Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-07-17, 18:00   #1
tantaro tantaro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 34
Question pfaff select 3.0

Funderar på en ny maskin en pfaff select 3.0 finns bara en recension här på sysidan -fler somharerfarenheter av maskinen? Jag behöver ingen brodyrmaskin,har en Bernina 730, en 15 år gammal Singer chic och en arb³etshäst, en enkel Zenith för båtkapell & hästtäcken mm. Singern är behändig att trä & spola, har de sömmar man behöver inkl knapphål, men lite "skramlig". Berninan är skönast att sy på, men det skulle va kul med en ny o smidig maskin - är Pfaffen rätt då? Behöver alltså inga stora finesser -men en skön maskin, helst skulle jag ju vilja ha en long-aarm maskin som janomes horizon..... men har svårt motivera ett köp till det priset, är ju bara en glad amatör - me n är det nåt jag saknar så är det väl just det där extra utrymmet, att den sen syr 1000 per minut tycks mej mer som en skrämmande detalj, jag är inte så skicklig att jag skulle hinna med.
tantaro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-17, 19:20   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Gamla Singer är inte lika med nya. Tyvärr har kvaliten dalat och dom ligger inte länge i toppen.
Janomen du är sugen på är en toppenmaskin. Hur fort du syr väljer du själv, på janomen går det att ställa med hastigheten. Hög hastighet är en fördel när man syr mönstersömmar och nyttosömmar som går långsamt att sy.
Köper du en maskin med många finesser, kan det blir en sporre till att lära sig att sy och för utnyttja maskinen.
Köpte själv en alldeles för avacerad maskin för var jag var då, men den har verkligen drivit mig framåt.
Det är frågan vad du vill? Är du nöjd med vad du redan kan eller vill du utvecklas mera? Var vill du vara om 1 år, om 3 år, om 5 år?
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons