Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-09-10, 13:12   #1
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Söker tyger med mönster typ Desigual, Anna Field

Jag har för första gången i mitt medelålders liv börjat falla för klädmärken. Jag tycker att Desigual och Anna Field mfl gör så väldigt vackra kläder, men det hänger ju mest på de läckert mönstrade tygerna. Går det överhuvudtaget för en privatperson att få tag på liknande tyger på metervara, eller ligger de helt inom produktionskedjorna för märkestillverkarna?

Det närmaste jag kan tänka mig komma annars är att leta 70-talstyger på Tradera, men det blir liksom inte samma sak.

Hoppas att någon har tips på nätshop (nationalitet i stort sett ointressant) där man kan hitta tyger med läckra mönster.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 15:55   #2
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Visst är Disiguals kläder häftiga tycker även en 70-åring köpte just en T-shirt igen häromveckan. Har också letat efter tyger men nix. Ingen tröst för dig så vi får leta vidare! Misstänker att de gör sina egna tyger och har monopol på dom !
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 17:19   #3
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Jag skulle inte tro att någon kan hitta det tyg som kända märken använder i marknaden, för även tyget är designat av det märket och ingen annan kan köpa det.

Sedan kommer frågan om "piratkopiering", vilket jag inte tror på heller. Själva de företagen tillverkar piratkopieringarna för att undvika ett prisras för märket. Piratkopieringen är till för de grupper som saknar köpkraft för köp av märket. Annars vem är det i världen som kan kopiera klockan Rolex, förutom de själva.

Har för mig att produktionen är mera precis och beställd jämförd med bara några decennier sen.
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 17:34   #4
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
EsNadisys skrev: Visa inlägg
Jag skulle inte tro att någon kan hitta det tyg som kända märken använder i marknaden, för även tyget är designat av det märket och ingen annan kan köpa det.

Sedan kommer frågan om "piratkopiering", vilket jag inte tror på heller. Själva de företagen tillverkar piratkopieringarna för att undvika ett prisras för märket. Piratkopieringen är till för de grupper som saknar köpkraft för köp av märket. Annars vem är det i världen som kan kopiera klockan Rolex, förutom de själva.

Har för mig att produktionen är mera precis och beställd jämförd med bara några decennier sen.
Ledsen att göra dig besviken, men jag har ett flertal gånger hittat tyger som kända märken använder i "marknaden" och dessa tyger har inte varit kopierade! Sakna köpkraft för att köpa kopior av diverse prylar är väl ändå att generalisera... Rolexkopior som bl a du nämner görs inte av Rolex. Hade du varit med mig i Taiwan förra året och besökt "kopiefabriker" hade du vetat bättre...

Men nu är vi långt från trådens ämne så låt oss gå tillbaka till den
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 09:47   #5
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
På amerikanska siter och i NY fashion district ( och säkert en mängd andra ställen) kan man köpa rester från tillverkningen av RTW, jag har dock aldrig sett något i handeln som liknar desigual, men det är ju frestande att testa kombinera tyger , färga och brodera för de är unika!
För länge sen köpte jag en kavaj, sen hittade jag samma tyg och sydde mig en kjol till så visst finns det!
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 10:02   #6
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Unhappy

Det verkar som om det är gamla gardiner från Tradera som gäller, med andra ord...

Tack för era svar!
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 14:57   #7
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Gillar också Desigual, men tyvärr drar jag numera en storlek större än deras kläder.
Tyg.se har i alla fall tidigare haft tyger som påminner om Desiguals, nu vet jag inte.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 14:49   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Spoonflower kanske?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 15:19   #9
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Tygerna de använder är verkligen snygga, och det är klart att tygerna borde finnas någonstans, i någon butik! Det är nog bara leta som gäller...

Bifogar två länkar som listar länkar på tygbutiker.

Hoppas det hjälper dig något!

Lycka till!

http://cargocultcraft.com/knowledge/...n/#fabricshops

http://kitschycoo.blogspot.com.es/20...ne-fabric.html
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 09:55   #10
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
snygga tyger

http://www.emmaonesock.com/fabrics/c...ndrollends.asp

Den hár websidan har fantastiska tyger. har även stuvar (boltend) till bra priser. Kolla dâ och dâ eftersom det kommer upp nya
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 12:51   #11
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Thumbs up

WOW! Vilka länkar! Stort tack!
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 13:55   #12
Joylee Joylee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 20
Ett fint mönster finns också:)

Har du sett att Burda har detta fina mönstret? Jag älskar också Desigual, har just bestämt mig för en av deras handväskor Längtat länge, tänkte sy en men hittade inte tygerna heller....
http://www.burdastyle.com/projects/my-desigual-dress


Mvh Lena http://www.heart2heart.n.nu/
Joylee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-02, 22:13   #13
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Tack! Du var helt rätt ute, för jag har precis sytt en liknande utifrån ett grundmönster från Stoff och Stil.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 11:37   #14
Joylee Joylee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 20
Vad roligt Hoppas det blev bra! Julklänning kanske
Joylee är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
desigualtyg, tyg på nätet

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons