Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-29, 19:21   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag hittade ovanligt mycket fina trikåtyger på flera olika ställen, speciellt MG:s. Shopade alldeles för mycket pärlor för smyckestillverkning (vad de nu gör på en sy mässa...) Köpte en stor rulle av mitt favoritmönsterpapper.

Sen så gjorde jag för mig ett ovanligt köp. Varje år jag varit tidigare så har det varit ett företagsom sålt massage apparater för framför allt rygg där. Tidigare har jag skeptiskt gått förbi. Nu hade jag så ont i ryggen så jag satte mig ner och testade och det slutade med att jag köpte en maskin. Så himla skönt!

I övrigt var mässan sig rätt lik men med lite mer scrapbooking prylar (vad de nu gör på en symässa... ) Sen såg jag ingen scen men jag gick som sagt snabbt.

Tittade förbi sysidans monter lite snabbt. Ska jag vara ärlig så ser den lite tråkig ut, känns inte som en publikdragare.

Jag kom tyvärr rätt sent eftersom jag blev tvungen att jobba på förmiddagen, så jag ångade igenom rätt fort.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-29, 22:20   #17
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag tycker det var mindre pärlor i år, annars tycker jag att det var ungefär som i höstas.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 17:39   #18
nölte nölte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 40
Önskar rapport från symässan

Hej
Tyvärr så kom inte jag och Syster Yster iväg den här gången till symässan. Jag är både darrig och matt av abstinens.

Finns det någon vänlig själ som kan lämna en rapport (gärna utförlig)? Jag vill veta allt....stod gubben i hörnet? Klappade ni många tyger och fick några följa med er hem? Blev ni sugen på någon ny symaskin? Hittade ni några nya bra att ha saker?

Hälsningar
Ingela
nölte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 17:49   #19
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Visst stod gubben i hörnet där, som alltid...

Det var supermycket folk (sju bussar utanför!) och varmt.
För min del så blev det inget tyg köpt, jag måste minska lite på mitt förråd först känns det som. Men en liten väska och en pressarfot fick följa med hem.
Och även ett mönster och lite småsaker från Quiltbiten.

Och symaskin... jo, jag har dreglat och funderat.. men jag får köpa en till maskin senare. Med broderenhet! Efter huset är färdigrenoverat tror jag...
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 19:00   #20
Bluecloud Bluecloud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 157
Det var i mångt och mycket det vanliga utbudet. Lite väl mycket (s)crapbooking tycker jag att det är numera. I år tyckte jag att det var ovanligt många vackra montrar. Den där "knalle-känslan" var som bortblåst.

Många roliga workshops var på gång på aktivitetstorget. Det tror jag var lite nytt och gav lite extra liv åt det hela.

Jag lyckades inte hitta någon modevisning/lajvvisning. Saknade det! Både för att det är roligt och för att man så väl behöver sitta ner och vila fötterna en stund!

Jag hälsade på i Sysidans monter. Lite undanskymt och ödsligt såg det ut får jag nog säga.

Jag brukar ha en egen navigatör med som noga ser till att vi enligt en noggrant uträknad plan besöker precis varje monter. Utan henne gick jag mest i cirklar och höll knappt på att hitta ut därifrån ;-)

Jag saknar gener för impulsköp och "unna-mig-själv-köp" så jag kom i vanlig ordning hem med: 1 stor rulle mönsterpapper och 1 rulle rolig tråd (för hela 23 kronor...). *muttrar lite för mig själv*
Bluecloud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 08:48   #21
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Klappade mängder med tyger och fyllde min shoppingvagn tills det rann över Är supernöjd med syfestivalen. Hälsade på en sväng vid sysidans monter, trevligt att få träffa sysidans skapare Ulrika irl. Är överlycklig att jag hittade vindstopper vilket jag märkt är näst intill omöjligt att finna i en vanlig sybutik. Mängder med färger och olika tjocklekar. Men nöjde mig med en bit grått.

Saknade någon sorts show jag med. Typ modeshowen eller en visning av någe kul att sy som tex när Karin Mannerstål var på syfestivalen ett år och visade enkla väskor att sy.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 10:12   #22
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Vilka var det som sålde windstopper?
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 10:28   #23
sandra1 sandra1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 54
Jag köpte rätt så mycket. jag gillar att handbrodera så jag köpte säkert 6 broderier och sen så köpte jag tre tyger, men jag skulle nog vilja att det fanns lite mer tyger att välja mellan. Det var första gången jag var på syfestival i sthlm och trodde inte att det skulle vara så mycket folk!
sandra1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 15:02   #24
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
Bustraden skrev:
Vilka var det som sålde windstopper?
Vet tyvärr inte vad de hette. Frågade om de hade någon websida, fysisk butik eller annat sätt man kunde få tag i dem, men det hade de inte. Hon sa att de bara sålde på mässor och så tyvärr. Kan kolla i mässguiden om jag kan hitta rätt på vilka de kan tänkas vara.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 15:19   #25
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Mitt fynd var ett par vantar att sticka och tova från sätergläntan. Ja det var väl inte fynd till prislappen sett, men jag är oerhört sugen på att börja på dem! Annars blev det en magnetisk nåldyna, ett måttband att sätta på nyckelknippan och några meter tyg. Ett halsband med ett keramikhjärta fick min medföljade mamma köpa åt mig i födelsedagspresent
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 20:24   #26
Älsklingsfrö Älsklingsfrö är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 9
Jodå, det blev en hel del inhandlat. Premiär för mig med Syfestival och det var ju jätteskoj. Jag kommer åter redan till höstan med 99% säkerhet. Blev perfekt med bussresa och även om det inte blev så mkt eller kanske inte alls billigare kom jag ju undan lite frakter på sådant jag ändå skulle ha beställt och så fick jag ju som sagt möjlighet att klappa och klämma ordentligt på tygerna innan jag bestämde mig ;-) Nöjd! och galet sugen på att komplettera min symaskin med en overlock nu på studs...men det tillåter inte kassan. Måste nog invänta återbäring u juni *skratt* och då kan det lika gärna vänta till mässan i höst kanske. Min mamma blev sugen på en ny symaskin så då kanske vi kan få ett bra paketpris ;-)
Älsklingsfrö är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 21:38   #27
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
Bustraden skrev:
Vilka var det som sålde windstopper?
Har tittat och funderat och tittat igen i syfestivalen guiden men inte kommit på vilka de kan ha varit som sålde vindstopper. Kanske någon annan här vet vilka de var? De hade bord som stod i en fyrkant och de stod innanför och klippte till å så. På tre av borden så låg buntar med quilt tyger för 60:-/meter och på det fjärde bordet låg det rullar med vindstopper samt flourerande tyger som typ vägarbetare & liknande har i sina arbetskläder.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 22:06   #28
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
windstopper

Ja, snälla om någon kommer på vilka de var som sålde windstopper! Jag har letat med ljus och lykta efter det och kom då, typiskt nog!!!, inte iväg till mässan fast jag tänkt det...
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 08:20   #29
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Syfestivalen är en stor källa för inspiration och mycket härliga färger hos de som säljer tyg och garner.

Alvan visst var vår monter lite kal kanske men det känns som om vi fick ut vårt budskap bra och vi hade flitigt med besökare både fredag och lördag. Söndagen var väldigt lugn och det var tur för då hann jag sy ihop lite lappar till täcken.

Tack alla ni som kom och hälsade på och alla ni som bidrog till babypaketen.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 08:40   #30
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Jag var på mässan på lördagen.Mycket folk och varmt blev det.Köpte tyg hos E-slöjd sedan blev det inte mycket mer.Var på sysidans monter vid tolvtiden, men inga "sysidare" träffade jag mer än Ulrica och det var ju roligt att träffa henne.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons