Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-01-24, 18:29   #181
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Dom var ju jättefina, Agneta. Va kul det här ska bli..

Fast jag har ju gått och slagit mig för bröstet och tyckt att jag har varit duktig, gjorde klart i god tid men så upptäckte jag att jag har gjort ett för lite, jag ska väl ändå ha ett själv också..hihi...

Men era är ju klara. En signatur att sy ikväll, garnet tog slut igen, men har köpt nytt idag..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-25, 13:26   #182
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Smile Färdig

Nu är jag färdig. Jag skickar alla block i eftermiddag. Hoppas att alla blir nöjda. Om någon vill tjuvkika kan de kolla i min fotoalbum. Nu kommer det spännande! Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-25, 13:51   #183
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Oj, så fina block. Det ska bli spännande att kolla posten de närmaste dagarna. Jag är inte klar ännu, men blir mycket troligt det innan tiden gått ut.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 13:52   #184
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Otroligt stort tack Rae, för det mycket vackra blocket.Jag har några kvar att göra innan jag tänker posta mina.Jag kan ju säga att min blåa
bakgrundsfärg är betydligt ljusare, men det får lov att gå en då.Trots allt är det ju charmigt att blocken blir så olika!
Mvh/Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 17:41   #185
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Idag har jag fått två vackra block!! Både från Rae och från Agneta! Tack tack. Jag jobbar på, men känner mig tveksam angående mina egna block. Eftersom dom i princip är klara får det nog bli som jag först tänkte. Jag tycker att det är svårt att hålla fast vid sin ide nu när alla visar sina vackra block. Men jag kommer att hinna till 5/2. //Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 18:12   #186
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jag fick ett block idag, från Rae. Jättefint var det, jag ser fram emot när jag fått allas.
Min bakgrund är också betydligt ljusare, men jag tror inte att det spelar så stor roll, det kommer att bli varierande och snyggt med både blandade tekniker och färger..

Jag håller på med mitt sista block, då har jag nu även gjort till mig själv, för det hade jag ju glömt bort.

Så snart ska jag posta blocken.
Va kul det ska bli när man fått allas
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-27, 11:40   #187
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag fick två block idag, från Rae och Agneta. Mycket vackra block. Roligt att du skrivit varifrån mönstret kommer Rae. Jag hittade först inte din signering Agneta, men den finns ju i fjärilen, kul.
Jag håller på med mitt block 14 och blir troligtvis klar med 14 och 15 idag. Sen ska jag signera i helgen. Jag har inte signerat tidigare, men kan göra detta med min symaskin. Ska man lägga något på baksidan, vliselin eller något som stadgar?
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-27, 16:50   #188
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej, Malin! Dina block blir säkert bra. Hela idén är att man får lite nytt och annorlunda än man själv kanske har tänkt. Jag har lärt mig jätte mycket på att prova olika teknik o mönster och nu väntar jag på att lära mig ännu mer när jag får alla block som alla andra har gjort. Quilta på...Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-27, 17:25   #189
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag instämmer med Rae. Malin, dina block är säkert fina. Det är roligt med olika tekniker och sätt att se. Jag har också lärt mig mycket genom vänskapsquilten.
Jag misströstade över mina block tidigare, de var inte som andras, men mina block är jag, det jag gör och försöker göra, mina idéer, mina färger. Så vid eftertanke fortsatte jag som jag tänkt ut från början.
Jag lär mig av mina misstag, sprätter, ändrar och på det igen. Jag utvecklas och inspireras av syvänner här på sidan.
När alla block har kommit kommer vi alla att ha ett fantastiskt spektra av ideér, färgkaskader och blomsterprakt.
Tänk bara så många mellanblå nyanser det finns, härligt.
Quilta på och håll på din idé, den är din och den är säkert bra.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-28, 16:21   #190
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Nu är alla mina 15 block klara, nästan, jag ska signera dem i helgen, sen kör jag iväg till posten på måndag. Jag ska även göra ett block till mig själv under nästa vecka.
Blocken finns i ett utav mina album om ni vill tjuvtitta. Hoppas ni kommer att bli nöjda med dem. Jag är väldigt nöjd och glad för de fina block jag redan fått, och väntar spänt på resterande block, det ska bli så spännande.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 11:01   #191
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Senfärdiga jag ...

Jag fick ett block från Rae i torsdags och från Agneta i fredags jättefina ...TACK så jättemycket de är jättefina. Läst ifatt diskussionen om prestationsångest och annat och känt igen mig
När jag ser så fina block känns mina enkla idéer rätt askungemässiga ...

Jag kommer bli sen med mina kan jag flagga för nu ("redan"), symaskinen har stått nedpackad över hela julen, min man tyckte inte det gav julstämning om den stod på julbordet, och just nu är det kaos och alla är sjuka ... T o m varit svårt att tvätta tyger för tvättmaskinen och torkstrecket har varit upptagna

Jätteroligt iaf att se vilka fina bilder på block ni lagt ut, fantastiskt.

Ha det gott!

Senast redigerad av Lingling den 2006-01-29 klockan 14:24.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 12:32   #192
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Hej!
Har inte vågat titta på albumen ännu, vill inte få sådana tvivel jag läser om!! Fick rutan av Rae iförrgår. Tack så mycket! Jättefin! Verkligen spännande att se resten. Jag har bara 2 kvar till mina 15 att posta, min blir sist! Hoppas att posta dem senast Tisdag.
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 19:36   #193
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Hej tjejor nu är alla mina block klara utom till mig själv.De ligger ute på bild allihopa för beskådning. Mamma är också klar så vi skickar väl
imorgon eller på tisdag. Jag börjar bli lite orolig för Agnethas block alla verkar ha fått det utom jag.Mamma fick sitt i fredags men inte jag.Hoppas det kommer på måndag.Det ska verkligen bli spännande! Ha det gott/Skylthäxan

Senast redigerad av skylthaxan den 2006-01-30 klockan 05:15.
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 20:13   #194
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Jag har inte fått Agnetas heller och blev också lite orolig, men hoppas den kommer imorgon!
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-29, 20:45   #195
nettan2 nettan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Jag har inte heller fått Agnetas block.
En liten undran bara till dig Agneta. Kanske har du inte lagt ut alla blocken på ditt foto, för jag kunde bara räkna till 14..... Vi är ju 16 st sammanlagt, så 15 block är det som ska skickas iväg....tänkte i fall att...../ Anette
nettan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons