Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-01-13, 09:34   #1
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Tips och Trix

Nu tyckte jag att det behövdes en egen tråd för dessa broderingsprogram.

Plus och Minus.
Tipsa om trix för att göra det lättare att jobba i programmen mm mm.

Jag har ju som sagt tidigare helt varit inne på att köpa Husqvarna Viking Professional Plus, dvs alla programmen. pris 14,000:-

Då har man allt vet inte om det finns något komplett att jämföra med ? eller om det endast finns styckevis ???
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-13, 11:57   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Är du med på någon broderilista?
http://groups.yahoo.com/group/Broderilistan/
kan få många god råd ang broderi och lika på
http://groups.yahoo.com/group/EmbirdForAmatorer/

I embird med dig studio finns color sort, resize, digitalisering (rätt ord??), Det är mer samlat i ett program så man slipper hoppa emellan olika program för att ändra designer. Så fattade jag i alla fall att man måste göra med Huskvarnas program när jag fick dem demonstrerade.
Sen finns korsstygnsprogram och font engine att köpa till.

Sammanlagt blir det billigare att använda embird och funktionerna ska vara lättare att använda i den. Jag har inte använt embird så mycket, jag har embird + dig studio + iconizer. Embird kan med nyaste uppdateringen öppna ART filer, det kan inte min customizing, jag provade just. Jag tror det är Bernina som använder ART och det finns fina gratismönster i det också.

Men gå med på listorna så får du bra svar, det är flera som gör mönster där. Jag har inte avancerat så långt än :-))
Ann-Marie
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-15, 17:32   #3
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 3
Smile

Hej Eliza!

Jeg købte Husqvarna Viking Professional Plus i Danmark i sidste uge - jeg gav dkr. 6.000,- så jeg synes det lyder dyrt, det du skal give!

Jeg har anvendt Husqvarna Customizing Plus i 4-5 måneder og jeg er meget glad for programmen - men du skulle der bare ske noget mere. Indtil videre ser det spændende ud....

hilsen
Marianne
Marianne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-21, 08:19   #4
birgit birgit är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1
Eliza og Marianne

Hej Eliza og Marianne

Jeg har en Husqvarna designer og overvejer at anskaffe en Digitizing men den koster 4.200,00 kr i danmark hvormeget koster den i Sverige for kun digitizing? Er der nogen som kan hjælpe med priser?

Hilsen Birgit
birgit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-21, 13:53   #5
Tina Tina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 43
Jeg fik mit Professional Plus til 4.000 kr., så jeg synes bestemt også, 14.000 SEK lyder dyrt!

Jeg ved ikke, hvad Digitizing delen koster alene, fordi jeg købte mit samlet, men hvis hele pakken koster 4.000 kr., må den ene del da være overkommelig i pris - men det er vist meget afhængig af, hvilken forhandler man køber det hos.

v.h. Tina
Tina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons