Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-26, 08:26   #16
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Håller med Monica och er andra Dot Tak är
utmärkt tråd.
Monika dina 5000yards Dor tak är inte overlocktråd
utan riktig sytråd!

Jag säljer DorTak 1000m rullar till mycket förmånliga priser.
Får hem en ny sändning nu i veckan.
Är någon intresserad får ni höra av er.

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 10:22   #17
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej!

Ja dem är det. Som redan sagts så är det bra sytråd.
Om du ska köpa mycket av samma färg så är det bra att köpa i den stora rullen för det blir billigast, (funkar det att sätta på en sådan stor rulle på alla symaskiner, tror inte att det funkar med min) vill du köpa många nyanser så är det nog billigare här. Har i och försig inte kollat om de har större rullar, i så fall kan jag säkert få dem för runt 20 kr/ 5000 yard. Ska kolla upp detta. Ska även kolla upp om de har 1000 yard, vilket är mest intressant? Behöver ju bara pruta på de som är intressanta tänkte jag, hi hi.

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 14:43   #18
hepatica88 hepatica88 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 50
Lisa
Finns det andra sybehör än tråd som du kan få tag på Billigt! vad i sånna fall?
mvh sanna
hepatica88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 17:11   #19
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej!

Det finns mycket billiga saker, t ex dragkedjor ( en helvit dragkedja 18 cm lång kostar runt 3 kr och sedan ökar priset något om man ska ha längre. Det finns jeansknappar som är exakt samma som de jag köpt i sverige billigt. Pärlor i ganska stort pack(innehåller lika mycket pärlor som 5 tuber från t ex panduro men kostar långt under hälften. Resårband, kardborreband med eller utan lim på baksidan, snedremsor, band i fina mönster och färger. (smalt band ca 3.5 mm brett för ca 2-3 kr beroende på hur många meter) Det finns massor mer, lättare att du skriver vad du är intresserad av tror jag Det finns även jättebilligt tyg här, men det kanske är svårare att få plats med i resväskan, men jag kan ju även skicka det härifrån. Billiga jeanstyger, baltyger t ex satin för under 50 kr metern, sammet m.m. Köpte precis genomskinligt vitt tyg som är lite glittrigt för att göra påsar och det kostade bara 10 kr metern, superbilligt och jättebra kvalitet. Vet inte vad det skulle kosta att skicka, men om man köper mycket eller går ihop ett gäng så blir ju inte frakten så farlig.

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 17:16   #20
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
cooky

Jag är intresserad av jeanstyger, både väldigt ljusa och lite mellanmörka. Inte sådant stelt och hårt jeanstyg, men inte heller det som kallas chambray, som är som tunnt bomullstyg.

Vad kan det kosta?
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 17:19   #21
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej igen!

Såg precis att den dragkedjan jag köpte för 3 kr här kostar 12 kr i sverige, på vissa saker skilljer det verkligen jättemycket.

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 17:32   #22
hepatica88 hepatica88 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 50
skulle vilja ha lite större plastknappar.
typ 2,5 cm i diameter eller nåt. finns det nåt sånt? ska tänka lite om det är nåt mer
tack för hjälpen

sanna
hepatica88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 18:03   #23
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej!

I just den affären finns det inte knappar, men jag ska höra mig för, det finns säkert någonstanns. Vilket pris har du tänkt dig ungefär? (hjälper så att jag inte skriver ned sådant som inte är intressant) Vilka färger och hur många ungefär?

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 18:56   #24
hepatica88 hepatica88 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 50
http://www.ascuteasabutton.com/Merch...ory_Code=CRAFT
har kollat på denna sida från usa.
jag har ju ingen aning om vad de kan kosta där men den sidan i usa kostar dom ung. 9kr/st.

dom flesta färger är intressanta
typ röd, grön, gul, lila, orange, svart vit m.m
http://www.ascuteasabutton.com/craft_basics.html (det finns 2 sidor)
gillar mest de lite knalligare färgerna.

hur många beror ju på vad de kostar och vad det finns. men det som dyker upp i huvudet nu är iaf 2st av samma färg och kanske 3 färger.
Jag älskar lite större knappar.

Du får inte känna att du måste göra detta nu. du gör det BARA om du vill, kan och så.

tack för hjälpen
sanna
hepatica88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 19:14   #25
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej!

Jag älskar ju sånt här, kan jag hitta en knappaffär så har jag ju jättekul, hi hi. Säger till om jag hittar någon affär och vad de har.

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-27, 10:31   #26
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Lisa

Nu försöker jag vara realistisk här och därmed tråkig. Du köper alltså billigt till oss eller..? Var någonstans är du om jag nu missat att läsa på tråden? Är vi flera stycken som vill köpa hur går du tillväga? Skickar du ett paket därifrån(vi bor på olika håll i landet Sverige) Skickar du därifrån blir det avgifter som höjer priset. Jag skulle väldigt gärna vilja köpa overlockstrådar men vad betalar jag för varje rulle i slutändan?
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-27, 11:09   #27
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej!

Så som det är nu så ska jag ju hem till sverige om ca 3 veckor och tar med mig i resväskan om det är något ni vill ha, efter det kan jag skicka det gratis till Lund eller att ni kommer och hämtar det till Falköping. Annars tillkommer det en frakt som jag inte har kollat upp så mycket, men när jag köper mina kursböcker brukar det inte gå på så mycket och de väger ju ändå en hel del. Just owerlock tråd har jag inte sett, men jag kan ju titta runt när jag letar efter en bra knapp affär. Om det är flera som ska vill ha saker från samma område är det ju billigast att jag skickar till en av er och att ni delar upp det där, om ni inte är i närheten av Falköping/Lund. Jag ska även till Göteborg och Jönköping i början av sommaren.
Ska ge mig ut och titta på detta i eftermiddag då jag har tillgång till bil.

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-27, 19:47   #28
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Re: cooky

Citat:
medmera skrev:
Jag är intresserad av jeanstyger, både väldigt ljusa och lite mellanmörka. Inte sådant stelt och hårt jeanstyg, men inte heller det som kallas chambray, som är som tunnt bomullstyg.

Vad kan det kosta?
Jag undrar igen...
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 07:43   #29
cooky cooky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 15
Hej!

Sorry, jag såg inte ditt inlägg.
Jeanstyger kan nog kosta max 50 kr kan jag tänka mig, men kanske billigare. Jag kan ju inte ta med mig så mycket av tyg tyvärr eftersom jag tar det i resväskan tillsammans med allt annat jag ska ha med mig på resan, typ kläder m.m.

Men om det är mycket du ska ha och du vet någon annan som vill ha kan jag ju alltid skicka det. Om det bara är lite du ska ha så kan jag ta med mig i resväskan. Hur mycket rör det sig om? Även min fästman ska till sverige i slutet av sommaren så det kanske går att ordna rätt mycket ändå.(tror att det blir max 10 kg, men det är ganska mycket)

Jag ska kolla upp priset först och främst så att vi vet om det är intressant.

Mvh Lisa
cooky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-28, 19:15   #30
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Tack för svar, det är lätt att tappa bort inlägg när det blir många.

Jag kan nog tänka mig 10 meter av vardera ljust och mellanmörkt jeanstyg, kanske är det alltför mycket? Jag kan även nöja mig med ett par meter av varje färg också, eller bara det ljusa, vilket är allra viktigast.

Jag avvaktar lite för att höra om priser först, är det möjligt att få några få tygprover... det är så viktigt för mig med kvaliteten...
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons