Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-02, 13:56   #226
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
jag har också fått 2block idag ett från Annika & ett från Liselott,Tack tack! Men jag undrar vad det blåa bakrundstyget är på Annikas block? Det som jag fick var iallafall mörkgrått!? Men det är okej ändå, jag överlever./Skylthäxan.
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 14:31   #227
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jag tycker det är ganska intressant hur vi tolkar färger. Endel av blockens bakgrundsfärg skulle jag helt klart beteckna som ljust ljusblå och andra kallar jag klarblå, eller nästan mörkblå..

Det är ju bra att vi tog en sån färg som blå, där passar ju dom allra flesta nyanser ihop även om man kanske kallar dom blågrå, ljus-mörk-mellanblå.

Vi är 16 stycken och alla kan ju knappast anse att samma blå nyans är mellanblå. Och det skulle kanske bli lite vä trist - egentligen..

Jag har nu (med mitt eget) 8 block, och ingen kan då säga att vi har samma syn på mellanblå, jag la ut dom på bordet bara för att kolla lite..
Jag tycker det ser fint ut, längtar efter nästa åtta..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 15:38   #228
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Så sant, Ulrika allting är relativt. Själv använde jag mig av färgprover ifrån färgaffären
för att få ett tyg som kunde passa in på stickan för nyanser av mellanblått!Färg är kul och mitt hem är tapetserat i ljusblått i vardagsrummet,gult i hallen,junior har mellanblåttoch vi har lite gammelrosa/vinrött i sovrummet. Köket har en mildgul nyans på luckorna och tapeten är delad varmblå nertill och
väldigt smalt blårandig upptill på benvit botten med en bård emellan med kryddor,lök och burkar.
Så jag tror dessa block kan passa lite varstans faktiskt!/Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 16:16   #229
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag har fått tre fina block idag, från Susanne och hennes moder och från LiseLott. Älvan med blåklockorna är jättesöt och fin med skimmer i klänning och vingarna, rosen är vacker med fina röda nyanser, den liknar en Crazy-Rose. Blomman i krukan är sydd med härligt klara färger och ett löv utanför ger det lilla extra. Alla tre är mycket välgjorda.
Det blir ett stort täcke, om man lägger ut alla på rad, räknar bort sömsmånen, så blir det en sträcka på 160 inch, vilket blir 40,6 meter. Det låter mycket, har jag verkligen räknat rätt?
Det ska bli roligt att pussla med blocken när alla kommit.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 17:28   #230
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Visst är det fantastiskt, 256 block och ca 40 m, och då har vi ju inte räknat med alla "läroblocken". Det är så kul att se alla olika tekniker, färgtolkningar m.m. Idag fick jag tre stycken, från Susanne, Ingrid och Liselott. Man blir nästan tårögd när man ser vad vackra de är och vilket arbete ni gjort. Säger som alla andra, ser verkligen fram mot de som komma skall. Vad jag ska göra vet jag inte ännu men det måste bli något som jag kan se varje dag.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 20:19   #231
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Hej!
Idag var en rolig dag! Fick blocken ifrån Susanne och hennes mamma, Liselotte och Annika, väldigt vackra allihop! Susanne valse en bakgrund färg mer lik min, jag var orolig att min blivit för ljus eftersom jag fått så många mörkare hittills. Jag har inget emot detta då jag tycker det ser spännande ut när jag lägger ut dem, men som sagt bra att det var blått till bakgrunden...
Jag fick postat mina idag, så förhoppningsvis får några dem imorgon, resten av er får väl inte förrän den 6te, en dag efter vår "deadline", så jag ber om ursäkt.
Jag hoppas på fler imorgon!
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 20:37   #232
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Annika, jag hoppas att du inte tog illa upp för att jag tyckte bakgrundtyget var grått... Jag har nu lagt den bredvid ett annat block där den helt plötsligt blev blåare!Det var heller absolut inte något fel på motivet./Skylthäxan.
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 09:06   #233
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Så nu väntar jag på posten igen

Att bakrgrundtygerna inte är lika är ju en klar del av charmen med att flera bidrar, det ger mer liv åt det hela som jag ser det.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 10:48   #234
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Nu har jag vittjat posten igen, två stycken idag, Från Birgitta och Eva så fina, de med, TACK!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 11:23   #235
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Så! Nu har jag lagt in bilder på blocken som kommit. Några är tyvärr kanske lite suddiga. Men visst är de fina?

Senast redigerad av Lingling den 2006-02-03 klockan 11:38.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-03, 16:30   #236
Sarppa Sarppa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 3
Idag skickade jag iväg mina och Åsas block med lantbrevbäraren, så ni ska nog ha våra block på måndag
Vill passa på att tacka för alla fina block jag fått.
Sarppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 09:59   #237
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Igår fick jag tre fina block från Annika, Birgitta och Eva. Tack, det här blir allt mer spännande, så olika blocken är, ingen är den andra lik, jättekul.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 15:02   #238
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Nu är jag klar och mina block är postade!

Jag är väldigt glad att jag var med, jag hoppas ni tycker om mina hibiskusar. Jag har tidigare dragit mig för att göra större lapptekniks arbeten har inte trott att jag skulle klara av det. Men nu inser jag att jag ju faktiskt har gjort ett stort täcke!

Om jag hade ett syrum så skulle jag hänga vårat täcke på väggen där för att känna att jag faktiskt har sykompisar, något som jag ofta saknar. Men nu har jag inget syrum, så det får bli en mysfilt tror jag.

Jag läste någonstans: Den som sover undet ett lapptäcke sover under en filt av kärlek.

Jag vill tacka för alla de vackra block jag fått ingen nämnd ingen glömd. Jag hoppas att vi alla visar upp resultatet av alla block, det skulle vara så roligt att få se allas täcken. //Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 17:36   #239
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag håller med dig Malin. Jag hoppas också att alla visar up vad de gör med sina block. För min del, kanske dröjer det, jag har ett par andra projekt på gång och ska operera handen i slutet av februari. Men då få jag tid att fundera o planera, i alla fall.
Rae

PS-Dina hibuscus är jätte fina.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 05:27   #240
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Tänkte bara tacka för blocken som kom i fredags från Eva och Birgitta!Nu tror jag att jag bara saknar block från Åsa,Sari,Ingrid,Malin och Anette så det ska bli spännande att få post idag!
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons