Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-11-27, 12:04   #16
Demaluc Demaluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 4
Vi blir fler

Hoppas vi blir fler som vågar träda fram med problemen vi har med brodermaskiner.Som sagt detta är min tredje brodermaskin som krånglar och där jag utav säljare samt generalagent utmålas som att jag är så dum att jag inte kan ta till mig information. Jag och mina vänninor vägrar att ge oss, och jag personligen kommer att göra allt för att detta ska komma ut i media. Dessa försäljarfasoner kan liknas vid bilhandlare på 50-60-talet och jag tycker att det är förjäkligt att vi som kvinnor ska behöva behandlas på detta sätt, för vore det män det handlade om så skulle detta inte förekomma.Jag önskar att ni alla som har problem med era symaskiner verkligen klagar och ser till att få sakerna att fungera oavsett problemet storlek. Säljaren har två gånner på sig att försöka åtgärda samma problem sen har ni rätt att reklamera eller få maskinen utbytt,(kolla kosument köplagen)
Demaluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-27, 18:43   #17
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
symaskiner

hej
jag vet inte hur janomes symaskiner är,,men jag har en designer 1 som jag aldrig haft fel på ,trots att jag syr så mycket,Men som man läser här så kanske man haft en väldig tur då med symaskinen,,,i alla fall ännu så länge
jag började med en rose o bytte för att kunna sy större broderier.

sedan försäljarfasonerna som du skriver om Marie ,
Låter ju hemskt,Det skall ju fram som du skriver i media,,så här skall man ju inte behandlas.

Själv har jag köpt min symaskin i Sandviken av jan&pauls symaskiner.Tycker att jag fått bästa tänkbara service av dom.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-01, 16:27   #18
Nina Nina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 17
Hej!

Vilken otur ni verkar ha haft med era maskiner. Har själv varit jättenöjd med både Orchidea och Designer 1 och har även en huskylock som går som en klocka. Var nere hos Bernt i Lund (Husqvarnasy)förra helgen(jag bor ju i Stockholm) Han sålde 3 maskiner under den timmen jag var där!! Nu har jag aldrig haft problem med mina maskiner men jag kan säga att han hjälper till till 100% så att man ska bli nöjd. Rekommenderar verkligen att handla hos honom.
Ha det bra!
Nina:
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-01, 16:54   #19
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej!
Ja jag kan bara hålla med till fullo med Nina och Carina. Jag har själv en Designer 1 som går varm hela dagarna eftersom jag designar och provsyr mina brodyrer och maken till trokänare... Jag är jättenöjd med både min maskin och min handlare (Bernt i Lund) och kan varmt rekommendera dem båda.
Designer 1 är en fantastisk maskin, både till broderier och till vanlig sömnad (har ett patentregistrerat sensorsystem som gör att man slipper ratta och justera).
Jag har dock hört talas om symaskinhandlare som verkligen inte borde få syssla med försäljning, sådana som inte tar något ansvar för det de säljer...de vill bara sälja och sen är saken ur världen utan ansvar. Det borde ligga i symaskinsleverantörernas intresse att bevaka servicen hos de olika försäljarna.
Önskar er alla en skön eftermiddag.
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-11, 20:16   #20
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
Talking

Hejsan Annika
Jag har en Janome 10000 som jag köpte för ca 1år sedan och jag är mycket nöjd, den sy otroligt fint MEN jag har fruktansvärda upplevelser med Husqvarna disigner 1 (2st) dom höll på att få mig knasig det var bara fel jag kunde inte sy nästan ett enda broderi utan att det krånglade den hoppade och for, drog ner matrialet i maskinen broderiarmen funkade int UTBYTT ja det var bara fel hela tiden, jag sprang som en galning fram och tillbaka till affären som jag köpt den Till slut så orkade jag bara inte utan jag sa till att nu får det vara nog nu får du ta tillbaka denna skit maskin(jag hade ju bara haft den några månader och bara fel och åter fel det började faktiskt redan första kvällen att krångla)Då sa hon hon inte skulle ta tillbaka maskinen utan att jag skulle vända mig till reklamationsnämden då blev jag väldigt både arg och ledsen. Vände mig då till husqvarna i Jönköping(blev vänligt bemött där) dom fixade så att jag fick lämna tillbaka den till affären .Men jag fick betala till henne i affären för att jag hade haft maskinen hos mig.Jag tänkte ta pengarna för tusan bara jag slipper ur detta
Detta var mitt lilla inlägg .Lycka till med din maskin Hälsningar från en alldeles ny medlem
Susanne.
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons