Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2019-06-01, 10:23   #1
vilseipannkakan vilseipannkakan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2014
Inlägg: 36
Spetsmönster från etsy saknar instruktioner

Okej, nu sviker jag hon som designade sjalen och gör det som hon ber kunden att inte göra, men jag har inget val eftersom hon inte svarar på mina mejl. Dessutom bor hon i Nederländerna, så det lär inte påverka hennes business.

Spetssjalen som jag vill sticka kantas av hjärtan. Jag tänker inte visa bild på diagrammet eftersom det ändå saknas symboler där och hon skrivit att man måste kombinera diagrammet med de skrivna instruktionerna.

I instruktionerna står det att man ska släppa "överflödiga" omslag, men det står inte vilka eller hur många. Jag satt i sju timmar igår och testade på alla möjliga sätt, men det blev fel varenda gång.

Är det någon här som har lust att sticka ett hjärta och förklara för mig hur jag ska göra?

Mönstret börjar med 12 maskor.


Mönster:

Rad 1: 4 rm, 2 rm tills, omsl, öhpt, 4 rm

Rad 2: 3 am, 2 am tills, omsl, plocka 1 omsl från tidigare varv, omsl, avig öhpt, 3 am

Rad 3: 2 rm, 2 rm tills, 2 omsl, plocka omsl från tidigare varv (släpp överflödiga omsl), omsl, öhpt, 2rm

Rad 4: 1 am, 2 am tills, 2 omsl, plocka omsl från tidigare varv (släpp överflödiga omsl), 2 omsl, avig öhpt, 1 am

Rad 5: 2 rm tills, gör 4 öglor med fingret och sätt på högerstickan (ökning), plocka ALLA omsl (släpp överflödiga omsl) och sticka ihop i 1 rm, omsl, plocka ALLA omsl igen och sticka ihop i 1 rm, gör 4 öglor med fingret och sätt på högerstickan, öhpt

Rad 6: 4 am, 2 am tills, lägg garnet bakom, 1 rm, lägg garnet framför, 6 am
Bifogade bilder
  
vilseipannkakan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons