Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-07-23, 21:19   #1
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
McQueen jacka i kimonostil - gratis mönster

alexander-mcqueen-jacket-pattern
Threads magazine har en länk till en sida där man erbjuds ladda ner ett läckert mönster. Du laddar ner en zip-fil (1,1 Mb) med ett antal filer, se bild.
Det här verkar vara intressant för de som önskar testa ett lite annorlunda syprojekt.
direktlänk: http://showstudio.com/project/design...esign_download
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 17:35   #2
tantaro tantaro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 34
har du testat den själv ännu? Nåt särskilt att tänka på i så fall?
tantaro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 20:04   #3
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Jag har inte kommit till den här nivån på sömnad än så länge. Jag nöjer mig mest med att se på lösningen. Inte heller är jag så förtjust i McQueens design. Lite för konstruerad för att vara i min smak, men det är intressant att se hur han får ihop det.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 06:20   #4
tantaro tantaro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 34
joo, det ser spännande ut, jag tänkte försöka ge mej på den under hösten, inte för att jag heller nått upp till denna nivå, men jag har mönstret, hade ett tyg som jag tror blir perfekt, så det kan ju inte mer än skita sej. Gillar jackan också, så det e väl bara att kämpa, men det blir säkert mycket klurande och säkerligen måste man testa vissa delar i annat tyg. Om nån annan vågat ge sej på den' hör av er o berätta!
tantaro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 10:04   #5
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Resultatet ser ut att bli väldigt olika beroende på vilka tyger som är inblandade, av fotona från "submissions gallery" att döma, där folk sytt upp det i sin egen tolkning.
Får kanske ta ett gammalt bomullslakan och pröva
Kommer inte att bli så här elegant förstås.
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 09:36   #6
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
En annan sak som jag har problem med runt det här mönstret. Storlek!
Jag har inte hittat i presentationen någon storleksangivelse men då man tittar på mönsterdelarnas beteckningar återkommer 40 på delarna så jag antar att mönstret är i storlek 40 (antagligen franskt system?) Det innebär att för min del måste mönstret skalas upp en hel del så det är inte bara att sy.
Jag använde pdf-erna för A0-printshop och gjorde jpeg-bilder som gav en översikt av mönstret. De har jag sedan lagt i en pdf tillsammans med plaggbilder och anvisningar så jag har en sammanfattning av projektet och det är tydligt att för att skala mönstret och storleksanpassa det till mig kommer det att gå åt några toiler. Det här projektet ligger lite längre ner på att-göra-listan av sådana orsaker. Så här ser halva mönstret ut, livdelen. Inte så enkelt att storleksändra för en amatör som jag.
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons