Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-03, 14:18   #61
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Det står på hemsidan att alla deras tidningar är försenade även Burda, Stickmagasinet. Jag tittade på "Alla bolag" och där står förlaget i alla fall som aktivt fortfarande, men det verkar ju inte så, jag ringde också för att kolla och de svarade precis som Gidget skrev att; "de tyvärr var tvungna att meddela att företaget stängt". Så några tidningar är nog inte att vänta.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 14:27   #62
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Ja vi får se nästa vecka då om den kommer.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 14:39   #63
Tesan.W Tesan.W är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 56
Jag fick stickmagasinet nr 5 idag.
Tesan.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 16:01   #64
Pethra Pethra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 16
Hej,jag tyckte att det stod på hemsidan att tidningen skulle komma v 23 å nästa nr efter det v 25 eller har jag helt fel?
Pethra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 16:22   #65
Tesan.W Tesan.W är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 56
Saxat från deras hemsida;
"Stickmagasinet har blivit försenat
De kommande numren av Stickmagasinet kommer dessvärre att bli försenade. Vi räknar med att du som prenumerant kommer att få tidning nr 05 i vecka 22 och tidning nr 06 i vecka 24.
Vi beklagar förseningen."

Men jag tror att det stod v.23 och 25 från första början.
Tesan.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 16:38   #66
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Det är synd på ett sätt.

Mest synd är det att de inte lyssnat på alla missnöjda. Krångel med fakturor usel rabatt lång leveranstid på tyg och framförallt enormt fula kläder. Liksom hur många mönster behöver man på för korta byxor som enligt dem varit hett i så där 10 år? 10,100 eller 1000? Ord som musthave eller sy en spis så blir flickorna glada och pappan och sonen går ut i skogen fick mig att säga upp skitidningen. En väninnas mamma jobbar som klädrådgivare åt hovet i Norge,hennes uppfattning av vad som synts på den sk catwalken är väldigt annorlunda jämfört med Ingelises uppfattning.
Den kvinnan som älskar mode och att sy avskyr tidningen verkligen.

Jag är ärligt förvånad att det gick så länge som det gjorde. Språket var vidrigt också med syftningsfel och satsfel hela tiden.

Tack snälla tidning för att ni försvann. Nu kanske en ny aktör vågar sig fram. Någon som kan något om mode vore ju helkul.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 16:49   #67
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Häromdagen fick jag ett halsband som tydligen skulle vara en slags prenumerationspremie. Det är bara det att jag inte har prenumererat på den tidningen alls och Burda började jag prenumerera på för en sisådär fem år sedan.

De skrev visserligen att de var ledsna för att premien var sen, men fem år? Det stod att det var för AoH, så jag fattar inte riktigt hur de tänkte.

De verkar med andra ord inte ha någon som helst koll, vare sig på mode eller kundregister
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 17:02   #68
troback troback är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 120
och framförallt enormt fula kläder. Liksom hur många mönster behöver man på för korta byxor som enligt dem varit hett i så där 10 år? 10,100 eller 1000? Ord som musthave eller sy en spis så blir flickorna glada och pappan och sonen går ut i skogen fick mig att säga upp skitidningen.

Jag håller verkligen med dig om fula kläder det här med för korta byxor - hur många behöver man? Jag sa också upp min prenumeration förra månaden just av den anledningen. Har annars varit prenumerant i många år men nu tyckte jag att det fick räcka med korta långbyxor och volangtunikor.
troback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 17:55   #69
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Knäppa är dem i alla fall för jag prenumererar på sytidningen och jag såg att den var förenad att juninumret skulle komma vecka 23 och julinumret vecka 25.....Men jag förstår inte att dem skickar majnumret av sticktidningen till mig med ett inbetalningskort på 118kr. Jag har aldrig prenumererat på den. Vad håller dem på med. Och vad ska jag göra med den?
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 18:08   #70
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
AnnLindahl skrev: Visa inlägg
Knäppa är dem i alla fall för jag prenumererar på sytidningen och jag såg att den var förenad att juninumret skulle komma vecka 23 och julinumret vecka 25.....Men jag förstår inte att dem skickar majnumret av sticktidningen till mig med ett inbetalningskort på 118kr. Jag har aldrig prenumererat på den. Vad håller dem på med. Och vad ska jag göra med den?
Jag tror de skickar ut det som finns och sen säljer fakturorna.Skit samma till vem liksom.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 20:47   #71
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Lite info på danska...

Vi är många som inte är förvånade. Här är en länk där man kan läsa lite (på danska) om vad som hänt:

http://epn.dk/medier/aviser/article2086009.ece

Dom är/var ju även ansvariga för Burda i Sverige, hoppas inte att de lyckas strula till det också...
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 21:39   #72
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Konkurs?

Det jag förstår efter en snabb genomläsning av den danska sidan är att de gått i konkurs? Eller fattar jag helt fel?

Om det är så är man ju inte förvånad, håller med många av föregående kommentarer. Synd att de inte lyssnade på kritiken medan tid var... Skulle senast igår sy en byxa efter ett mönster från deras tidningar och märker att de missat en del i beskrivningen. Tur man kan sy och har läst några beskrivningar i sina dagar, så man kan klura ut själv hur man ska göra! Det är det som är så tråkigt, att de inte tar sig tiden att korrekturläsa och fundera på om det de skriver är begripligt. Visst händer det att jag får problem att förstå både Burda och Ottobre emellanåt också, men då beror det snarare på konstiga översättningar eller väldigt komprimerade beskrivningar (Burda) och inte på andra fel.

Hoppas innerligt att Burdas utgivning i Sverige inte drabbas av detta, Men tidningen Ingelise/Allt om handarbete har nog gjort sitt, det vet ju vi som hängt med ett tag. Sa själv upp min prenumeration förra året.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 11:47   #73
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Allt om Handarbete... igen

Jag fick stickmagasinet plus ett inbetalning på en tidigare leverans som jag "inte hade betalat". Ett sätt att få in pengar, eller..? Till saken hör att jag sa upp prenumerationen på bägge tidningarna i början av januari!? Ringde dit och fick då samma svar som ni andra, som försökt kontakta dem."Företaget är stängt". Min första tanke var att de försatts i konkurs, och det är väl i såfall inte så konstigt, med deras så kallade "mode" och invecklade förklaringar. Jag saknar inte tidningen. Tacka vet jag Burda.

Kerstin
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 13:14   #74
solfjäder solfjäder är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 8
Fick Stickmagasin igår, som jag inte beställt, och försökte få tag i kundtjänst via telefon idag... Hur kan man skicka ut tidningar och sedan inte svara i kundtjänst, helt otroligt! Nu har jag returnerat tidningen! För ett par månader sedan beställde jag en provprenumeration på Symagasin men har inte fått ett enda nummer, men nu förstår jag varför...
solfjäder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-11, 14:26   #75
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Vecka 23 har kommit och gått
och bara Sömnadsmagasinet jag fått.
Inte Burda som jag verkligen väntat på.
Hur ska jag nu få den regniga helgen att gå?

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons