Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-20, 15:02   #1
federici federici är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 83
Syfestivalen Sollentuna 2008

är det billigare tyg där? alltså, har dom specialpriser?

har aldrig varit dit, men längtar nästan ihjäl mej till ja ska!
federici är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 10:36   #2
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Om du aldrig varit där så kan det vara roligt att gå. Framför allt är det kul att flera säljare från hela landet samlas där. Vill du köpa symaskiner så är det ett bra tillfälle att prova på olika och de brukar ha bra priser eller att man får med en massa tillbehör.

Men har du redan symaskin och brukar handla tyger på nätet så tycker inte jag att det är värt 120:- i inträde.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 12:54   #3
federici federici är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 83
okej, tack för svaret!

har nyss köpt mej en overlock från england.. så symaskin har ja..

får helt enkelt gå å spana på ideér istället
federici är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 19:35   #4
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Smile

Syfestivalen är jättekul att besöka! Brukar åka dit och få ideer men har missat den flera år nu, liksom i år, eftersom jag jobbar, tyvärr!!! Där finns mycket att uppleva och se och man kommer alltid hem med något nytt i kassen och massor av nytt i huvudet.Lycka till!
En fråga till dig.......var får jag tag i nya namnband att sätta på mina arbeten? Birgit
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 19:49   #5
federici federici är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 83
ja köpte mina namnband på www.minanamnband.se
federici är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 19:56   #6
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
TACK för adressen!
Äntligen nya band, mina gamla känns lite trista.
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 08:26   #7
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag tycker det brukar vara bra priser på syfestivalen. Visst varierar det som överallt annars. Men det är så mycket mer än bara tyger och symaskiner. Att se och känna på tyget jämtemot att bara se en platt bild på skärmen. Få se olika handrabetstekniker, workshops och bara gå vara på ett ställe med så många likasinnade människor är kul.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 12:13   #8
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Syfestivalen har ju fått mycket kritik de senaste åren för att ha glidit ifrån "ämnet" om jag förstått rätt.

Jag har inte varit där på några år nu, men nu är jag sugen på det! Om inte annat för att få lite inspiration och känna och klämma på tyger. Alltid brukar man hitta något och dessutom kunna få tag i tillbehör som inte är svindyra.

Jag har ju tre barn under 5½ år så att gå på mässan är ett skönt avbrott också! Vet att det står att man kan ta med sig barnen men det skulle jag aldrig göra- både för min och deras skull! Har man äldre barn är det kanske en idé, dock.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 12:23   #9
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jo nog är det väl lite så att det är inte som det var för ett par år sedan inte. För min smak så är det på tok för mycket scrapbooking på syfestivalen. Det är för mig papperspyssel och inget textilt. Men det är som sagt min uppfattning. Trots det så gläds jag åt det som jag gillar att titta på. Det är säkert bra att det är lite varierat men att man ibland blir lite fundersam.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 20:08   #10
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag var på syfestivalen kanske fyra eller fem år i rad för ett par år sedan, men de två (eller kanske tre) senaste åren har jag velat men inte haft möjlighet. Jag tyckte det var ganska roligt, men mycket folk förstås och ibland ser man ju inte skogen för alla träd...men idéer och inspiration kan man ju alltid få. Nu i år ska jag faktiskt dit, är min lediga helg och sedan jag upptäckte sysidan har ju mitt syintresse tagit rejäl fart igen! Det är så kul! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 22:23   #11
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
just detta med scrapbooking har jag också hört: att det blivit alldeles för mycket av det.
Sist jag var där tyckte jag också att det var alldeles för mycket smycken och smycketillverkning. Framförallt färdiga smycken. Fint men inte tycker jag att det riktigt hör hemma på en syfestival. Kanske borde de döpa om det till hobbymässan....
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 07:30   #12
WinnieThePooh WinnieThePooh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 21
Ja, ett nytt namn på mässan kanske vore passande. Fast jag som har både sömnad, smyckestillverkning OCH scrapbooking som hobbies kan inte få det bättre =)

Fast Syfestival har väl egentligen aldrig varit ett riktigt passande namn eftersom det alltid har varit mycket sticka, virka, knyppla och sånt också.

Till hösten kommer Syfestivalen att flytta till Kista, kanske byter de även namn då???

//Kerstin
WinnieThePooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 08:55   #13
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Innan dess är det symässa i Malmö den 4-6 April. Lite närmre för min del. Någon som ska dit?
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-26, 09:36   #14
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag gillar också lite av varje som t ex virka och sy och jag hittar massor av skojiga saker på dessa mässor. Jag är nybörjare på scrapbooking och tycker det är kul att detta också är med på mässan. Men visst, Syfestivalen är väl fel namn och mässan borde kanske heta något annat. Antagligen är väl Syfestivalen så inarbetat att namnbyte inte blir aktuellt fast med nystart i Kista så finns ju chansen att byta namn.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-29, 20:07   #15
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Syfestivalen... hur var den?

Jag sitter här uppe 80 mil från syfestivalen och är jättenyfiken vad ni som var där har fyndat/gjort?
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons