Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-18, 05:17   #1
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 2
Talking Våga skriva?

Nu har jag suttit och surfar runt här en stund och vill skriva lite men...vill känna på det lite först tror jag

För det första är det ju alltid svårt att veta vart man ska skriva....fritt forum borde ju vara bra till det mesta...?

Jo, jag är ny på detta forumet men kliar mig i skallen och undrar hur jag inte hittat hit alla tusen gånger jag letat efter ett svenskt syforum!!
Jag är 25år idag och mitt intresse exploderade runt 7-8års åldern. Har fortfarande kvar min allra första virkning...dem första 3-4raderna ser väldigt komiska ut sedan är resten nästan helt perfekta! Naturbegåvning hette det tydligen Min mormor (som tyvärr dog innan jag föddes) var en väldigt bra sömmerska och broderade och virkade för fullt så jag har alltid tyckt om att sy. Känns som att jag har något gemensamt med min mormor trots att vi aldrig möts...

Så nu är jag här och har väl presenterat mig något iallafall
Hoppas att få en massa bra läsning, tips och kanske berikas med fler vänner, vem vet?!

Ha det super!
//Jenny
lillabruden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-18, 06:39   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Välkommen hit. Jag hoppas du kommer få lika mycket hjälp o ideer som jag fått här inne... Man kan fråga om allt o det är alltid någon som vet svaret..


/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-18, 07:32   #3
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Välkommen hit. Jag får också väldigt mycket ideer och inspiration här.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-19, 00:48   #4
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 2
hejhej

ja det verkar verkligen som en bra sida detta!!!
Just nu är jag igång med att fixa till en liten syhörna i vår nya lägenhet.... sen kommer det "enkla" valet av en ny symaskin....så jag kommer nog skriva en del i trådarna

Har ni några tips på en bra syhörna? Har bord+stolar, 2byråar som jag kan ha mycket grejer i lådorna, vägghyllor och sen har jag letat på ikea efter fina lådor...men inte så billigt som jag skulle vilja det dära...en dyr hobby, att sy
lillabruden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-19, 19:26   #5
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Hej, välkommen hit
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-24, 14:54   #6
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Genomskinliga lådor är bra tycker jag, men akta för solljus så innehållet inte bleks. Hur fint det blir beror ju på hur fina saker som ligger i, men det blir jättelätt att hitta grejerna. Textilt småplock ligger fint i tygklädda skokartonger som du fixar själv. På Claes Olssons och liknande affärer finns fackrika lådor av olika slag.

Du kan också söka i hela forumet och få bra tips i andra trådar, prova t.ex. "förvaring".

Välkommen hit!
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 14:04   #7
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
välkommen! Kul att du hittade hit, det här har varit min favoritsida i många år nu.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons