Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-28, 23:50   #1
zopp zopp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 67
barbapappa?

Nån som vetvart jag kan hitta barbapappa som broderi?
zopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 00:23   #2
lumi lumi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 48
Jag vet inte var det finns som broderi-fil om det är det du menar. Däremot har jag sett att det finns stryka-på-märken med barba-figurer att köpa nu. De borde väl finnas i närmaste sybehörsaffär. (Jag såg dem på Domus/Coop.)
lumi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 11:24   #3
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Tänk om någon kunde styngsätta denna bild

Visst är den gullig
Bifogade bilder
 
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 16:42   #4
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Underbar blid. Kram karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 19:05   #5
zopp zopp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 67
Ja, gud vad fin den var!

Önskar att jag hade digitizer. Har bara customizer.
zopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 10:12   #6
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Var glad att du har Customizer! Det går alldeles utmärkt att stygnsätta Barbapapa och andra figurer i detta program . Du har ju fått min lilla manual, och om det går att stygnsätta pepparkakshuset i manualen, så går det att stygnsätta en seriefigur också.
I tre år stygnsatte jag massvis med seriefigurer i FÖREGÅNGAREN till Customizer, alltså ett ännu simplare (läs "sämre") program än Customizer och de blev helt OK utbroderade.
Jag hjälpte min son att stygnsätta den här figuren i Customizer för inte så länge sedan, och broderade på en handduk till honom.
Det är bara frottén som gör att inte alla konturer syns.
Barbapapa är ju betydligt enklare. Man kanske får börja med att stygnsätta en figur i taget, dock.
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2008-03-30 klockan 10:14.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 10:18   #7
zopp zopp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 67
Jag ska nog taoch prova. Men när jag trycker på att knappen så konturerna ska komma fram innan stygnsättning så säger den att bilden är för komplicerad. Måste jag göra om bilden och ta bort en del?
zopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 10:26   #8
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Ja, du måste skapa en bitmapp i rätt storlek som går att stygnsätta. Det ska vara svarta konturer som helst är 1 pixel breda, och inga luckor där det ska vara fyllningar.
Ett exempel på stygnsättning som jag gjorde redan 1999, i föregångaren till Customizer. Det vete sjutton om det inte nästan blev bättre i föregångaren .
Både det här programmet och Customizer gör automatiska överlappningar, så det blir aldrig några luckor mellan fyllning och kontur.
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2008-03-30 klockan 10:37.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 11:17   #9
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Jag vill köpa Barbapappabilden styngsatt.

Om någon lyckas att styngsätta barbapappabilden är jag intresserad av att köpa den....om vi kommer överens om priset. lycka till alla.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 12:30   #10
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Smile Även jag vill köpa barbapappa stygnsatt...

Om bilden blir stygnsatt, så är jag mycket intresserad av den. Betalar givetsvis. Jag kan nog aldrig lära mig stygnsätta, har försökt men det blir bara fel. Hälsningar Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-31, 09:35   #11
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Copyright

Nu kommer pekpinnen fram igen, både mönster och bilder har ett copyrihgtskydd och att stygnsätta en copyrightskyddad bild och sälja vidare är inte tillåtet Läs mer här i denna diskussion:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...ight=Copyright
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 16:11   #12
Yeliqa Yeliqa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 6
Citat:
gunnsan skrev:
Hej!
Ja, du måste skapa en bitmapp i rätt storlek som går att stygnsätta. Det ska vara svarta konturer som helst är 1 pixel breda, och inga luckor där det ska vara fyllningar.
Ett exempel på stygnsättning som jag gjorde redan 1999, i föregångaren till Customizer. Det vete sjutton om det inte nästan blev bättre i föregångaren .
Både det här programmet och Customizer gör automatiska överlappningar, så det blir aldrig några luckor mellan fyllning och kontur.
/Gunilla
Gunilla, du är verkligen kanonduktig på att stygnsätta. Jag har ju fått din fina manual som verkligen är lätt att följa, men det jag har problem med och inte riktigt förstår hur jag enkelt ska lösa det är att sträck och konturer oftast blir bubbliga när jag ska börja stygnsätta. Jag måste manuellt fixa sträcken först innnan jag sätter igång och stygnsätter och det tar en evig tid även fast jag har 1 pixel. Hur kommer jag över detta problem?
Yeliqa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 18:30   #13
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Tack .

Om strecken blir bubbliga så beror det alltid på att konturerna i bitmappen är bredare än 1 pixel och att det som standard i Customizer är Outline 1 pixel, men det finns en inställningsmöjlighet här för att undvika detta.

Importera bitmappen, men istället för att trycka på snabbknappen, så väljer du den lilla svarta triangeln och klickar på alternativet "Preview Outline". Här kan du tala om för Customizer hur tjocka konturerna i bilden är. Standard är alltså 1 pixel, men är det tjockare konturer i bilden, så får man ange det här (upp till 20 pixlar). Nackdelen är att figurer kan få lite rundade hörn.

Det gör dessutom inget om du väljer inställningen 20 pixlar, och bilden i själva verket har 1 pixel breda konturer. Fungerar ändå . Man skulle kunna tro att konturerna försvinner då, men det gör de inte.

/Gunilla
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 18:31   #14
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Resultatet av ovanstående blir:
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 18:32   #15
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Istället för (om 1 pixel var vald):
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons