Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-29, 17:21   #1
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Hjälp med filformat, Embroidery Library

HJÄLP!!! Är helt ny på detta med maskinbrodyr och ej heller speciellt datavan.... Jag å maken laddade ned några broderier från Embroidery Library. Har en HQ Designer Topaz, och valde formatet HUS. Nu har vi zippat upp filen och lagt det på USB, men när jag stoppar i USB i maskinen så står det tomt.(Kan tillägga att maken min iaf kan datorer) Vad har jag gjort för fel. Fungerar inte deras broderier på min maskin? Skulle jag valt ett annat format, och isf vilket? Har köpt broderier från My embroideries husqvarna collection och de är i vp3 format.De fungerar förstås. SNÄLLA, hjälp mig någon som kan detta!! Har jag bara kastat bort pengarna nu? ( iofs inte så många dollar, men ändå...) Vill ju kunna köpa broderier därifrån!
// Maria.
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 18:25   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
De kanske ska konverteras till vp3-format. Har Du ett broderprogram så ska de gå konvertera till rätt format
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 18:27   #3
LisaRoos LisaRoos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 145
Hej!
Husfiler ska gå i alla hq maskiner, har su 4d kan du göra om filen till vp3 och kolla om de blir bättre.
Lisa
LisaRoos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 18:28   #4
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Du har väl 4D Organizer? Markera då filen och konvertera den till vp3. Det gör du under File/Convert to Embroidery....

Vad jag vet så kan man inte bara dra filer till USB för Husqvarna utan man skall skicka med Organizer så att du får formaterat med rätt struktur.

Nu är det så med Emblibrary.com att de kan tydligen göra brodyrer som är större än vad ditt format kan sy så kolla nog att du väljer en storlek som passar. Testa alltid fria brodyrer innan du köper från ett nytt ställe.




Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 19:14   #5
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Har du köpt broderier på Embroidery Library kan du på din sida/historik (inne på Emb.Lib. sidan) ändra till ett annat filformat, och ladda hem dem igen.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 21:15   #6
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Åh, TACK snälla ni!!! Nu har jag gjort som du sa, MonicaBoberg!
( Eller min snälla man hjälpte mig... ) Nu fungerade det! Vilken tur att det finns kunniga och hjälpsamma människor här!!! tack.// Maria.
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons