Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-04-16, 23:23   #1
HelmutM HelmutM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 48
Tyg till solstolar "som tål sol"

Tog fram mina solsängar som jag köpte förra sommaren. Kunde redan första året konstatera att tyget snabbt blektes.
La mig försiktigt i solsängen med en termos nybryggt kaffe, två böcker och kunde bara konstatera att jag trots min vikt på 72 kilo brakade igenom tyget.
Eftersom jag köpte 10 solsängar av samma fabrikat förra året är jag inte sugen på att köpa nya med bra stomme och uselt tyg. Eftersom det är några veckor kvar tills man ska lägga sig i solen funderar jag på att byta tyg till alla solsängar och några solstolar. Vill inte ha markisväv som blir blöt utan har tänkt mig någon form av ganska finmaskig nät som inte blir blöt av svett. Har tidigare haft solsängar med nät av Uv behandlad nät. Dessvärre var det någon som med hänvisning till allemansrätten tog med sig alla trädgårdsmöblerna.
Men var kan jag köpa finaskig nät som är skön att sitta och ligga på och som dessutom tål solljus. Gissar att det är omöjligt att hitta något i tygbutiken eftersom jag besökt tygbutiken i Västerås och min älsklingsbutik på Järnvägsgatan i Sundbyberg.
Ps var tog tygbutiken vägen som låg i Dieselverkstaden i Sikla och flyttade in i den nya hallen. Den butiken flyttade från Sikla till ett annat område utanför Stockholm Spånga? Tygvaruhuset Barkarby?.
Har även varit inne i tygbytiken på Sankt Paulsgatan. men hittar inget lämpligt. Köper helst enfärgade tyger och 10 meter åt gången.
HelmutM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 09:27   #2
lielta lielta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 81
I Sickla finns Ohlssons tyger.
I Veddesta finns Tygvaruhuset på Nettovägen 1.

Lycka till!
lielta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons