Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-01-18, 13:20   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Tips om Singer hos vitvarumäklarna

Har sett att www.vitvarumaklarna.se har Singer-maskiner på nätet till vad jag tror är ganska bra priser. Nu tar nog snart pricerunner upp även symaskiner som vara. Jag har förstått att återförsäljarna i sverige inte gärna använder sig av priskonkurrens.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 13:24   #2
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Nehej, nu hade de tagit bort dem. Vad synd! I förrgår hade de bl a en Singer 9920 för 6.900:-

Jag skall nog maila och fråga om de skall sälja symaskiner i fortsättningen.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 14:37   #3
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Har fått svar från vitvarumäklarna. Singer har förbjudit dem att sälja symaskinerna över nätet!!! Gisses... Inte undra på att symaskiner är så dyra i sverige, det förekommer ingen priskunkurrens.

Kan berätta att jag köpte min nya symaskin härifrån:
http://www.sewingmachine-sales.co.uk/
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-21, 15:35   #4
Bibban Bibban är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 3
Hej hej!
Jag undrar, hur funkar det med nätanslutningen? Har vi samma system som i UK, eller är det en sådan där platt kontakt som passar överallt? Blev frakten dyr tycker du?
Bibban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-21, 16:02   #5
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Hejsan!
Nätanslutningen är ju inte samma men kontakten i på symaskinen som jag köpte är en standardkontakt som jag tror att de flesta har hemma på en eller annan apparat. Det är en såndär platt kontakt som ser ut som en "bandit-ögonmask" om man tittar på den framifrån.

Även om man skulle köpa en symaskin som inte har denna standardkontakt så finns det adaptrar som konverterar mellan engelsk och svensk kontakt. Det är ju samma nätspänning och frekvens så det är inget problem.

Frakten gick på strax över fyrahundra om jag inte minns fel, men då jag köpte en maskin för drygt åttatusen så tycker jag nog att det var ett ganska lindrigt pris för frakten. Det väger trots 18 kilo. Frakten tog fem arbetsdagar och Schenker levererade till min dörr, så jag är väldigt nöjd med den biten.

Symaskinen levereras ju med fabriksgaranti som skall gälla över hela världen, men jag vet faktiskt inte vad som händer om den behöver lagas eftersom den modellen jag köpte inte finns i Sverige (vad jag har sett iallafall). Jag tog dock med detta i beräkningen och insåg att jag kan skicka maskinen framochtillbaka ganska många gånger för mellanskillnaden mot vad jag skulle få betala för motsvarande maskin i sverige.

Jag köpte en Singer Quantum Futura CE-200, jag har än så länge bara hunnit testsy lite grann, och broderingen får jag ge mig på efter helgen. Skall nämligen hålla dop här imorgon.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-21, 16:27   #6
Bibban Bibban är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 3
Ja, det går nog att ordna detta med elen....

Frakten var ju helt klart prisvärd med tanke på vad maskinen kostade!
Har kollat runt lite på deras sidor och de verkar vara avsevärt mycket billigare än maskiner här hemma!

Det är som du säger; hur det blir med service och sådant, men, men...och det finns ju firmor här hemma som kan fixa dem också!

Jag får se hur jag gör; det får "värka" fram :-) Kul att du är nöjd med din maskin!
Bibban är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons