Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-17, 06:22   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Måste få skriva av mig...

Blev så himla irriterad nu när jag satte på min dator. Hade fått ett meddelande i min gästbok på min hemsida där det stod att jag var oprofessionell och att jag ljög i min blogg. Jag hade gjort en beställning på 3 plagg, när jag väl var färdig med alla plaggen så fick jag inget svar att beställaren....Jag har ändå skrivit 4 mail till henne om att hon inte var nöjd så fick hon tala om det men jag fick inget svar. Jag tycker jag har gjort vad jag har kunnat.

Jag blev så besviken att jag beslutade att man endast skulle få beställa kläder ur min kollektion, ingen specialbeställning alltså då det samtidigt tar lång tid att göra mönster till varje beställning. Samt så måste jag ju försöka sälja dessa plagg som jag sytt till henne men inte fått svar eller pengar ifrån.

Jag skrev detta i min blogg. Är jag då verkligen oprofessionell? Jag tycker ju inte det.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 07:25   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Visst är det tråkigt att sånt här händer.
Men du har ju trots allt plaggen kvar till försäljning.

Svinn får man alltid räkna med.
För egen del har jag mycket som jag hjälpt till med och inte fått ersättning för.
T ex för 15 år sedan hjälpte jag till med att göra 50 st gardinlängder, de får jag räkna in "som svinn".

Det är bara att "ta nya tag" och gå vidare.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 07:38   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Jo...jag har redan glömt bort detta...eller rättare sagt gått vidare. Men så fick jag det meddelandet i min gästbok (har raderat den) om att jag ljög och var oprofessionell (skulle vara hennes dotter som skrev detta). Jag tycker inte jag är oprofessionell för jag har ju ändå kontaktat henne flera gånger med inget svar, sen skrev jag om detta i min blogg för att det var anledningen till att jag inte syr specialbeställningar längre. Jag har ju inte skrivit namn eller något.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 07:42   #4
lovleycat lovleycat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 150
För det första tycker jag att det är ju din blogg, du får väl skriva vad du vill (inom domänens regler)
För det andra så tycker jag inte det är oproffsigt, det är ju fakta och vad du tycker. Det är upp till dig vad du vill ta beställningar på eller inte.

Det är svårt att inte bry sig när man får dum kritik men det är bara att gå vidare.

Jag har sett din blogg, du gör så mycket fina saker. :-)
lovleycat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 08:14   #5
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Tack ska du ha. Det är väl så att ingen gillar att bli kallad oprofessionell och att man ljuger!! För ljuger gör jag verkligen inte!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 10:55   #6
LenaK LenaK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 83
stå på dig!
// Lena K
LenaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 16:05   #7
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Förstår dig mycket väl och att det är inte lätt att inte gå och tänka på oförätter. Men jag hoppas att du står på dig med högt huvud och går vidare, det var bara en dum människa och hon är inte dig värdig.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 17:31   #8
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Tack för alla kommentarer!! Skönt att det finns normala människor här ute i världen!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:27   #9
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Vissa människor är ju helt otrolig... Hade oxå vid ett tillfälle kontakt med en som ville ha hjälp, allt väl vi mailade fram o tillbaka o så bara tystnad. man blev ju nästan orolig att hon dött, men hade andra bekanta som talade om att hon levde iaf men stå på dig o försök glömma denna människa fortast möjligt Kramelikram
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:30   #10
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Jag tycker inte heller det var oprofessionellt. Men du kanske ska ta betalt i förskott så slipper du bli drabbad av sådant? Låt det inte hänga över dig även om det är tråkigt att det hände.
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:32   #11
Ramonalov Ramonalov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 24
Wink

Ingen har rätt att kalla dig för en oprofessionell för det finns många oprofessioneller typ som jag som kan inte sy en klädplag fast jag vill försöka sy en blus eller en klänning och det ska jag göra en vacker dag när jag är redo

Du behöver inte tänka på det vad hon eller någon skrev till dig så för du har sytt många fina saker och jag tycker om att titta på dina fina bilder ändå...

Eh,försätt bara så som du ville och man skall trivas med sitt hobby!
Ramonalov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 11:24   #12
AnnaLavinia AnnaLavinia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 44
Jag tar betalt i förskott och förklarar det med att jag måste köpa in material till arbetet, då behöver ingen kund känna sig utpekad
AnnaLavinia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 17:56   #13
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Försök att inte bry dig! Tänk istället på alla nöjda kunder du har.

Tyvärr är det ofta gnällspikarna som hörs och man glömmer lätt att man har betydligt fler nöjda kunder. Sedan har det också blivit alldeles för lätt att "prata skit" om andra människor på nätet man behöver ju inte stå ansikte mot ansikte med den man kränker.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 01:22   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Strunta i personen.
Det är du som bestämmer vad som ska sys, om du endast ska sy ur kollektion eller liknande!

Tyvärr finns det människor som beställer saker och sedan ändrar sig och inte vill svara på email trots att man många gånger tydligt förklarar att man förstår och absolut vill ha svar om personen ändrat sig eftersom det ju underlätter saker och ting! Men istället är personen blyg och försvinner helt. Har också råkat ut för sådana människor.

Men att du ska vara oprofessionell, förstår inte riktigt vad det har med saken att göra? (nej jag anklagar inte dig, utan den som skrivit det)

Just nu har jag en person som bara ändrar sig hela tiden. Hon kom till mig (utan att jag annonserade) och ville köpa en docka. Jag gav med mig och sa att jag kunde sälja. Sedan sa hon att hon inte ville köpa. Jahapp. Sedan efter 1 mån kom hon tillbaka och sa att hon ville köpa! Efter några veckor sa hon att hon inte hade pengar. OK! Nu kom hon tillbaka IGEN och jag krävde att hon skulle betala handpenning, hon sa att hon skulle betala 30 dollar. Ok. Hon sa att hon betalat och att jag inte svarat. Gissa vad? Hon betalade till fel emailadress, trots att jag skrev det 2 gånger tydligt. Hon skrev .com istället för .se så nu ska hon försöka fiska tillaka pengarna. Jag säger bara "lycka till!" Visst blir man trött?
Men ursäkta för att jag tagit över din tråd.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons