Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-11-28, 12:47   #1
Anja Anja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 16
Köp av riktigt hållbar symaskin

Jag har länge funderat på att köpa en egen symaskin som ska hålla för en väldigt lång tid framåt, men jag vet inte riktigt vilken modell eller vilket märke jag ska välja.
Jag skulle vara evigt tacksam ifall någon kunde ägna lite tid till att skriva ner lite om de olika märkena och lätta på min beslutsångest.
Anja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 13:30   #2
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Hejsan.
Tillsvidare så kan du titta på recensionerna som finns här på Sysidan.

/Anne-Marlen
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-02, 09:09   #3
minus minus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 7
Smile

Hej!
Jag håller också på att leta efter en symaskin. Det är en stor djugel av olika märken och funktioner.
Jag har sökt massor på nätet på de olkika hemsidorna som de flesta märken har. Sen har jag varit runt och tittat i affärer och lyssnat på de som säljer dem o.s.v Jag har varit och tittat på
Janome i en affär och de har tioårs jubilemum nu och har sänkt priset på de flesta maskiner som de har i affärerna.Vad jag förståt på sysidan så är de som har detta märke väldigt nöjda.

http://www.janome.no/Default.asp?CatID=1122

Det går också att få tag i demo ex i olika affärer och då får man ju lite rabbat på symaskinen.

Hoppas du hittar en toppen symaskin.
mvh Ann-Sofie
minus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 21:36   #4
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Jag skulle också vilja ha en ny maskin. Jag skulle kolla Pfaff först, eftersom jag är så nöjd med min overlock. Dessutom har dom en suverän övermatning (som jag inte testat, men hört en del om) som kan vara bra att ha.

Något som jag inte brytt mig om förrän jag började sy barnkläder, är dekorsömmar. Min maskin har inget sånt och det hade kunnat vara kul ibland, speciellt på klänningar.

Om din budget är begränsad, föreslår jag en begagnad hellre än en lågpris-modell. I dagsläget hade jag gjort så, fast tills vidare drömmer jag om en ny Pfaff

Lycka till!
//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
köpa symaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons