Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-08-06, 12:27   #1
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Angry Maskinbroderi är lika mycket sömnad som ngt annat

Sitter och läser i forumet om vilka bilder som är tillåtna osv.

Läste där att maskinbroderi och stickmasiner och nålbindning inte var så populärt och inte tillåtas.

Vill bara säga till de som inte broderar på maskin att ni skulle veta hur mycket arbete det är med att brodera på maskin.

Man kanske själv stygnsätter en bild och det tar tid, det kan ta flera dagar innan det blir som man vill.

Sedan ska man lägga in det i sin symaskin,
Det är INTE bara att sy, man måste göra olika förberedelser innan man sätter igång,
man måste byta tråd och det kan vara 1- 100 trådbyte beroende på hur stort ett broderi är.
Man brukar räkna att man kan sy ca 8000- 10.000 stygn per timma, jag har själv sytt broderier som har ca 90.000 stygn vilket tar en hel dag och kväll, man kan inte stanna mitt i ett broderi.
När man har gjort sitt broderi så syr man ju plagget där man vill ha sitt broderi.

Jag blir bara så LEDSEN och ARG när man klandrar på utvecklingen, vi har olika uppfattningar om olika saker men att förbjuda vissa saker är inte rätt om det inte strider direkt mot sysidans polysi

Det är inte första gången jag hör att det är fusk att brodera på symaskin, eller sticka på stickmaskin.
Tänk om man skulle stannat vid handsömnad för 100 år sedan och inte tagit emot symaskinen när den kom, min mamma skulle vara förtvivlad för hon sydde jätte mycket lång innan jag föddes och under hela min uppväxttid.

Allt som visas på denna sida är sådant som vi alla gör med glädje. Vi har kommit olika lång på sybanan...


Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons