Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visa resultat för omröstning: Hur ofta är du ute på nätet?
1 - 2 gånger i månaden 0 0%
1 - 3 gånger per vecka 2 1.50%
4 - 6 gånger per vecka 6 4.51%
varje dag 125 93.98%
Antal röster: 133. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-14, 20:59   #16
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Städningens filosofi!

Haha, den var bra

Ja, det finns alltid något att kolla på internet - Sysidan nyheter, bilder, ja lite allt möjligt.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-15, 11:15   #17
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Talking Beroende av Sysidan

Kan bara säga att under min förkylningstid så har Sysidan, när jag inte varit deckad, varit min kontakt med omvärden. När man hostar och nyser är det inte så lätt att prata i telefon och orken tryter snabbt. Så när jag kände mej piggare tog jag tidigare fotograferade bilder och la ut på sidan och i slutet på veckan har jag haft trevlig mailkontakt med fler av er ang. sånt som jag länge tänkt påbörja men behövt råd om! Tack alla ni som svarat så fort med bra råd.
Sammanfattning: När man är hemma och orkar, jag då är jag nog också beroende av Sysidan.
Åtgärd: Fortsätta med det!
Resultat: En massa andra goa, Sysidan beroende människor som lyser upp, uppmuntrar och framför allt inspirerar mej!

Ps. Tuas text kommer pryda många hem! Är det någon som tänker maskinbrodera en tavla är jag en presumtiv köpare!
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-16, 17:25   #18
e.h e.h är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 16
Hej jag brukar oftast sitta och handarbeta framför tv eller lysna på musik men sen jag hittat detta forumet så blir det nog mindre med handarbete när jag nu får ha datorn har tånåringar hemma.
Hälsar e.h.
e.h är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-16, 23:06   #19
Annamors Annamors är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 78
Beroende har många ansikten...

Vi är säkert jättemånga som är "beroende" av internet och då särskilt sysidan. För mig har det varit och är fortfarande ett sätt att klara vardagen,tunga dagar och nätter. Min älskade syster kämpade hela våren och sommaren med svår cancer och förlorade kampen i höstas. Saknar henne enormt . Vi sydde och pysslade mycket tillsammans. Hon hade bl.a en brodermaskin, som jag åkte hem till henne och lånade.
Nu har jag köpt en egen ny sy och brodermaskin, som jag håller på att lära mig. Läser alla tips, här på sysidan och tittar på alla fina saker, som ni kreativa människor är så snälla och delar med er av. Förut kunde jag visa min syster, det jag var stolt över, nu lägger jag kanske ut ett eller annat på sysidan...
Så, visst betyder vi kanske mer än vi tror att vi gör - för varandra.
Beroende kan vara bra, ta vara på gemenskapen, kram på er alla.
Annamors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 06:47   #20
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Talking

Tack för filosofin!
(Man skulle oxå kunna säga "trasig symaskin"!)

Min dator startar jag bara om lite då o då... Ifall jag får för mig att sätta mig vid den mitt i natten...

Det kan ju komma viktiga mail som måste besvaras på sekunden!

Hehe, jag är nog beroende, men vad har jag annars att göra hela dagarna i min ensamhet?!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 07:57   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
JohannaSoreke skrev: Visa inlägg
Tack för filosofin!
(Man skulle oxå kunna säga "trasig symaskin"!)

Min dator startar jag bara om lite då o då... Ifall jag får för mig att sätta mig vid den mitt i natten...

Det kan ju komma viktiga mail som måste besvaras på sekunden!

Hehe, jag är nog beroende, men vad har jag annars att göra hela dagarna i min ensamhet?!
Samma här, datorn står på dygnet runt varje dag. Startar bara om när det behövs t.ex. vid uppdateringar. Har stationär dator, så det är lättare så. Och det är bättre för mig med stationär, bättre ergonomi. (och bättre grafikkort för de få tillfällen jag får för mig att spela tunga spel, haha)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 13:44   #22
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Åhhh vilken tung och svår tid du har haft, och fortfarande har Annamors. Jag kan bara beklaga din svåra förlust, men samtidigt ändå glädjas åt att du har så stort stöd av att vara inne på Sysidan med alla dess härliga medlemmar!

Sådana här beroende som vi har, är i mina ögon bara possitivt, och det ska verkligen bli kul att få se det du Annamors, väljer att visa oss i stället för din älskade syster.

Kram
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 21:50   #23
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Vilken tur att det finns filosofer, eller hur? Och dom kommer ju mitt i prick också. Jag förstår nu att min dator fungerar bra jämförelsevis med vad ni andra fått uppleva. Jag har just nu ett antal dammråttor under mitt skrivbord.
Tack för att vi fick ta del av filosofin.
Kram Shania
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 14:17   #24
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Oj vad många det är som har röstat! Vi som är ute varje dag, har klart flest röster, men "rent statistiskt" kan ju även de som är ute mer sällan också hitta hit och rösta.

Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons