Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-07-13, 17:13   #16
sofen sofen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 62
Jag smittades alldeles nyligen då jag fick min första symaskin!! Har invigt den med att laga lite kläder - när lönen från sommarjobbet kommer blir det kanske något större projekt och en sykurs i höst. Tills dess håller jag mig till broderi och stickning samt lite knyppling när jag hälsar på min dyna hos mamma.
sofen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-13, 18:27   #17
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Grattis Gunilla

till din nya maskin, det är ju en Janome så jag förstår att du är glad och nöjd .
Fick du verkligen all denna tråd på köpet, även den stora lådan underst? Hur mycket tråd rymmer den? Den måste nog vara "special for you" för den finns ju inte med i deras erbjudande i symagasinet t.ex.
Ett verkligt bra köp har du gjort i alla fall, men det var väl inte så svårt val med tanke på hur bra din förra Janome fungerat.

Många glada systunder önskar jag dig!

Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-13, 20:07   #18
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hejsan!
Den stora lådan underst var ett specialerbjudande från ABC Symaskiner i Skärholmen. Den rymmer en hel del tråd, men den var bara fylld med 2 rullar per färg, dvs det som syns. Det var lite lurigt, för det var det ingen som nämnde... Men som ni ser på hyllan ovanför, så är det en hel del 1000m-rullar med Robinsontråd också, och dessutom en box med Janomes egen brodyrtråd. Så det räcker nog ett tag framöver.
Ja, har man en gång köpt en Janome, så fortsätter man nog med det.
Hälsningar
Gunill
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-07, 12:33   #19
gunillabc gunillabc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 39

Äntligen har jag fått en diagnos! Detta var roligt. Lägg dessutom till en tygsamlarmani så är nästan bilden komplett. Livlångt "lidande",jag har tyger som inköptes för 30-40 år sedan, en del har blivit moderna igen.
Nu har även min tygleverantör fattat galoppen att detta är kroniskt och säger därför att de tyger jag slänger mina lystna blickar på inte är till salu.
Är nu inne en period då jag flyttar tygerna från lådorna till garderober och linneskåp i form av färdiga produkter och det känns väldigt bra.

Men visst har vi trevligt som drabbats av den här "sjukdomen"?

gunillabc
gunillabc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-10, 14:24   #20
birg birg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 54
Fantastiskt! Här finns fler drabbade, Fniss!
Birgitta
birg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 22:15   #21
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Det bästa...

... jag har läst på länge.

Jag är drabbad... iaf om man frågar min sambo.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 08:36   #22
Sylust Sylust är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 74
Hihi... skönt att veta vad man lider av och att man inte är ensam!

Sambon blir lite trött på mig när jag hellre sitter vid symaskinen än ligger och gosar med honom i soffan. Hm..

/Frida
Sylust är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 09:11   #23
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Ja, det är bara att hålla med alla, ett virus ja, men inte elakartat, som tur är. Kroniskt ja, har man en gång drabbats så blir man aldrig av med det. Abstinensbesvär hör ju också till den här sjukan, har man inte varit i syskrubben på ett par dar,, då känns det i sytarmen!
Jag har också den "vanan" att prata med allt härhemma, symaskinen, tyger, (tur att ingen annan hör mig) för jag går an hela dagarna!!!
Nu snart, ska bara äta frukost, så bär det av in i syskrubben.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 12:50   #24
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Coolt! Jag är nog drabbad jag med...undrar om man kan bli "sjuksriven" för det?
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 13:09   #25
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag vill bara upplysa om att någon behandling som är effektiv skall man inta ängslas över.Jag blev smittad för 40 år sedan och njuter fortfarande av sviterna.man får väl nästan säga att det blir starkare och tydligare symtom med åren.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 17:19   #26
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Insjuknad!

Här är en till insjuknad i TSS.. just i mitt fall har jag nog ärvt sjukdomen från min mor, som däremot har blivit smittad av min farmor och så vidare. Känner absolut igen mig i beskrivningen.. men är inte intresserad av någon botemedel!



Superrolig läsning! hahahahaha
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 17:44   #27
Pysselnoja
Guest
 
Inlägg: n/a
En underbar "sjukdom", Galna Sysjukan, men jag känner mig så glad för den. För säkerhets skull har jag informerat mina vuxna barn och mina vänner om det så att dom ska förstå om jag bär mig konstigt åt ibland. Vilken tur att den är kronisk dessutom!

Som min son sa, "det verkar nästan som om vissa personer inte vill bli botade ens"!

Min man påstår att jag får en "konstig blick" inne på tyg- och sybehörsaffärer, lite luddig och ganska frånvarande står jag där och smeker tygerna, får jag inte med mig någon liten bit hem så blir jag inte lätt att umgås med, säger han. Nu när han lärt sig det så insisterar han på att jag ska väl köpa något i alla fall, och då blir det naturligtvis så.

Kram till er alla som "lider" av TSS.
Birgitta
  Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 22:56   #28
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Jag är drabbad sedan länge, det går i olika galna perioder, stickning, lite virkning, handbrodering, annat pyssel och nu maskinbrodering och klädsömnad.Tack för att det numera har tillkommit ett till beroende !Sysidan! Nu är det lättare att att få omgivningen att förstå att detta är en obotlig sjukdom. Vi är ju så många som har drabbat. Jag har hotat med att om jag inte får tyg snart så bråderar små rosor i min killes kalsånger. Han har låvat att vi ska leta tills vi hittar någon tygaffär. men efter OS. Det är okej för min del ska själv titta. Ha Ha jag har en stickning med mig som bara bakstycket är klart på, det ska bli en väst i mohairgarn,har tängt fodra den, så håll tummarna att vi hittar en tyg affär. Jag har så många ideer nu. Vilken tur det är att denna underbara sjukdom ar kronisk. Kram.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-27, 00:55   #29
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
En som inte kan somna

Nu har jag en av mina värsta svängar! Kan inte somna pga att det bara vimlar av idéer i huvudet. Blundar man så blir det bara fler.
En bieffekt av TSS eller?
Nog är det ju roligt med kreativiteten, men inte när den håller en vaken om nätterna...

kram
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-27, 02:11   #30
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hejsan Maria! Du är inte ensam om att vara vaken.
Jag springer mellan trådbyten och sy-sidan för närvarande, har haft främmande över en vecka så jag har inte kunnat göra varken det ena eller andra. Nu har dom åkt hem till Sverige. Symaskinen går för fullt, fick den nya stora bågen med dom, för min gick ju sönder (tack kära gäster) Men nu måste jag lindra denna sjuka, så jag broderar för glatta livet, hoppas du får sova lite. kram helena.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons