Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-02, 11:32   #1
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Question Åsikter om Stoff och Stils mönster

Ni som har provat Stoff och Stils mönster, vilken är er åsikt? Är det prisvärda mönster som stämmer med "standard" storlekarna? Är det lätt att följa instruktionerna som följer med mönstret? Tydliga markeringar m.m.
Vad tycker ni?

Har funderingar på att köpa några av Stoff och Stils mönster (easy) men jag har ingen erfarenhet av att sy kläder. Jag är dock väldigt noggrann.

Jag köpte mitt första Burda mönster igår men undrar hur andra 'fabrikat/tillverkare' är.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 12:05   #2
Lara Lara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 33
Thumbs down

Jag tycker inte att Stoff och Stils mönster är bra, kanske att de är bra om man är van att ändra osv. i mönstret men vill man ha ett bra mönster så tycker jag att det är bättre att satsa på Burda osv. Passformen på de kläder som jag har sytt utifrån Stoff och Stils mönster har varit lite märkliga . men jag kan ha haft otur med modeller.

MVH
Birgitta
Lara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 12:12   #3
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
OK Brigitta, tack för ditt snabba svar. Det är bra att få veta lite vad andra tycker eftersom jag saknar erfarenheten själv. Ska bli spännande och se vad fler kan tänkas tycka.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 14:03   #4
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag har använt några av stoff och stils mönster. Jag tycker dom är ganska OK, men det är lite tråkigt att det bara är en storlek. Speciellt när det gäller barnkläderna.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 16:41   #5
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag tycker att stoff och stils mönster har bättre passform än burdas... Men det är ju olika på olika kroppar också =) Det jag gillar med stoff och stils mönster är att de är i mönsterväv istället för papper, så mycket lättare att arbeta med!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 18:56   #6
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 64
Jag tycker att dom är små i mönsterna. Bra är att dom är i mönsterväv, men jag köper hellre Burdas mönster, där får man alla storlekar. Ottobre tidningen använder jag väldigt mycket, många olika modeller och storlekar.

Monica Christensson
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 18:57   #7
Angelica11 Angelica11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 26
Nu var det några år sedan jag beställde mönster ifrån stoff och stil, men jag gillade dom inte riktigt. Tycker bättre om Burda och New Modo, och dessutom var stoff och stils arbetsbeskrivning på danska vilket kanske inte är så tvärlätt om man just har börjat sy. Det kan visserligen ha ändrats under de senaste 4 åren.
Däremot har jag beställt tyg ifrån Stoff och Stil och varit nöjd.
Angelica11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 21:17   #8
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Nu är det inte många av stoff och stils mönster som är på danska, endast ett fåtal till exempel baddräktsmönstret.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 11:28   #9
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
syfix skrev:
Ottobre tidningen använder jag väldigt mycket, många olika modeller och storlekar.

Monica Christensson
Är inte Ottobre bara för barn?
Läste på omslaget till Ottobre att det också stod (med mindre stil) för damer stl 36-46 men inne i tidnigen såg jag bara mönster för barn. Å andra sidan lusläste jag naturligtvis inte för då skulle jag köpt tidigen istället.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 13:48   #10
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 64
Det är mest för barn, men det finns till vuxna också.

Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons