Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-28, 12:07   #16
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag tycker att det är lite konstigt att det är lagkaptenerna som alltid sitter lösast när deras lag förlorar. De får liksom ta skulden, fast att deras design valdes ut framför de andra lagmedelmmarnas. Då borde de ändå vara "bättre", om ni fattar vad jag menar.

Sen kan man ju fråga sig hur de sågade plaggen kunde väljas ut från början om de nu var så omoderna. Vi får inte se så mycket av själva urvalsprocessen, men den måste ha tagit mer än 10 sekunder i verkligheten, så det borde ju ha framgått att Bonnie (?) skulle sy en polotröja, men sen hette det "Vem bär polotröja nu?".
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 12:54   #17
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
Bonnie

Obegripligt varför Bonnie åkte ut. Hon blev ju vald till teamleader med de skisser hon visade. Plaggen visade ju på pricken vad hon hade skissat. Borde varit hennes fördel när hon jmf med den grymt fula kjolen med slits (eller hade de spruckigt upp?)

Juryn är så dåååålig!!!!!!!! Man måste ge kritik med udd och glimt (som görs i flera andra liknande program med samma koncept).
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 03:11   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Dagens, eller nej det har ju hunnit bli torsdag, så gårdagens avsnitt var intressant! För mig i alla fall. Så mycket roligare än tidigare projekt och det är jätteroligt att se hur de lyckat med att "kopiera" stilikoner.

Och jag håller med juryn nu, konstigt nog, haha.
Synd att Twiggy inte blev bra för jag tycker om Twiggys stil under den tiden hon var störst. Resultatet blev ju helt galet. Men ännu värre är förstås Chers kläder... Vad 17 tänkte han med?!

Tidigare skulle jag nog inte tycka så, men nu blev min favorit samma som vinnaren av tävlingen, pam grier. Shortsen blev ju fina, lyckat ändring. (och jag är alltid impad över när de lyckas få byxor o såna att passa fint, de har ju inte mönster!)

Och vad jobbig Angela var i syrummet, paja för andra med symaskin och sen gå bort utan att fixa. :P Hatar såna smygare!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 06:23   #19
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Nej nej nej.. jag var så trött å snurrig igår att jag helt enkelt glömde bort att det var onsdag å Project Runway. Satt vid symaskinerna istället. Vad handlade gårdagens program om? Vad skulle de göra och vem vann å så vem åkte ut?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 06:57   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tror han heter Bradley.. Den lille killen med krulligt hår o skägg.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 09:39   #21
solinde solinde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 76
Jag tyckte också att det var ett toppenavsnitt igår. Kul att modellerna fick lite att säga till om också (fast jag tyckte lite synd om de två som lottades ut). Jag tyckte faktiskt om alla kläderna, utom just Bradleys Cher-kläder som var rysliga. Han kommenterade ju visserligen i början av programmet att han inte hade någon koll på kändisar, men det var ju inte bara fel till Cher utan fult och illasittande.

Twiggy-kläderna tyckte jag också om, även om de kanske inte passade till Twiggy.
solinde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-06, 17:55   #22
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag gillade verkligen inte varken dräkten till Madonna eller den moderna Marilyn-klänningen, den första tror jag inte Madonna hade tagit på sig och den andra satt verkligen fult över midja och stuss.

Vinnaren hade verkligen gjort en fantastiskt snygg dress och helt rätt!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 08:39   #23
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
ja men såå rosa

välskräddat absolut men iiii rosa på vuxna är verkligen hemskt
en 3 årig tjej ok, men iiiiiii så gräsligt...

jag är mest farsinerad av hållbarheten, undar hur hållbara desa blixtsnabba plagg är, eller räknas det bara för en show lixom
monroe klänningen såg hopsnörd uto inte så välskräddad

men kul ärdet att titta på
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 10:24   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Cerise skulle nog se helt smaklös på en vit kvinna, men på mörk afrikansk kvinna ser det jättefint ut tycker jag i alla fall.

Hållbarheten är säkert jätteusel, haha! Jag tror att så länge det håller länge nog för att kunna gå på catwalk så är det ok för dem..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 18:14   #25
solinde solinde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 76
Apropå att de slänger ihop grejerna så snabbt, så noterade jag att killen som vann svedde tygkanterna på de rosa shortsen med tändare, var det för att slippa sicksacka/overlocka eller?
solinde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 18:21   #26
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Säkert, smälte istället.

Men, om man är i tidspress och kraven inte innefattar hållbarhet så skiter man förstås i det. Förståeligt. Jag är också säker på att de använder t.ex. fel trådsfärg när de syr också, i alla fall inuti plaggen... Det är inte ofta man ser annat än vitt i maskinerna.

Ja, kravet är nog att man ska kunna bära plagget på catwalken o visa upp det. Fint yttre. Designtävling, utseendemässigt. Inte sömnadstävling det här inte.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 21:47   #27
Noe Noe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 40
Kollade ni idag eller? Tyckte synd om Angela. Hon kanske är udda, men hon har i alla fall personlighet. Jeffery är en sån slitstövel... Bara för det kommer han säkert att vinna! Vassa armbågar brukar ha den effekten.
Jag hejar på Michael.
Tycker det är roligt att man inte alltid får se plaggen på trådsmala modeller. Plötsligt är det kanske inte så enkelt med perfekt passform och att välja plagg som passar figuren, hi hi.
Noe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 21:52   #28
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Tyvärr får man väl erkänna att det inte bara är en tävling utan med ett ganska stort inslag av dokusåpa - dvs "intressanta" profiler får lite försprång för att det skall bli "bättre tv".
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 07:39   #29
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag vet inte.. jag stör mig fortfarande på Angela, men detso mer på Vincent nu. han är fast i 80-talet. Se bara på fodralklänningen han gjorde vid återvinningsavsnittet... Så typiskt 80-tals dekorationer!

Michael är nog min favorit för han verkar hygglig.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 08:08   #30
AnnaB AnnaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 92
Jag funderade på en sak när jag såg programmet igår. De fäste band eller tejp på provdockorna. Jag antar att det hade med mönsterkonstruktion att göra på något sett, men vet någon mer än så? Alltid kul att lära sig något nytt...
AnnaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons