp bara!! men jag vill fortfarande att det ska bli en swap!!

Vilka regler har vi kommit fram till??

*15x15cm eller 18x18cm block

*4 eller 6 block per set

* man får sy med vilken metod man själv tycker passar (applikation, paper piecing, fritt val)

*Sommarmotiv- sommarblommor, fritt val.

*bara tvättade bomullstyger


Slutdatum? Vem vill ta hand om alla block?
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 09:43   #22
Quiltare Quiltare är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 244
Jag hade anmält att jag skulle vara med i sommar Swapen........men måste inse att jag inte hinner.
Men är gärna med en annan gång//Eva/Quiltare
Quiltare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 11:07   #23
dolov dolov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 36
Hej på er

Jag tycker det går fort nu till sommaren,jag skulle kunna tänka mej ett slutdatum i mitten av augusti så man kan sy under sommaren och inte behöva stressa fram något före sommaren, det vore synd om det inte blev någon för att många känner att det är ont om tid. Då kan man sitta på sensommaren eller hösten och sy av det och minnas.......vad tycker ni andra?
Kramizz Doris L
dolov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 11:58   #24
Ewa_ Ewa_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 15
Citat:
dolov skrev:
Hej på er

Jag tycker det går fort nu till sommaren,jag skulle kunna tänka mej ett slutdatum i mitten av augusti så man kan sy under sommaren och inte behöva stressa fram något före sommaren, det vore synd om det inte blev någon för att många känner att det är ont om tid. Då kan man sitta på sensommaren eller hösten och sy av det och minnas.......vad tycker ni andra?
Kramizz Doris L
Det låter vettigt att ha lite längre tid på sig, nu när trädgården pockar på uppmärksamhet.
Jag skulle kunna tänka mig en swap med klassiska block ex. stjärnor i framtiden. Det kunde ju funka som ett vinterprojekt
Ewa_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 12:03   #25
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
Om man sätter slutdatum i Augusti, så blir det ju mer än höstswap än sommarswap!!
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 15:13   #26
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Citat:
tilda_l skrev:
jag har haft lite fullt upp bara!! men jag vill fortfarande att det ska bli en swap!!

Vilka regler har vi kommit fram till??

*15x15cm eller 18x18cm block

*4 eller 6 block per set

* man får sy med vilken metod man själv tycker passar (applikation, paper piecing, fritt val)

*Sommarmotiv- sommarblommor, fritt val.

*bara tvättade bomullstyger


Slutdatum? Vem vill ta hand om alla block?
Det ser ud som om der inte er mange interesserede, men t.ex. slutdatum 31. juli er det stadig sommer!
Om det er 15 x 15 cm eller 18 x 18 cm er OK for mig, men det stadig PLUS sömnsmån, altså färdig block 15 x 15 eller 18 x 18 cm.
Hvis man syr 18 x 18 cm med sömnsmån, blir den färdige block 16½ x 16½ cm, det passer inte til nogon klassisk block.

Jeg tycker iövrigt, det er en god idé med en klassisk block til en swap i hösten eller til vinter.
/Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-13, 15:44   #27
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag tycker det låter kul med en sommarwsap som sys över sommaren, för det kommer säkert att regna iaf nån gång i sommar.

För min del kvittar det om det är 18*18 lr 15*15 cm strl på blocken. och visst går det att ta 4st i ett set.

Jag är gärna med men jag vill nog inte vara swapmamma på sommar swapen för vi kommer troligen att renovera hemma så då blir det rätt rörigt eftersom det är litet hus vi bor i.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 08:35   #28
Ewa_ Ewa_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 15
Jag funderar på att vara med på en sommarswap.
Är det motivbilder som är tänkt då?
Ewa_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 09:49   #29
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
vilka är det som är intresserade??

Ewa_l: man väljer själv vilken teknik, men det ska ha med sommaren att göra! Så man kan använda tyger med sommarkänsla eller göra applikation, vad man nu känner för som sagt!!
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 10:05   #30
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Jeg er ikke med denne gang. Der er for mycket, jeg ska göra denne sommaren.
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons