Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-11-24, 00:07   #16
kirre2 kirre2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 95
Tänkte bara meddela att Ohlssons tyger har viscosefoder som är blankt och halt som fodertyg brukar vara! Dessutom ska jag beställa stretchduchesse och microsatin därifrån och prova att sy underklänningar i. Om nån är intresserad kan jag berätta senare hur de olika tygerna fungerade.
kirre2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 07:59   #17
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Ja! Gärna ................
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 09:16   #18
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Lisa på LG-sömnad har börjat ha kurser i att sy underklänning. Hon har bra tyg för ändamålet.
http://www.lisalgsomnad.blogspot.se/
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 23:51   #19
kirre2 kirre2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 95
Nu har tygerna kommit och alla tre känns bra! Det av microsatin har lite tyngd och förmodligen fint fall. Viscosefodret är som fodertyg brukar vara, men inte så där väldigt tunt. Det enda jag har hunnit sy av än är stretchsatinen. Det är inte speciellt mycket stretch i tyget, men underklänningen känns väldigt bra, inte alls obehagligt varm och tät utan skön att ha på sig. Dessutom väldigt halkig, inget som hakar fast där inte!
kirre2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 01:36   #20
kirre2 kirre2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 95
Nu har tygerna kommit och alla tre känns bra! Det av microsatin har lite tyngd och förmodligen fint fall. Viscosefodret är som fodertyg brukar vara, men inte så där väldigt tunt. Det enda jag har hunnit sy av än är stretchduchessen. Det är inte speciellt mycket stretch i tyget, men underklänningen känns väldigt bra, inte alls obehagligt varm och tät utan skön att ha på sig. Dessutom väldigt halkig, inget som hakar fast där inte!

Hmm... Jag skulle försöka redigera mitt förra inlägg eftersom jag skrivit fel, men det gick inte, istället blev det ett inlägg till. Men det här går att ändra i, konstigt!

Senast redigerad av kirre2 den 2013-12-04 klockan 02:33.
kirre2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons