Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-19, 09:55   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
USB minnet vill ha en skiva

Tror jag får krupp eller nåt

Jag installerade ett USB minne igår för att ladda över broderier på och det gick fint som snus. Påbörjade att kopiera över filerna och det tar ju sin tid så jag gick och la mig. Under natten så verkar datorn ha startat om alldeles av sig själv för utforskaren var stängd.

Skulle kika på USB på morgonen för att se vad som saknades och det går inte. Nu vill den att jag sätter i en skiva i enheten för USB minnet. Nån som har tips på hur fanken jag får in en skiva där

Jag misstänker att katten kanske klivit på tangentbordet under natten och gjort något. Men vad och hur löser jag detta? Något datageni här som vet vad som hänt?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-22, 13:04   #2
smultron11 smultron11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 115
Hej!

Jag är inte speciellt haj på datorer men jag frågade min sambo och han sa att du skulle formatera om och börja om från början. Han sa också att det borde inte ta så lång tid att lägga över broderierna.

Hoppas att du blir hjälpt av detta eller någon annan kan hjälpa dig efter ha läst detta..

God jul på dig!!!
Therese
smultron11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-22, 14:59   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack för ditt svar.
Formatera om är precis vad jag tänkt göra men jag vill ju rädda broderifilerna först. Dom försvinner vid formatering!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-23, 16:31   #4
smultron11 smultron11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 115
Ja det är ju klart man vill det.

Det går att kopiera (inte klippa ut) över dom, för då försvinner dem inte men det visste du säkert redan....

Ha en bra helg!!
Therese
smultron11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 20:54   #5
Rivka Rivka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 47
Har du testat usb-minnet på någon annan dator? Testat starta om? En annan usb-port?
Datorer kan vara väldigt kinkiga då de sätter den sidan till.
Rivka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 23:51   #6
peter1959 peter1959 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 50
återställning

Prova att gå till en återställningspunkt då datorn funkade bra.
Och till ett datum när dina filer fanns på datorn förståss.

Gå till PROGRAM_TILLBEHÖR_SYSTEMVERKTYG_SYSTEMÅTERSTÄLLNIN G

Lycka till, fråga mer om du är osäker innan du gör nåt,
peter1959 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 07:54   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack för era råd!
Nej jag har ännu inte testat minnet på annan dator.
Tyvärr Peter så har jag ingen återställningspunk. Dom försvann vid en automatisk uppdaterin med SP3 och efter det är datorn galen. Den går inte ens att avliva... har försökt flera dar nu men inget hjälper. Återstår att göra mos av den och köpa ny
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 10:58   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
...efter det är datorn galen. Den går inte ens att avliva...
Off topic, eftrrsom jag anar att Tua gett upp ändå:

Visst är det "härligt" med datorer! Jag har en laptop som inte varit någon höjdare de senaset två åren. Oförklarliga frysningar, inte tagit ström som den ska med mera. (Och desutom har jag aldrig riktigt gillat den. Små detaljer som jag irriterat mig på.) Så i våras bestämde jag mig för att köpa nytt, medans den fortfarande funkade för att göra bytet smidigare. Sen kunde den gamla få bli resedator i husbilen, utsättas för allmänt hårda tag och tuffa förhållanden och dö sin död... Vad har hänt? Eländet är pålitligare och tuggar på bättre än det gjort under hela sin tidigare livstid! Den kommer förmodligen att överleva alla andra tekniska prylar i mitt hem...

(Och katter som med sina fyra tassar lyckas trycka på tangenkombinationer som ställer om datorn till oigenkännlighet har jag bara alltför mycket erfarenhet av... Möjligheten till att kunna sätta återställningpunkter blev ett stort lyft i mitt hushåll!)
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 11:03   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jadu Sotis jag älskar datorer när dom fungerar. Men nog är det märkligt att fanstyget inte går att avliva. Dom andra jag haft har självdött innan jag hunnit blinka. Tror HP lagt in en bugg i den här som ska ge mig hjärnblödning, magsår och slita håret av mig.

Jag tror att de små kattfötterna kan vara boven i dramat. Dom har programerat om burken... menar lappen.
Gett upp har jag inte... jag ska segra över tekniken Ha ha. Och det lilla USB sticket kan sticka och brinna
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 19:05   #10
Rivka Rivka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 47
Datorer är helt underbara, speciellt när man lever ihop med en högskoleutbildad nätverkstekniker och allmän datanörd!
Inga problem alls, dessutom lär man sig massa man aldrig skulle ha lärt sig annars!
Fast det blir lite långtråkigt när han sätter igång och snacka nätverk och datorer med sina kompisar, då hänger man inte alls med längre...
Rivka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 20:30   #11
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
AH då är jag inte själv - bor ihop med en bilmekaniker. Dom har också en himla massa termer och fina ord som man inget begriper av...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 21:37   #12
Rivka Rivka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 47
Citat:
HeleneB skrev: Visa inlägg
AH då är jag inte själv - bor ihop med en bilmekaniker. Dom har också en himla massa termer och fina ord som man inget begriper av...
Då sitter vi i samma båt. Men det är ett billigt pris mot att det >nästan< alltid fungerar.
Ibland får han för sig att exprimentera med vårat nätverk och då blir det lite som det blir ibland. Men det ordnar sig till sist
Rivka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons