Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-28, 22:15   #1
Pleu Pleu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 18
Question Grossister fast ändå inte?

Jag går i tankarna att starta ett eget företag mest inriktat mot accessoarer och indredningsdetaljer. Som ni förstår så kommer jag att behöva material för att kunna tillverka dessa saker, men dom flesta grossister jag har hittat kräver gigantiska ordrar. (För övrigt så är många sjukt ovilliga att ge ut information innan företaget är startat. =/)

Jag kommer inte att göra av med 10 balar tyg eller 1000 förpackningar stavpärlor inom dom närmaste 10 åren liksom.

Någon som vet någon bra grossist som säljer "småordrar" av diverse pysselmaterial? Eller någon som har några andra förslag på hur jag kan lösa detta?
Pleu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 14:02   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Visst är det svårt i början men det enda som gäller är att leta och åter leta. Du kommer att få många bra tips längs vägen.

CC Hobby är grossist men där man kan köpa lite mindre förpackningar. Kolla på www.cchobby.se - men du måste ha ett företag..... Dom är jättetrevliga!!

LYCKA TILL!!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 14:09   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Swelogent lika så.

www.swelogent.se
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 14:11   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
millsing skrev: Visa inlägg
Visst är det svårt i början men det enda som gäller är att leta och åter leta. Du kommer att få många bra tips längs vägen.

CC Hobby är grossist men där man kan köpa lite mindre förpackningar. Kolla på www.cchobby.se - men du måste ha ett företag..... Dom är jättetrevliga!!

LYCKA TILL!!!
Man behöver inte ha företag för att handla på cchobby.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 15:46   #5
Pleu Pleu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 18
Citat:
millsing skrev: Visa inlägg
CC Hobby är grossist men där man kan köpa lite mindre förpackningar. Kolla på www.cchobby.se - men du måste ha ett företag..... Dom är jättetrevliga!!

LYCKA TILL!!!
Tack för tipset, ska kolla upp dom när jag har mer tid. Och tack för uppmuntran. Sånt behövs alltid!


Citat:
Alvan skrev: Visa inlägg
Swelogent lika så.

www.swelogent.se
Swelogent har jag koll på via skolan, dock verkar dom inte vilja svara på mina mejl. Misstänker att det är för att jag inte är ett företag än. =/
Pleu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 20:50   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
Pleu skrev: Visa inlägg
Swelogent har jag koll på via skolan, dock verkar dom inte vilja svara på mina mejl. Misstänker att det är för att jag inte är ett företag än. =/
Det är ju uselt. Så ska det ju inte vara. Jag tycker att man ska visa god service även om personen inte har företag, för det finns folk som vill pejla läget innan de väl startar och med sådan här attityd gör ju så att man går till någon annan.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 07:34   #7
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Om du har möjlighet att ta dig till nästa Formexmässa är det mitt bästa tips. Där kan du träffa alla grossister, titta på sakerna och prata med försäljarna, DET är mycket värt, och inte brukar någon vara ovillig att sälja, allt går att diskutera!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 11:39   #8
Pleu Pleu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 18
ichigo: Jag håller med, dock verkar det som att jag var för snabb att döma. Mina tidigare mejl kanske hade kommit bort i cybervärlden eller något, för jag mejlade igen igår och fick som svar att dom gärna skickar en katalog men jag måste vänta med beställningen.. Tredje gången gillt.


Carex: Oh, mycket bra tips där! Det ska jag definitivt försöka få till.
Pleu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons