Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-17, 12:01   #1
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Starta syträffar i Halmstad

Hej
Jag undrade om det var några i Halmstads trakten som var sugna att starta syträffar. Ev. andra delar av landet om man är sugen.
Där man kunde sy saker, sticka, virka med mera till olika tillfällen eller bara för kul skulle. Även prata om mode, drick te och kaffe och bara umgås
och byta erfarenheter och idéer.
Hör gärna av er.
Så boka vi några gånger i månaden.
Eller vad som passar alla.

Mvh Angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 12:14   #2
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Tycker det skulle vara kul! Men kanske bara en gång i månaden - det är lite långt till Halmstad.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 12:20   #3
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Ja men en gång i månaden passar oxå. Var bara ett förslag som sagt. Var bor du nånstans? Ska nämligen flytta till halmstad 1 januari så det hade varit roligt att lära känna nya människor. Sprid gärna vidare detta tack.
kram Angela

Senast redigerad av Mummsan den 2006-12-17 klockan 12:23.
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 14:08   #4
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Jag bor ca en timmes bilkörning norrut så jag har inte så många sy-kontakter i Halmstad tyvärr. Skall höra lite med mina kompisar här. Kanske kommer det också någon mera från sysidan?
För mig passar lördag förmiddag bra men det går också fint någon kväll i veckan. Har du några tankar om var vi kan träffas?
/Alice - som ser fram emot inspirerande träffar
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-17, 18:52   #5
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 3
Det kan löna sig att kolla hos studieförbunden om man kan ha vad ABF här i luleå kallade en kamratcirkel eller nått sånt.

Vi har det varje onsdag, hos ABF här i luleå får vi 20kr per studietimme (en studietimme = 45 minuter) i max 4 studietimmar per gång. Vi har träffats en gång i veckan och har fått ihop 800kr som vi kan köpa sygrejer till studiecirkeln för. Och vi fick redan från början en bok för max 250kr. Dom har även en lokal med symaskiner, klippbord, strykjärn, provdocka som vi har fått använda gratis. Nu ska vi byta förbund för ABF ligger lite konstigt till här i luleå och det nya förbundet har en overlock i sin lokal. Där får vi inga pengar men fri tillgång till deras lokal och maskiner och det ligger i centrala stan så det är lätt för alla att ta sig dit.

Sen måste ju inte alla komma varje gång, hos abf så måste man vara nån av dom 3 första gångerna och minst 3 gånger per termin för att räknas som medlem i cirkeln.
Marlene64 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-18, 08:58   #6
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Jag har bara en dryg halvtimmes färd till H-stad så skall fler från norr med e jag oxå intr alltid kul att träffa likasinnade...
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-18, 09:53   #7
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Ja just nu bor jag oxå en timme från halmstad fast rak in mot landet. Men om ni vill så kan vi träffas hemma hos mig. Har nog plats för en del. Skulle vi bli många så kanske det med Abf lät intressant. Så slipper man konka med en massa symaskiner fram och tillbaka.
Men till en börjar kan vi vara hos mig kommer att bo mitt i city. Ja lördag förmiddage eller någon kväll i veckan det mesta passar mig.
Va kul om dina vänner vill med och änu roligare om fler från sysidan vi vara med oxå. Så man får lite nya kontakter oxå.
Väldigt roligt.
Kram angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-18, 09:55   #8
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Vad roligt. Håller med roligt att hitta lika sinnade.
Kram angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-18, 11:46   #9
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Är ju lite aktiv i studiefrämjandet kan ju kolla upp detta med lokaler o så....
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-18, 16:08   #10
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Det hade var jätttesnäll. Hade ju varit kul om man kunde få en liten slant och ev. bjuda in lite intressant person eller köpa in lite roliga material och böcker. Dessutom sprid budskapet vidare till vänner, arbetskompisar alla som man kan tänkas vara sugna. Kram angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 10:18   #11
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Om vi inte blir så många kan vi väl träffas hos dig Angela? Kollade på hemsidan och du verkar ju ha mycket som skulle vara kul att se i verkliga livet Då kan vi också förbereda lite för flera syträffar, diskutera lokal etc till att börja med.
Vore mycket trevligt om vi kunde få dit intressanta föreläsare och liknande.
Meg, jag har plats i bilen för samåkning dit (eller till Halmstad) om du vill.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 14:09   #12
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Tack så jättemycket, Alice. Klart ni får se dom "live" om ni vill. Alltid kul att visa upp det man har gjort för personer med samma intresse. Jag kommer att flytta till Halmstad med håller med vi kan börja planeringen hemma hos mig och sök efter en lite större lokal. Alltid skönt att komma ut ur huset lite. Vilken dag tycker ni passar bäst?
Kram angela
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 09:38   #13
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
En lördag förmiddag någon gång efter trettondagshelgen passar mig bäst - jag reser bort över jul och nyår men räknar med att vara tillbaka då. Ni får gärna bestämma något under tiden så anpassar jag mig efter det
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 10:44   #14
Mummsan Mummsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 31
Jag ska oxå i väg över jul och nyår så tidigast tretton helgen för min del oxå. Ska vissligen flytta under den helgen så jag kanske första kan egentligen den 20 för att hinna få lite ordning på allt och så. Men en lördag förmiddag passar bra. Tider och så?
Mummsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 12:01   #15
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Den 20 januari kl 10 - blir det bra?
Vi tar adresser och andra detaljer privat tycker jag. Det skall bli kul att ses, hoppas det kommer flera från sysidan!
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons