Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-01-17, 13:25   #1
Isilya Isilya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 22
Talking Läkarrockar/labrockar

Hej! Är det någon som har en aning om vart jag kan få tag på ett gratis mönster på internet till just en typisk vit läkarrock eller s.k labbrock? (se länken nedan) Eller om någon vänlig själ där ute skulle vilja förklara för mig hur jag på bästa sätt gör ett eget mönster... Jag och några vänner håller på att göra en film, därför vi behöver dem

http://thumb.shutterstock.com/photos...25001452,1.jpg

/Emma
Isilya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 13:38   #2
Tyllgarn Tyllgarn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 99
Ta ett kavajmönster och skippa allt som påminner om passform? Sedan så finns ju labbrockar i kemisalar och har ni en i närheten så kan ni ju kolla där. Eller så går ni till närmsta sjukhus/vårdcentral och frågar snällt.
Om ni är studenter så finns det studentföreningar som har labbrock istället för overall
Tyllgarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 13:49   #3
Isilya Isilya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 22
Vi var på sjukhuset och frågade där mycket snällt, men tyvärr kunde de inte hjälpa oss eftersom de själva hyr rockarna av de som tillverkar dem. Att gå till en skola och fråga är ju iofs ett väldigt bra alternativ, det ska jag se efter. Om dock inte det funkar så får jag väl försöka sy ihop något. ^___^
Isilya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 14:23   #4
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Fråga studenter som läst kemi?

För sisådär 20 år sen kunde man köpa sin labbrock på Akademibokhandeln i Umeå. Jag vet inte om det skicket kvarstår. Smit in och kika på hur de ser ut.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 15:01   #5
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Har läst farmaci och kemi. När jag läste på farmis så fick vi labbrockar av apoteket, inte den senaste modellen men ändå. Och när jag läste kemi (Chalmers) så var det många av kursarna som köpte avlagda labbrockar av Sahlgrenska. Jag skulle kunna tänka mig att ni skulle kunna höra med något apotek om de har gamla avlagda rockar i lager?

Hade jag haft kvar min gamla labbrock så hade du kunnat få den, men nu har jag nog kastat den. Det finns labbrockar att köpa av företag som tillhandahåller t ex laboratoriematerial. Annars är det nog som någon säger, ta en kavaj och gör den helt "rak" och lite längre så vips har man en labbrock.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-23, 19:43   #6
Isilya Isilya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 22
Tack allesammans för alla fina tips Som tur var så fixade det sig tillslut, idag faktiskt. Det visade sig att en i våran filmgrupps mamma kunde fixa fram åt oss! Ibland så är det närmare än vad man tror... ^___^
Isilya är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons