Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-11-10, 17:17   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
fulllärd eller under utveckling

som gamla sysidan medlemmar säkert mins så gillar jag att filosofera över saker, o nyss så svarade jag lite på vem som är duktig o vem som inte är bra nog??

det här fick mej såklart att börja filosofera.

när jag började här på sysidan 2007 tror jag det var, hade jag en brodyr erfarenhet, jag hade ägt en husqvarna designer 2, i typ 2 dagar o var jättebesviken o sa att det där är inget för mej alls, men mest var det nog butikens bemötande som gjorde att jag gick in i väggen på brodyrvärlden. det tog nämligen bara lite spionerande på denna sidan så ville jag ju ha en maskin. jag tyckte då att köpa en HQ Rose för hiskliga 8000 var en stor investering hehehe, jag fick dessutom med en liten kort med brodyrer jag inte visste vad det var på dem. haha kommer så väl i håg att jag tänkte, vi tar väl reda på vad de innehåller o laddade rose med den mest avskyvärda färgen babyrosa, o lite rosetter blommor mm växte fram. men hur fasiken fick ni andra era brodyrer på det där settet, med massa färger o riktiga mönster mm. min räddning blev Rosse o Kulan, de mest fantastiska tjejer som genom otaliga timmar i telefonen fick mej att fatta, så att jag efter 3 veckor tyckte att min mega investering på 8000 var pinsamt fnuttig o jag ökade på med en D1 för hela 22.000 jag kände mej galen o maniskt lycklig på samma gång.
här började min passion för maskin brodyr, o jag erkänner villigt att jag nog terroriserade kunskapsbanken med min vetgirighet..
jag växte mycket snabbt ur d1an också o jag blev med en MC11000.
med älvan vaknade min passion för dessa mega broderier, men jag gick oxå på det största misstaget i min brodyr historia, jag lärde mej att komprimera förger. det dummaste jag kunde gjort ( i min värld av nyanser) det höll på att kosta mej mitt brodyrintresse, jag som innan varit förtrollad av brodyrmaskinens målande egenskaper ansåg brrodyrer tråkiga o platta. jag tog en time out. jag var riktigt sjuk o orkade inte med o njöt inte riktigt av broderandet utan ville bli klar nån gång o komprimerade färgbytena. DUUUMT. idag när jag tittar på sådanna av mina brodyrer blir jag deppig o de har åkt i bingen,
en dag vaknade intresset igen o jag bannade mina fingrar från färgkomprimering o började njuta igen, så mycket att stackars Älvan slog lågor o gnistor.

jag har snappat upp en hel del om tekniker o att få ut en massa av maskinen. men nu är jag nybörjare igen, lära mej en ny maskins hemligheter, en ny rolig programvara mbx,mm jag ser enormt fram emot att mina ramar från Usa ska komma..

har jag på dessa åren blivit duktig, eller har jag kanske insett att det är som med hästar, ju mer man utövar desto mer njuter man v lärande processen..

när jag sitter här o pular med mitt monster känner jag mej återigen som ett storögt troll som känner sig dum som ett pulver. o ibland är det rätt skönt att ta upp den kära D1an o spänna en båge i hennes trygga innre. men så sneglar jag på brodyrerna mitt kära monster spottar ur sig o jag inser att kanske jag inte utvecklats så mycket men jag har insett att jag älskar stora, detaljrika brodyrer, o med monstrets hjälp är det lättare att inte hoppa över en färg som man sedan djupt ångrar, så jo jg kanske har lärt mej nått..

jag o familjen skrattar i bland åt minnet när 3 huvuden krockade för att se vad rose spottade ut sig på val nummer 5 på kortet, i rosa vilket gjorde det jättekul att gissa, det har 4 ben, en häst, en katt , en ko, nää det var typ en apa hahaha. men himlars vad kul det var, det var som magi, in med kortet tråä maskinen o håll andan o gissa sig fram till vad det kunde bli, jag har kommit fram till att alla stadier av broderande är underhållande
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 20:45   #2
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Tack för rolig läsning med lite allvar. Maskinbroderi går från magiskt till katastrof ibland, för att inte tala om när det blir fel på maskinen då försvinner verkligen sylusten.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 20:53   #3
Wilma-Sally Wilma-Sally är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 35
Åh så roligt att få läsa dina härliga funderingar igen. Du har varit saknad!
Wilma-Sally är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 07:27   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Kul att läsa om dina erfarenheter. Det är mycket att lära när det gäller maskinbroderi. Har hållit på några år men har mycket mer att lära. Ha upptäckt att det är så mycket mera att lära och upptäcka. Upptäcker hela tiden saker som jag borde lära mig. Försöker att ta itu med endel, men upptäcker då andra saker som jag borde lära mig.
En liten bit har jag hunnit bli duktig på, men det är så mycket mer jag vill kunna.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons