Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-01, 09:24   #1
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Sysidans förändring

Hej nu är jag tillbaka efter två veckors semester. Jag har märkt på den tiden jag varit medlem på sysidan sedan dec 05, Att den har förändrats ,till det sämre ,det tycker jag är tråkigt. men alla vi som vill ha ett syforum inkl mig vi får sätta fart att skriva inlägg och vissa våra alster så vi får fokus på syet igen.Det är ju vi alla som styr vad vi vill ha på denna sida.
Ann-Christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 10:06   #2
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Håller helt med dig. Ska ta tag i det och lägga in lite mer bilder när jag kommit igång med syandet.
För mig är det inte intressant med bilder på mönstertidningar eller modeller som man tänkt sy. Jag vill helst se broderade eller sydda alster.
Kram Tina
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 11:01   #3
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Håller också med er !
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 20:17   #4
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Ja, saker som hör till sömnad helt enkelt. Jag tror att det är viktigt att personer som lägger ut icke sömnadsrelaterade saker blir påminda om det, antingen genom kommentar till bilden eller i gästbok. Alla har inte läst reglerna, tyvärr. En bild på vad man tänkt sy kan ju läggas i samma bild som det sydda plagget, för en intressant jämförelse. Annars är det ju av mindre intresse, då är det mer en fråga om bildkunskap...
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 22:03   #5
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Lightbulb

Skulle man inte kunna dela in bilderna i olika kategorier, t.ex sömnad, stickning, virkning, broderi, osv, så kan man välja själv inom vilken kategori man vill se de senaste bilderna...?
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 22:11   #6
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Man kan ju söka på kategori, om den som lagt in bilden kategoriserat den.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 15:47   #7
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Inte är sysidan vad den har varit!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 18:09   #8
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Jag är bara årsgammal på sysidan, hur menar du att den var förr? Och varför har det ändrats? och framför allt, har det ändrats till bättre eller sämre?
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 22:13   #9
mmts mmts är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 12
Alla har ju olika syintressen. Jag tycker inte alls att det är kul med massa broderade dukar och stolsdynor. Nån annan tycker säkert det är jättefint. Jag gillar att se när nån har fått en riktigt bra idé och sen visar upp det här. Det gör att man blir inspirerad och får massa egna ideer. Men visst, ibland tycker jag också att vissa saker inte hör hemma på denna sidan. Det är svårt att dra en gräns och jag tittar på det jag tycker är intressant och läser de forum som intresserar mig. Man måste ju inte gilla allt! Det som gör mig glad är att det finns så många som är kreativa där ute i stugorna .
mmts är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-12, 08:07   #10
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Sysidan betyder mycket för mig.Jag är lite lat och loggar inte alltid in men två gånger om dagen är jag inne.Det ger mig inspiration och även inläggen på allmänt forum är trevliga.Det är roligt att titta i albumet och se allt fint hantverk.Men nu får jag en lite otäck känsla av att några tycker att sysidan är deras och bara sydda saker får visas.Själv kan jag inte sy men stickar väldigt mycket.Det hindrar ju inte att jag tycker det är väldigt roligt att se vad andra kan sy.Har precis skaffat kamera och hade tänkt lägga in några stickade dockor jag gjort.Nu känner jag att det kanske inte är välkommet.Det vore kanske bra om den här frågan blir ordentligt utredd.Eller är jag överkänslig?
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-12, 09:15   #11
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä men stickat har aldrig varit på tapeten.

Det är mest bilder på diverse husdjur, ljus, tidningar, frisyrer, saker man inte gjort själv m m som har blivit vanligare och inte så populärt bland alla.

Allt som är gjort av, på, i textil eller tillverkat på ett typiskt sätt inom textil (t ex korsett av plåt) har alltid varit välkommet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons