Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-20, 22:15   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Project Runway-diskussion

Hej!

Jag tänkte att vi kunde diskutera avsnitter av Project Runway? Det vore ju roligt.


Över till dagens avsnitt..
Jag tycker det var lite dumt att genomgående kalla hundarna för accessoar. Kanske det var sagt med ironi, men överhuvudtaget idén med att klä hundar är dumt.

Sen blev jag lite besviken över att sportiga tjejen, jag är dålig på namn, åkte ut. Tyckte inte att hennes verk var SÅ dålig. Enkel ja, men inte dåligt.. Istället tycker jag att Angela eller vad hennes namn är, hon med "glansglittermonstret" till kjol och "bikiniöverdel", den där med för kort kjol och glittrig, borde åka ut istället... Så ful kreation.

Jag tror min favorit är han som vägrade klä ut hunden (nej inte för att han vägrade klä ut hunden) för jag tycker det är roligt med veckat runt halsen och kjolen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-20, 23:25   #2
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
jag tycker som du!

Älskar den där serien. Skulle vilja se mer av när och hur de syr.

Gillade oxå killen som vägrade kla sin hund - han hade ju en point med att det räckte med halsbandet. Sedan att han var arrogant - men jössös, annars blir det ju inte TV.

Angela borde åkt ut.

Missade vem det var som vann! Vem?

Gillar allra minst snorkfröken som är värd för programmet *hahah*
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-20, 23:51   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Var det inte Uli som vann? Hon som hette nåt tyskt.
Men jag kan ha fel.

Jag stör mig på alla i juryn förutom Vera Wang som åtminstone ler. Men hon kanske bara är gästdomare.


Jag skulle INTE kunna vara med. Jag tål inget alls och de är bland de värsta domare jag sett. (och vilken stress också.. jag tar typ minst 1 vecka på mig för att göra nåt enkelt från eget mönster) Visserligen tittar jag knappt på dokusåpor alls, så det finns säkert värre domare.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 03:57   #4
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Uli Herzner hette hon som vann.

Hittade denna sida, där det står lite om deltagarna, om någon vill läsa.

http://www.tv3.se/index.php?option=c...51&Itemid=1432

Älskar detta program, men ofta missar jag det men igår såg jag hela... det är bara såååå bra.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 04:29   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tycker att de borde ha mer av när de skapar, syr, och så. vad gör personen just nu...ochså det
"tråkiga" titta på hela processen.. problem med symaskin? Visa, åtgärdas det?

/ok jag har drucit vin o flunnar rubt,,,;D
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 06:42   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag ska här inte argumentera huruvida jag tycker man ska klä ut djur eller ej. De fick i uppdrag att klä hund och deras matte och hitta på en story bakom det hela. Jag känner då att Keith Michael misslyckades totalt genom att vägra designa något till hunden.

Sedan vet jag att media är otroligt duktiga att vinkla som de själva vill. De klipper ihop flera dagars filmande till en timma och ja då är det enkelt att vinkla det som händer som man vill.

Jag tycker det var hårfint vem som skulle vinna mellan Alison Kelly och Uli Herzner. Alisons vita outfit var vacker och genomtänkt medan Alisons var härligt kreativ och lekfull.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 06:53   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Hon som åkte ut, hennes outfit för hunden var ju jättefin. Jag tycker mest att det var synd att hon inte gjorde klart den matchande jackan till tjejen hon sa att hon nästan var klar med. Men att åka ut, nej så dålig var hon inte.

Angelas däremot, usch. För mycket, för pråligt, för omatchad, för tja, naket. Med en historia om ett konstläger för 6-åringar. Det passar inte riktigt och det såg fruktansvärt ut. Hon som åkte ut, visst hennes klänning var enkel, men den var åtminstone fin. Angelas kläder såg bara fuktansvärda ut.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 09:56   #8
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag är så nyfiken på att se vem det är som bröt mot reglerna och blir hemskickad på grund av det i nästa avsnitt. Inte alltid man längtar efter onsdagar
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-21, 10:04   #9
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Joo... Jag blev väldigt väldigt nyfiken både på vem det var och vad denne hade gjort. Tyvärr är jag borta i två veckor, men man kan väl spela in sådana viktiga program? :P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-23, 23:27   #10
Rubicon Rubicon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 54
Jag är en sån hemsk människa som har laddat ner alla avsnitten å sett dem. Ni har mkt spännande avsnitt å intriger å se framemot.
Kan bara säga att det var min favorit som vann utan att förstöra det för er. =)
Rubicon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 11:41   #11
hepatica88 hepatica88 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 50
Jag gillade Bradley´s hundoutfit mest.
Han hade ju bara en krage på hunden och det var grymt gulligt. Som ett halsband fast lite mer. Gillar inte det här med prinsessklänningar, hattar skor och grejer :S Det märktes ju tydligt att hundarna inte vill ha det på sej.
Näe jag gillade isf kragen och hoodien mest
hepatica88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 12:00   #12
Noe Noe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 40
Äntligen onsdag! Är jätte-effektiv med allt som ska göras på onsdagar så att jag kan kolla i lugn och ro klockan 21 på trean!
Jag tycker att dommarna är lite tråkiga. De klankar ner på andras stil, fast de vill ha tag på någon med en personlig stil ! Jag gillade tjejen som åkte ut förra veckan jätte-mycket. Men men, smaken är som baken...delad!
Noe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 20:58   #13
Jezjovsjtjina Jezjovsjtjina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 3
Vad hände ikväll?

Jag har inte haft tillgång till teve idag och jag dööör, vad var det som hade hänt som var som hemskt? Berätta, berätta, berätta.
Jezjovsjtjina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 21:39   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
4 team om 3 personer var skulle göra 3-delars outfit för en klädeskedja (macy tror jag) som skulle serieproduceras senare.

Keith tror jag det var, sparkades ut ur serien för att han hade sy/mönsterböcker vilket tydligen var emot reglerna (oj, jag skulle inte kunna rita mönster själv från huvudet, haha!)

hatobjektet angela gick det tydligen bra för. hon blev teamledare och hennes lag vann. Jag tror det är tack vare hennes teammedlemmar som kunde sy bättre samt stoppa angelas dumma idéer. (dessa jäkla rynkade runda saker) men visst, resultat blev ganska ok.

Jag är inte överens med juryn om sämsta kreationen.. jag tycker den med anoraken och alltförvågadslits-kjol är sämst. tycker att den rosa poloklänningen var småsöt trots allt. (inte att jag skulle tänka mig ha den)

Jag märker att jag inte är engagerad nog att komma ihåg alla deltagares namn (som t.ex. i Top Model brukar jag kunna namnen på de flesta) utan jag intresserar mig mer i det de gör.. skulle gärna vilja se mer av det produktiva...skulle nog vara bättre om programmen var på 1,5 eller 2 timmar var. Se mer på när de syr och så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 06:55   #15
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag blev glad jag när Keith åkte ut. Ja jag störde mig på hur de visade att han betedde sig. Med det menar jag att han framstår som en översittare som såg sig själv som gud och alla andra som hans undersåtar som aldrig gjorde något bra.

Jag gillade bägge kreationerna som hade bäst poäng. Tror nästan att de inte kunde valt Alisons och Jeffreys kreation som vinnare då Keith varit teamledare och skapare av outfitten de färdigställde.

Håller med ichigo om att sämsta inte åkte ut. För den andra "sämsta" var värre enligt mig då den inte höll ihop som en tredels outfit. Vilket faktisk Bonnies gjorde om än något kanske som de sa omordern.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons