Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-12-02, 13:10   #1
tl_8787 tl_8787 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 75
Question Funderar på att köpa en!!

Jag funderar på att köpa en broderimaskin och har fundringar som ni kanske kan svara på.

Vad är det för skillnad mellan Husqvarna Iris och Rose.

Finns det något annat märke än Husqvarna att rekomendera? Det finns många som pratar om att de har en Husqvarna Orchidea, men om jag önskar en sådan får jag väl köpa en beganad? Hur ligger de prismässigt??
tl_8787 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-03, 11:35   #2
Nina Nina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 17
Hej!

Orchidean tillverkas inte längre men det är en mycket bra och prisvärd maskin. Det senaste priset på den var 25000:- med broderenhet. Kolla hos Bernt i Lund (tror att han har en inne). Vet att det finns en i Kristianstad för 17000:- Tror annars att Iris är mer brodermaskin medans du har fler sömmar på en Rose. Tror att Rose var uppföljaren på Orhidean (kan ha fel) Hoppas du hittar en. Annars kan jag tala om att Designer 1 är underbar. Skulle inte kunna vara utan den. Det går ju även att köpa på avbetalning.
Lycka till!
Nina
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-03, 13:39   #3
tl_8787 tl_8787 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 75
Hur mycket kostar en designer ungefär??
tl_8787 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-03, 18:58   #4
Tuula Tuula är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1
En Designer 1 kostar!

En ny Designer 1 kostar 44 195:-, Vi erbjuder dess utom ett dataprogram utan extra kostanad, är Du intresserad så kom gärna till butiken och diskutera med mig vad det är för program så visar jag det. www.tuulas.nu
Tuula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-04, 00:56   #5
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Tia!
En Orchidea är till salu här på listan. Det är Nina som säljer den. Det är en mycket bra maskin. Jag ägde en Orchidea innan jag bytte upp mig till min underbara Designer 1...som är en helt fantastisk maskin
Ett gott råd är att ta god tid på sig vid köp och åka runt och provsy på olika maskiner om man inte direkt vet vad man vill ha. Själv har jag alltid sytt på Husqvarna, började med mammas gröna, köpte en Prisma, sen en Orchidea och nu Designer 1.
Husqvarna kommer nu ut med ett billigare alternativ till Designer 1, en maskin som heter Platinum (eller något liknande) och som skall kunna ta lika stora bågar som Designer 1, men inte har så många sömmar.

Lycka till med köpet
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-04, 09:52   #6
Nina Nina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 17
Linnéa?

Hej Linnèa!
Fick du mitt mail jag skickade i tisdags?.Vill bara veta om det kom fram. Lämnade in min Orchidea till Bernt så nu har jag tagit bort den från annonserna.
Ha det bra!
Nina
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-04, 23:39   #7
tl_8787 tl_8787 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 75
Question Dekorationssömmar

Om man köper datadelen kan man då ladda ner fler stygn från internet (om man tex har en Rose eller Platinum Plus)??
tl_8787 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-07, 12:03   #8
mariaanneli mariaanneli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 47
Tips vid maskinköp

Hej!
Husqvarna har nyligen kommit med en ny maskin som heter Platinum Plus som kan brodera lika stora bågar som Designer 1,men som kostar under 19000 kr. En mycket prisvärd symaskin med 5 års garanti.
Lycka till
Anneli
mariaanneli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-08, 07:57   #9
Asa Asa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 16
Hej!
Jag har nyligen köpt en janome 9500. Tycker att den är utmärkt och har broderat nonstop sedan jag fick den. Det finns också en billigare Janome som heter 300 och den gör samma sak som 9500 men syr inte vanliga sömmar utan broderar bara.
Jag är jättenöjd med min Janome!
Asa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-08, 09:03   #10
tl_8787 tl_8787 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 75
Smile Tack!!

Jag vill tacka alla för all hjälp jag fått i mitt val av symaskin. Har nu äntligen bestämt mig och ringt min handlare. Det blir en Husqvarna Rosen så nu bara längtar jag efter att komma igång med mitt broderande.
tl_8787 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons