Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-05-07, 00:56   #1
FabioK FabioK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 8
Wink Från koncept till verklighet - hur gör man?

Hej kärra vänner, nu är jag så glad att jag har hittat det här forumet, helt underbart!

Jag har en hel del frågor som jag tänkte att ni skulle hjälpa mig med att få dom besvarade!

Jag är ganska kreativ som person, sen barn har jag alltid gått och gjort saker annorlunda än alla andra, det är samma med mina kläder som jag gör idag. Men nu e det så att jag vill börja sälja dom, och hur gör jag då när jag ska tillverka dom, ska jag då skicka en "pattern" till textilfabrik så do m gör tyg av det och sen ber en sömmerska eller nån här på forumet att sy ihop dom som en tröja? (tjej och kille) Hjälp mig snälla, dom som har kontakter i andra länder (tex Asien etc) kan också komma med förslag.

Jag gör inte bara tröjor och tshirts o så, jag gör det mesta, skor tycker jag väldigt mycket om, så jag gjorde ett jobb som blev sålt direkt för ett tag sen som heter: Purple Passion, dam storlek 36.

Jag har hittat vart man kan trycka tröjor och så, men jag gör heldesign, hela tröjan alltså så jag skulle tacka för all hjälp och info.

P.S. ni kan även skicka ett privat mess om ni har nåt, eller så kan vi ta det på email.

Tack för ni tar er tid.
Fabbe
Bifogade bilder
   
FabioK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 13:33   #2
FabioK FabioK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 8
ingen som kan svara? drygt...
FabioK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 14:49   #3
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Hej!

Tycker att du kommit väldigt långt redan med tanke på dom snygga tröjorna du designat. Har du frågat dina befintliga kontakter om dom kan tipsa dig vidare?? Det brukar vara bästa sättet när man som du vill gå vidare och utveckla sitt arbete. Det borde även finnas någon här på forumet som har tips....

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig vidare men önskar dig LYCKA TILL!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 14:57   #4
FabioK FabioK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 8
Smile

Citat:
millsing skrev: Visa inlägg
Hej!

Tycker att du kommit väldigt långt redan med tanke på dom snygga tröjorna du designat. Har du frågat dina befintliga kontakter om dom kan tipsa dig vidare?? Det brukar vara bästa sättet när man som du vill gå vidare och utveckla sitt arbete. Det borde även finnas någon här på forumet som har tips....

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig vidare men önskar dig LYCKA TILL!!
Tack snälla du Ett svar är bättre än inget allts faktiskt, jag laddar upp lite fler design jag har gjort, så folk på forumet får en bredare bild utav mig.

[Raderat av forumsvärd]
Bifogade bilder
   

Senast redigerad av Jimipe den 2010-05-11 klockan 09:29. Anledning: Annons
FabioK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 15:17   #5
AnnaLavinia AnnaLavinia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 44
Snyggt! Särskilt den sista tröjan kan jag slå vad om att ena sonen skulle älska Har inte så mycket kunskap att dela med mig av, fast finns det inget nyföretagarcenter eller liknande i närheten? Det handlar ju om mönsterskydd mm som du behöver ha.
AnnaLavinia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 15:46   #6
Uwox Uwox är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 5
Cool design!

Mitt tips är att börja hos nyföretagarcentrum i din kommun.
NyföretagarCentrum
I de flesta kommuner finns ett näringslivsutvecklingskontor som drivs av kommunen. Där kan man få gratis hjälp med att utveckla sina företagsidéer.

Här finns också hjälp, guider och forum http://www.foretagande.se/

Lycka till!
Ulrika
Uwox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 23:12   #7
Anna69 Anna69 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 48
Jag skulle vilja säga som någon härovan: du verkar ju ha bra kontakter redan idag som du kan vända dig till?!

Ska jag vara ärlig så förstår jag inte frågan riktigt... Du visar ju upp flertalet plagg som är både uppsydda och märkta med ditt namn så....??
Anna69 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 16:43   #8
FabioK FabioK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 8
Hej igen, anledningen är att jag skriver här är för att det är fler som har gått i samma spår som jag, och har kunskapen att dela med sig, jag läser igenom det mesta som skrivs här, jag har hittat många svar, men jag vill ha hjälp av dom som startade samma väg som jag, som gick igenom allt, och har förmodligen en liten butik på söder nånstans i sthlm
FabioK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 17:11   #9
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Hej
Du kanske kan hitta lite av det du söker här
http://www.fashion-incubator.com/
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 08:58   #10
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Förutom bloggen The Fashion Incubator skulle jag rekommendera boken hon har skrivit. Bloggen är först och främst ett komplement, även om man kan läsa vissa delar ur boken där. Ska du starta upp ordentligt så är nog den boken bland det bästa du kan ha.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons