Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-21, 21:07   #1
Stilla Stilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 23
Dopgåva

Hej på Er alla pysselvänner!

Om en månad ska vi på ett dop. Det är en pojke som ska döpas. Kan ni hjälpa mig och komma på någon fin gåva? Jag vill inte ge skedar och dylikt. Däremot vill jag ge något personligt och helst något som jag har gjort själv men jag kan inte komma på något fint.


Hälsningar
Anna
Stilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-21, 21:12   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kanske en greppboll (eller annan leksak) med datum och namn broderat.

Jag shablon tryckte tröjor med barnens namn på en gång, det var väldigt uppskattat.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-21, 21:17   #3
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Ett litet lapptäcke. Jag har gett lapptäcken, det har blivit mycket uppskattat.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-21, 21:23   #4
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Filt med motiv och namn på har varit väldigt uppskattat
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-21, 21:35   #5
Stilla Stilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 23
Tack för att ni hjälper till när situationen är kritisk. Jag har skrivit ner alla era förslag. Funderar på att ha en idébok eller ngt liknande där man skriver alla idéer. Då finns dem till hands när man sedan behöver några.
Stilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-21, 21:50   #6
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Får jag som småbarnsförälder komma med en åsikt så tycker jag att filtar passar allra bäst när de är nyfödda. Oftast så har man hunnit köpa på sig de filtar som man behöver när det är dags för barnet att döpas. Risken är att det blir helt oanvänt.Vilket visserligen inte är helt fel det heller, eftersom det så finns något att spara till senare, men själva syftet försvinner lite.

Varför inte sy något mjukisdjur. Visserligen så har vi miljarders med mjukisdjur som vi fått av snälla släktingar, men några av dem är faktiskt populära.

Är det en tös så kunde kanske en docka med handsydda kläder vara något?? Allra helst så skulle förstås både dockan och barnet få samma utstyrsel som present. Det är apdyrt med köpta dock-kläder och så mycket roligare med egna.

I dop-åldern så brukar det oftast bli ganska populärt med babygym. Personligen gillar jag dem inte, för de är liksom felkonstruerade. Bebisen behöver i första hand ligga på mage för att stärka ryggen och på så sätt förbereda sig på att krypa, inte ligga på rygg. En aktivitetsfilt kunde i sådana fall vara något. Det ska finnas små grejer att pilla på i glada färger. Det gör inget om det prasslar eller låter heller. Den kommer säkert att bli VÄLDIGT använd under en kortare period (lite beroende på hur lång tid det tar innan barnet ger sig av framåt).

Själv gillade jag att få kläder till barnen. Oavsett hur mycket kläder man får så finns det aldrig tillräckligt. Kan vara lite tricksigt om man inte känner mottagaren väl förstås.

En badkappa eller badfilt med namnet broderat är inte så tokigt. Gärna med matchande handduk (som går att använda på alla simskolor, gympalektioner och sånt i fortsättningen). Det är jättepraktiskt såhär sommartid.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 06:00   #7
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
DE som fått filtar har tyckt att det har varit roligt med namn på och de har använt den i flera år bla i bilen när de är större och när de växt ur de så har de bäddat för nallar och dockor mm.Det är den erfarenheten jag har
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 07:20   #8
aniobg02 aniobg02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 166
Sticka ett par jeans. Det ska jag göra. Du blir garranterat den enda som har gjort det. Självklart får du göra en modell som de kanske kan ha till hösten när kylan kommer för stickat + solsken = ingen bra kombination.
aniobg02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 08:59   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Jag

broderade ett sött örngott men Nalle phu
med gossens namn och födelse dag samt dopdagsdatum
på baksidan, så gjorde jag ett tillnalle phu och alla hans vänner o broderade hela familjen ( inkl hundarna)s namn med lyckönskningar

det viskas om att det var den mest uppskattade gåvan, fniss
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 09:02   #10
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Ge ett fint påslakan. Det har jag gjort flera gånger. Det har blivit uppskattat. Titta i mitt album så ser du hur det kan se ut. Såg också jättefina påslakan här på sysidan nu dom senaste dagarna.
Det är ju nåt man använder ett bra tag framåt.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 09:17   #11
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Ett släkt träd .
man kan välja på många olika utförande. maskinbroderat,handbroderat det går också med applikation kombinerat med broderade namn och årtal, eller något annat roligt sätt det behöver inte alls vara som de brukar.
Sedan kan man sätta det på olika filt ,tavla,
kudde, varför inte en väska.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 09:38   #12
mollabolla mollabolla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 32
Jag gav min systerdotter en tavla med hennes porträtt broderat på. Till dopet fick hon ett kuvert där det stod att föräldrarna själva får välja bild.
mollabolla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 12:09   #13
aniobg02 aniobg02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 166
Börja för guds skull inte att handbrodera ett släktträd. Det gjorde jag till min dåvarande pojkväns syskonbarn. Jätte fina blev dem, men jag tror att jag broderar än. Ps: har inte broderat ett korsstygn sen den dagen de blev färdiga och det är tre år sedan.
aniobg02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 15:06   #14
Stilla Stilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 23
Tack!

Tack för alla idéer. Många är ovanliga och några överstiger mina möjligheter. Jag har ingen broderimaskin så även om jag tycker att det är fint med ett personligt broderi på till ex en handduk så kan jag inte brodera det. Synd. Men jag har kommit på en sak...
En t-shirt med pojkens bild på framsida och kanske någon rolig text? Pojken är inte dirket nyfödd. Han är 8 månader.

Tycker ni att en sådan t-shirt verkar bra?

Jag måste säga att Ni på Sysidan är fantastiska och väldigt inspirerande. Dagen innan dopet ska vi på en studentfest. Det är också besvärligt att hitta på någon preset till tjejen. Så läste jag här på Sysidan om Formpress som gör brickor med kundens bilder på. Jag har beställt en sådan bricka med bilden på tjejen som tar studenten /på bilden är hon 3 år och äter spaghetti / Hoppas hon kommer att gilla sin bricka.

Tack för er inspiration!
Stilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:04   #15
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det tror jag hon gillat .
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons