Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-09-02, 20:30   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Resa till London

Hej!

Jag ska resa till London tillsammans med sambon. Huvudskälet är att jag skall vara med på en Blythedockmässa i Oxford, men eftersom jag inte rest utanför Sveriges gränser sen 90-talet så ville jag göra det till en riktig resa så vi kommer tillbringa några dagar i London för att göra stan!

Men saken är den att jag har noll koll...

Har ni tips på butiker som har fina tyger och spetsar så vill jag gärna veta!
Jag bryr mig inte alls om gardintyger, men jag tycker om vintagetyger, roliga tyger och så förstås spets i mängder...

Sedan är jag ju också intresserad av dåtidens mode, och ska besöka Victoria&Albert museum för jag har för mig att de har fina korsetter och gamla kläder där.
Jag är också intresserad av halvgamla kläder förstås! (50-60-70-tals kläder typ) Gärna att köpa till mig själv, men det kanske blir för dyrt.

Har ni idéer? Kom med dem, vetja! TACKSAM för alla förslag.

Har blivit tipsad att gå till Camden marknad, men jag vet inte om det mest är goth/punk, och det är något jag har tröttnat totalt på... (sorry, haha) Men de kanske har lite andra saker också?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 11:31   #2
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Här kanske du kanske hitta lite tips.

http://kankarong.blogspot.com/2009/0...-i-london.html
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-04, 12:26   #3
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Lite Londontips (några återbrukade från eget foruminlägg 2009-10-29):

Spetsar och band hittar du på VV Rouleaux på Marylebone Lane 102 (samma firma finns någon annanstans i stan också). På Portobello Road (ganska långt norr ut) ligger Temptation Alley, jag var där senast 2007 och då hade de fantastiskt mycket band och spetsar men oroade sig för framtiden.

Knappar finns hos The Button Queen på Marylebone Lane 76.

På Dering Street hittar du MacCulloch & Wallis. Obs, priserna anges exklusive moms. De renoverade i somras så då var det lite tunt med tyg men mycket sybehör.

På Berwick Street ligger flera tygaffärer, bla.The Berwick Street Cloth Shop, Borowick Fashion och The Cloth House.

Vid Kingly Court (innergård i flera våningsplan mellan Regent Street och Carnaby Street) ligger lite olika roliga affärer. Bl.a. The Bead Shop och en annan liten affär som säljer handarbetsalster, lite knappar, garn osv.

Sen har du även varuhuset Libertys handarbetsavdelning, med vackra tryckta tyger (Liberty, Kaffe Fasset, Amy Butler) garner, sybehör, kit av olika slag m.m. Dyrt dock.

En titt in på Foyles bokhadel (Charing Cross Road ) kan resultera i rätt tung packning hem, liksom museibutikerna på Victoria&Albert museum och British Museum. På V&A pågår en Grace Kelly-utställning t.o.m. 29 september; rekommenderas! På V&A finns även basutställning med modekläder och i en helt annan del av huset en textilavdelning med broderier m.m. från hela världen/historien.

I Oxford finns en mysig inomhusmarknad, kanske inte just med sybehör, men fin ändå. Stadens Alice-i-underlandet-affär är helt meningslös att besöka men i närheten låg i somras Darn it & Stitch som var en liten nyöppnad affär med tyger och band m.m. Har tyvärr inte koll på adressen.

Ha så skoj på din resa och lycka till på mässan!
/Elin
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-04, 14:34   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tack för era tips!

Jag måste dock säga att Oxfordbesöket kommer att vara helt och hållet om mässan, hinner inte göra någonting annat där.

Var kan man hitta vintagetyger och kläder? Jag är svag för 60-talet
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons