Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-27, 21:26   #1
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Storlekar

Skulle någon ( admin??) kunna lägga upp en lista där någon kunde skriva vilken klädstorlek som hör ihop med barnens ålder. Detta gäller även fotstorlek. När mina barn var små, visste man ju vilken storlek som gällde, men nu har jag inte en aning. Att Åhlens har en lista är inte vad jag är ute efter för jag tycker den skall finnas här. Så finns det korta, långa smala och tjocka barn, men det kan man reda ut med att veta standardstorlekar.

Snälla......
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 07:51   #2
LinneaM LinneaM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 36
Storlekstabeller stämmer sällan. Barn är så väldigt olika. Min 14-årige kille har en kompis som är nästan lika lång (kort) som min sjuåriga dotter.

Nu är min dotter lång för sin ålder och min sons kompis extremt kort. Men ändå.
LinneaM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 08:41   #3
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag tycker att det vore bra att ha någon slags standard att utgå från. Sen att alla barn är olika, det gäller även vuxna.

Köpekläder är väl något sånär sydda efter något standardmått.

Jag som inte kan så mycket om mönsterkonstruktion skulle t.ex vilja veta bröstmått, innerbenslängd och liknande när jag gör mina försök att sy barnkläder
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 08:46   #4
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Hej
Detta med storlekar är inte lätt, men det jag frågar efter är standardmått. Oftast vet man om barnet i fråga är kortare, smalare elle tjockare. Problemet för mig är att jag inte har en aning var måtten ligger överhuvudtaget. Frågar man barnens närstående kan man få reda vilken storlek de köper, och den informationen ger inget så länge man inte har någon tabell. Så den skall innehålla både ålder och storlek. I Allt om handarbete har de ålder och i Ottobre storlek, men ingen har BÅDA!!!!
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 08:49   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Har ni sökt här i forumet? Det har tidigare vid flera tillfällen getts storlektstabeller. Här tex: http://www.sysidan.se/forum/showthre...A+%2Atabell%2A
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 08:57   #6
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Och själv är jag 21 år men kan ha kläder som är i storlek 13 år.... Så ibland undrar man var de har hittat sina "standardmått".
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 09:06   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ja man kan verkligen undra hur storlekarna är satta ibland.
Vid ett tillfälle skulle jag köpa brallor till svågerns grabb 8 år, han drog 143 cl. Kommer hem och drar på mig brallorna som sitter perfekt trots mina då 35 år . Visserligen väldigt korta i benen, mer likt shorts på mig men dom satt skitsnyggt.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons