Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-14, 11:34   #1
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Söker kvinna med butik i Kvicksund

Jag var på hantverksmässan i Köping 6/10 och fastnade vid en utställare som sydde upp de mest fantastiska barnklänningar i otroliga tyger. Köpte mönster av henne och skulle besöka henne nu för att köpa tyg. Fick adress och telefonnummer, men slarvlisa som jag är, har tappat bort det. Jag kommer ihåg att hon sa att hon höll till i Kvicksund nära brofästet. Är det någan som känner till henne och kan vidareförmedla telefonnummer så att jag kan ringa och höra om öppettider. Lite akut eftersom jag så gärna vill sy till lilla Saga inför ett barndop på lördag. Skulle bli så glad om någon kan hjälpa mig hitta kvinnan.
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 11:51   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Hej, jag bor ju i Eskilstuna (Kvicksund till hör E-tuna) men känner inte till att det ska finnas en butik där. Tror du det hjälper om du tittar i genom utställarförteckningen från syfestivaln du kanske kan känna igen namnet på butiken då. Här är en länk dit http://www.syfestivalen.se/List.asp?id=140
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:08   #3
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Jag tror inte hon var med på syfestivalen i Sollentuna. Jag träffade henne i Köping. Som jag förstod det hade hon en liten butik i Kvicksund med få öppettider, men man kunde ringa så kunde hon ordna öppet. Hon hade massor av uppsydda klänningar och en hel del lakan och så till barnsängar. Hon kanske har som ett "syställe" och inte en regelrätt butik, dit man kan få komma och handla dessa vackra tyger??
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:20   #4
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Jag ska höra runt lite så får vi se om jag kan få napp. Låter bekant måste jag säga så jag har säkert hört om det men inte lagt det på minnet. Jag återkommer till dig om det här.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:24   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Varför inte ringa arrangören och kolla
Tel: 0243 - 199 19 / 070 - 641 10 05
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:27   #6
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Ja du Tua, det har jag gjort. Ringde igår, men då satt hon i bilen och bad mig ringa idag på f.m. När jag ringde idag fick jag veta att jag ringt för tidigt och fick återkomma efter 14. Känns som jag ringde och störde, så därför tog jag chansen att se om jag kunde bli hjälpt här istället.
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:28   #7
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Stort tack Ulla för ditt engagemang. Hoppas du lyckas bättre än jag.
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:30   #8
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Nu har jag en tanke. Finns en tjej i Kvicksund som syr och har brodermaskin. Vet ju inte om hon har tyger och sånt men det kan hon ju ha börjat med sen sist jag träffade henne. Minns du hur hon såg ut och ungefär vilken ålder? Var hon liten och mörk av utländsk härkomst men pratar perfekt svenska?
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:42   #9
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Liten, kort och ganska rund med glasögon och långt hår. Talade perfekt svenska. Osäker på utländsk härkomst eller ej.
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 12:46   #10
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Kan vara hon, ska kolla upp det.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 15:20   #11
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Jippie! Har lyckats nå kvinnan. Hon heter Marianne och jag har tel.numret om någon vill ha det. Ska åka dit nu och handla tyget. Är så glad.
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 15:39   #12
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Men Grattis, vad kul. Det var inte den jag tänkte på men jag fick tips om att det skulle finnas någon mer och min väninna skulle försöka hitta henne. Men då behövs det inte. Lägg gärna ut telefonnummer för det skulle vara kul att åka dit vid tillfälle. Vad är det för slags tyg hon säljer? Lapptäckstyger eller klädtyger eller vad?
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 09:24   #13
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Hon hade många fantastiska tyger till barnklänningar, lite mjuka tyger och några hemtextiltyger vad jag kunde se. Hon säljer också mönster till de klänningar man kan se uppsydda (och köpa). Klänningstygerna var i bomull, med "bårdtyger" och matchande tyger till dem, rutiga, randiga, mönstrade (både barnmönster och andra) i många olika färger, ja det fanns så många olika att det var svårt att välja. Jag åkte dit för ett speciellt tyg, men kom hem med två andra. Hennes tel.nr. är 0220- 43496.
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 10:01   #14
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
aha hon bor på Kungsörs sidan enl. telefonnumret. Tack så mycket. Kan ju vara kul att åka dit och handla lite. I början på december öppnar Tygvaruhuset här i Eskilstuna. Ska bli så spännande. Kommer att ligga i det lilla köpcenter som heter Sveaplan och ligger när man åker från centrum upp mot lasarettet.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 10:03   #15
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Så trevlig då har man fått ytterligare en anledning att åka till Eskilstuna förutom parken zoo
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons