Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2010-05-23, 10:56   #1
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Husqvarna symaskiner

Nu är jag så jäkla förbannad och besviken.. Så jag måste skriva av mig lite.Köpte en sprillans ny huskylock s25 i slutet på februari och en månad senare hade jag på något vis böjt spetsen på griparen, åkte då till en lokal symaskinsreperatör som jag har förtroende för men han upplyser mig att han får inte röra maskiner som är under två år gamla för då gäller garantin. Jag har ju självt sabbat maskinen och var villig att betala för det. Iväg då till affären där jag hade köpt den och hon skickade iväg den på till husqvarna stockholm. Nu har det gått 2 månader och jag har inte fått tillbaka min maskin, och det beror på att husqvarna har flyttat reservdelslagret till tyskland.... Och hör och häpna dem kan inte reparera maskinerna för dem har inget artikelnummer på reservdelarna...Fan vad sur jag är.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 11:56   #2
Lotta.E Lotta.E är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 53
Kolla upp vad som står i konsumentköplagen... http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...umentkoplagen/
Dom får inte göra hur dom vill.
Så på dej! //Lotta
Lotta.E är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 12:27   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Eftersom det inte är frågan om felaktig vara/garanto finns nog inte så mycket att hämta av komsumentköplagen. Men det är ju bara för dåligt!!
Vadå inte har artikelnumret?? Sitter med hakan nere på bröstet! Skulle inte förvåna mig om det går att googla fram även för en amatör (har inte testat), men att en godkänd reparatör i Sverige inte skulle ha en sprängskiss med varenda del makerad, det låter helt sanslöst!
Dessutom är ju just griparna delar som det inte är alldeles ovanligt att man får byta efter att man skadat dem på ett eller annat vis!
2 veckor, ja det är ju en stund, men acceptabelt. 2 månader?? ICKE!! Hoppas det löser sig snart och att du får en ordentlig URSÄKT från Husqvarna Sverige!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 12:29   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Kontakta även TV pgm Plus, Sveriges Television. Detta är
viktigt för alla som köper Husqvarans symaskiner. Sedan
så tror jag det kommer att gå mycket, mycket fortare.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 12:35   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Ta och ring o rådfråga konsumentvägledaren. Det alltid så
med varor som har garanti så får du inte röra dem. Att
griparen blivit sned är nog något som borde omfattas av
garanti i första led om du inte rört griparen.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 16:48   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Kontakta PLUS! Vore roligt att se Sverker slänga ner Husqvarnas maskin i tunnan.

Men tyvärr har han gjort sitt nu, sista avsnittet visas snart.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 17:23   #7
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag väntar fortfarande på maskinen, var nästan inne på att kontakta plus och Sverker men såg att han har redan gjort sitt sista program. Det är så bedrövligt och hon som har affären där jag köpte den får ju sitta emellan kunden och husqvarna sverige för jag är inte ensam om att få vänta.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-31, 20:38   #8
Mikael Gustafsson Mikael Gustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Citat:
AnnLindahl skrev: Visa inlägg
Nu är jag så jäkla förbannad och besviken.. Så jag måste skriva av mig lite.Köpte en sprillans ny huskylock s25 i slutet på februari och en månad senare hade jag på något vis böjt spetsen på griparen, åkte då till en lokal symaskinsreperatör som jag har förtroende för men han upplyser mig att han får inte röra maskiner som är under två år gamla för då gäller garantin. Jag har ju självt sabbat maskinen och var villig att betala för det. Iväg då till affären där jag hade köpt den och hon skickade iväg den på till husqvarna stockholm. Nu har det gått 2 månader och jag har inte fått tillbaka min maskin, och det beror på att husqvarna har flyttat reservdelslagret till tyskland.... Och hör och häpna dem kan inte reparera maskinerna för dem har inget artikelnummer på reservdelarna...Fan vad sur jag är.
Hej!
Jag är bara nyfiken hur det har gått med s25 problemet? Jag är själv återförsäljare och reparatör så därför "nappade" jag på den här tråden.
Mikael Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-31, 23:17   #9
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Det finns väl mer anledningar till varför hon är nerringd av irriterade kunder. Har själv en vännina som haft sin Brother inne där för hjälp och (om det är Västerås vi pratar om) hon har haft den där i tre veckor utan att få någon hjälp överhuvudtaget.

Så det kan ju inte bara bero på Husqvarna, jag har själv ovanstående Uppsala butik till hjälp och de har varit hur bra och hjälpsamma som helst. Vill man inte ta sig ända dit kan man vända sig till Stig i Hallstahammar som har servat Husqvarna maskinerna i Västerås förut och fortfarande servar i Hallsta med omnejd plus alla skolor runt om.

Annars är min rekommendation Symaskinsbutiken och Mikael i Uppsala, toppen bra hjälp där.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 18:48   #10
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har varit hos Stig i hallstahammar och det var han som sa att han får inte röra maskinerna de första 2 åren för det ska gå på garantin och dokumenteras.Idag ringde jag till verkstaden i sundbyberg och pratade med teknikern som hade hand om min maskin och enligt honom så hade han justerat griparen men det var så att knivarna inte skar ens i bomullstyg och han kunde inte sätta ett ok föränn dem var bytta, och att han väntade på dem.Fick dra orden ur honom och jag vet fortfarande inte när maskinen dyker upp eller det egentliga felet. jag vet ingenting längre mer än att det är dålig service.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 19:22   #11
Mikael Gustafsson Mikael Gustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Jag kollade i dag detta angående knivar till s25. Det stämmer att de är inte levereras för tillfället. Orsaken är all hela lagret av reservdelar har flyttats till ett annat lager. I det nya lagret måste alla artiklar in i det systemet innan de kan levereras ut. Det är 10 000-tals artiklar. Ett riktigt mastodontjobb, men de jobbar för högtryck med detta. Så snart en artikel finns i det nya lagersystemet så levereras den ut. Knivarna kommer snart skall du se. / Mikael, Symaskinsboden
Mikael Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 20:39   #12
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Hur f-n dumma kan ett Internationellt företag vara?? De avsaknar ju totalt allt form av logiskt tänkande och logistik-kunskaper.
Detta skall vara klart innan de flyttar ett lager. Det är inte
ursäktbart. Idag är det inte acceptabelt med sådana dundertabbar.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 16:41   #13
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag väntar forfarande och nu har det gått 2,5 månad sen jag lämnade in maskinen. Men nu har jag i alla fall skrivit till Plus om mitt dilemma och får väl se om dem vill ta sig an det.......
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-13, 06:49   #14
stinab1 stinab1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 95
Jag förstår din frustration! Är det inte så att Sverker gjort sitt sista Plus? Tyckte det gick på TV för en tid sedan. Har du pratat med konsumentrådgivaren i din kommun? (Jag har inte läst alla inlägg, ifall du skrivit om detta förut)
Lycka till!
Stinab1
stinab1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 15:19   #15
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jo, Sverker har gjort sitt sista, men Plus självt skall vara kvar enligt honom, men med ny programledare och ev nya fräscha idéer. Ska bli spännande att se.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons